news-background
news-background

کارگردان Joker: صحنه‌های حذف شده منتشر نمی‌شوند

فیلیپس به تازگی در مصاحبه با کلایدر فاش کرده که از سنت انتشار کات‌های طولانی بیزار است.

فیلم‌های ابرقهرمانی معمولاً با صحنه‌های حذف‌ شده و سکانس‌های طولانی‌تر در شبکه‌ی نمایش خانگی عرضه می‌شوند، اما نباید انتظار داشت که «تاد فیلیپس» کارگردان «جوکر» (Joker) این سنت را تکرار کند. او در مصاحبه با کلاید از ایده‌ی انتشار کات کارگردان فیلم ۱۲۲ دقیقه‌ای «جوکر» استقبال نکرده است.

فیلیپس می‌گوید: «من از انتشار کات‌های طولانی هیچ خوشم نمی‌آید. از صحنه‌های حذف شده بیزارم. این صحنه‌ها بی‌علت حذف نشده‌اند. فیلم موجود دقیقاً همان فیلمی است که می‌خواستم بسازم و هرگز صحنه‌های حذف شده‌اش را منتشر نخواهم کرد.»

اینکه فیلیپس تمایلی به انتشار صحنه‌های حذف شده ندارد، به این معنا نیست که تعدادشان زیاد است. او می‌گوید در صحنه‌ای که «واکین فینیکس» از پشت پرده‌ بیرون می‌آید و روی صحنه‌ی شوی «ماری فرانکلین» قرار می‌گیرد چندین بار فیلمبرداری شده و هر بار فینیکس متفاوت با مرتبه‌ی قبل وارد صحنه می‌شده است.

فیلیپس توضیح می‌دهد: «اگرچه از صحنه‌های حذف شده بیزارم، اما کاتی از تمام دفعاتی که واکین روی صحنه می‌آید سر هم کردیم. زیرا هر بار که ماری می‌ایستد و می‌گوید «خواهش می‌کنم به جوکر خوش‌آمد بگویید» و پرده‌ها کنار می‌رود و بیرون می‌آید، هر بار کار متفاوتی انجام می‌دهد. می‌دانید او در فیلم کارهای دیگری هم می‌کند ولی ما این کات از «به جوکر خوش‌آمد بگویید» را درآوردیم، شاید ۱۳ بار ضبط کردیم و هیچ‌کدام مثل دیگری نیست و همگی مضحک و برداشت‌های بسیار خوبی در میان‌شان وجود دارد. با خود می‌گفتم چرا از این برداشت استفاده نکرده‌ام؟»

«مارتین اسکورسیزی» هم هفته‌ی گذشته نسبت به کات کارگردان فیلم‌ها اظهار بی‌علاقگی کرد. او در مصاحبه با «اینترتینمنت ویکلی» گفت: «کات کارگردان فیلمی است که عرضه شده، مگر اینکه تهیه‌کنندگان و استودیو در آن تصرف کرده باشند. کارگردان براساس پروسه‌ای که در جریان است تصمیم می‌گیرد. ممکن است مشکلات مالی وجود داشته باشد، ممکن است بازیگری در حین فیلمبرداری از دنیا برود، مدیر استودیو تغییر کند و نفر بعدی از فیلم راضی نباشد... همه‌ی این اتفاقات ممکن است روی دهد. اما به نظر من وقتی یکی از بازیگران می‌میرند باید این کار انجام شود.»

«جوکر» سومین هفته‌ی اکران خود را در آمریکا پشت سر می‌گذارد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۷ مهر ۱۳۹۸ ۱۲:۲۱

بعضی وقت ها که کم هم نیست کارگردان‌ها تحت فشار زمان فیلم رو کاهش میدن تا سالن‌های سینما به دفعات بیشتری بتونن نمایش بدن و یا با حذف یک سری از بخش‌ها درجه سنی فیلم رو پایین میارن تا فروش بیشتری داشته باشن. نمونه‌ی این‌ها انقدر زیاده که مثال زدن نمی خواد. از طرف دیگه برعکس این عمل رو هم داریم که برای سود بیشتر یکسری چرندیات رو به فیلم اضافه می کنند که باعث تناقض بخش‌های مختلفش با هم میشه فقط برای افزایش فروش نسخه‌ی خانگی.

نمایش اسپویل
۲۷ مهر ۱۳۹۸ ۱۱:۳۲

کات کارگردان خیلی هم خوبه و خیلی هم لازمه. کارگردان های بزرگ مثل اسکورسیزی، نولان و ... دستشون همیشه بازه و میتونن فیلم رو هر طور که میخوان بسازن ولی اکثر مواقع کمپانی های ناشر یا تهیه کننده ها به خاطر کم کردن تایم فیلم یا صحنه های مشکل دار از نظر خودشون، بعضی صحنه ها رو حذف میکنن.

نمایش اسپویل
۲۷ مهر ۱۳۹۸ ۰۹:۲۲

میخوا خودش رو گند جلوه بده.

نمایش اسپویل
۲۸ مهر ۱۳۹۸ ۱۴:۴۲

به تایید تو نیاز نیست

نمایش اسپویل
۲۷ مهر ۱۳۹۸ ۰۴:۲۶

وقتی آدم از کارو هدفش مطمئن باشه نیازی به اینکارا نیست. ولی بیای بخاطر مردم یا خواست تهیه کننده‌ها کات اضافی بزاری یخورده‌ای ارزش تلاش کارگردان رو میاره پائین. اگه کارگردان همینارو میخواد که ما ببینیم پس هدفشم همونه و بایدم همینجوری بمونه.

نمایش اسپویل