news-background
news-background

کارگردان Matrix Resurrections از علت بازگرداندن نئو و ترینیتی می‌گوید: تسکین غم از دست دادن والدین

«لانا واچوفسکی» می‌گوید: «زنده شدن دوباره این دو شخصیت فوراً تسلی‌بخش بود.»

 

در مورد «رستاخیزهای ماتریکس» (Matrix Resurrections) به کارگردانی «لانا واچوفسکی» ابهامات زیادی وجود دارد، از جمله اینکه دو شخصیت نئو با بازی «کیانو ریوز» و ترینیتی با بازی «کری-آن ماس» چگونه به حیات بازگشته‌اند، و اینکه چرا مورفیوس بدون «لورنس فیشبورن» بازگشته است؟

«لانا واچوفسکی» که فیلمنامه این دنباله را هم به نگارش درآورده در مصاحبه با «فستیوال بین‌المللی ادبیات برلین» به این پرسش‌ها پاسخ داده و می‌گوید پس از مرگ والدین به فاصله چند ماه، به این تسلی نیاز داشته است.

واچوفسکی می‌گوید: «پدرم از دنیا رفت، سپس دوستم از دنیا رفت، و بعد مادرم. واقعاً نمی‌دانستم که چگونه با این نوع اندوه کنار بیایم. تا این حد از نزدیک تجربه‌اش نکرده بودم... می‌دانید که والدین از دنیا خواهند رفت اما با این حال باز هم بسیار سخت بود. مغزم به قوه تخیلم تکیه می‌کرد و یک شب که گریه می‌کردم و نمی‌توانستم بخوابم، انفجار کل این داستان در مغزم شکل گرفت. نمی‌توانستم پدر و مادرم را برگردانم، اما ناگهان نئو و ترینیتی را داشتم، شاید بتوان گفت مهم‌ترین شخصیت‌های زندگی‌ام.»

واچوفسکی در ادامه می‌گوید: «زنده شدن دوباره این دو شخصیت فوراً تسلی‌بخش بود، و بسیار ساده است. می‌توان این‌گونه به مسئله نگاه کرد و گفت: «خیلی خوب، این دو نفر از دنیا رفته‌اند، پس این دو شخصیت را به زندگی برمی‌گردانم و وای که چه احساس خوبی دارد.» بله، احساس خوبی داشت. ساده است، و این کاری است که هنر و داستان می‌کند: ما را تسلی می‌دهند.»

«لیلی واچوفسکی» که به همراه لانا سه‌گانه ابتدایی «ماتریکس» را نوشته و کارگردانی کرده پیش‌تر گفته بود که والدین آن‌ها به فاصله چند هفته از دنیا رفته‌اند. لیلی «ماتریکس» چهارم را «گامی رو به عقب» دانسته و به همین علت در تولیدش مشارکت نداشته است.

«لیلی واچوفسکی» گفته بود: «[لانا] ایده فیلم دیگری برای «ماتریکس» را مطرح کرد و ما در موردش حرف زدیم، و راستش… بین مرگ مادر و پدرمان در موردش گفت‌وگو کردیم که به فاصله پنج هفته اتفاق افتادند. و مشکل ایده این بود که گامی رو به عقب به نظر می‌رسید و اینکه کاری بود که قبلاً انجام داده بودیم و این کاملاً جذاب نبود.»

علاوه بر ریوز و ماس، «جیدا پینکت اسمیت» و «لمبرت ویلسون» نقش‌های پیشین خود را تکرار می‌کنند. اما «لارنس فیشبورن»، «هوگو ویوینگ» و «جینا تورس» تأیید کرده‌اند که برای قسمت چهارم بازنخواهند گشت. شخصیت‌های جدید داستان «نیل پاتریک هریس»، «جاناتان گراف»، «پریانکا چوپرا جونز»، «جسیکا هنویک»، «یحیی عبدالمتین دوم» و بسیاری دیگر خواهند بود.

«ماتریکس: رستاخیزها» ۲۲ دسامبر امسال همزمان با اکران در سالن‌های سینما از اچ‌بی‌او مکس پخش خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید