news-background
news-background

کارگردان Joker شایعه حضور «بتمن» با بازی «رابرت پتینسون» در دنباله فیلم را تکذیب کرد؛ فینیکس: دوست نداشتم «توماس وین» در فیلمنامه باشد

با توجه به اظهارات اخیر کارگردان «جوکر»، مخاطبین نباید منتظر حضور «بتمن» با بازی «رابرت پتینسون» و «جوکر» با بازی «واکین فینیکس» در کنار هم باشند.

«تاد فیلیپس» نویسنده و کارگردان «جوکر» (Joker) به هواداران کتاب‌های مصور اطمینان خاطر می‌دهد که احتمال حضور «بتمن» و «جوکر» با بازی «رابرت پتینسون» و «واکین فینیکس» در فیلمی مشترک وجود ندارد. هفته‌ی گذشته مصاحبه‌ی پتینسون در مورد فیلم «جوکر» و بازی فینیکس موجب بسیاری از هواداران تصور کنند که برادران وارنر در مقطعی این دو شخصیت را در کنار هم قرار می‌دهد. فیلیپس اما شب گذشته در جشنواره‌ی تورنتو تأکید می‌کند که این اتفاق روی نخواهد داد.

فیلیپس در پاسخ به این پرسش که آیا فینیکس و پتینسون در آینده فیلم مشترکی خواهند داشت یا نه می‌گوید: «نه، قطعاً نه.» اگرچه فیلیپس رویارویی هیجان‌انگیز فینیکس و پتینسون را رد می‌کند، اما می‌گوید این دلیل نمی‌شود که جوکر فینیکس با شخصیت «بتمن» جدیدی در آینده مواجه نشود. او اضافه می‌کند: «کتاب‌های کامیک در آمریکا مانند شکسپیر زمان حال به نظر می‌رسد، و شما می‌توانید نسخه‌های مختلفی از «هملت» را بسازید. تردیدی ندارم که جوکرهای بسیاری هم در آینده ساخته خواهد شد.»

فیلیپس پیش از این در مصاحبه با «توتال فیلم» اعلام کرده بود که مایل است دنباله‌ی «جوکر» را بسازد: «اجازه دهید مسئله‌ای را برای شما روشن کنم: من حاضرم هر فیلمی با «واکین فینیکس» بسازم، در هر زمانی که باشد. او نظیر ندارد. اگر او تمایل داشته باشد، و وارنرها به ما بگویند: «نظرتان در مورد [دنباله] چیست؟» آنوقت می‌توانم به ایده‌های جذابی فکر کنم.»

بنابراین در صورتی که دنباله‌ی «جوکر» ساخته شود، «بتمن» با بازی «رابرت پتینسون» در آن حضور نخواهد داشت. فینیکس نیز هنوز به صورت رسمی برای بازگشت به این نقش چراغ سبز نشان نداده است. او در جشنواره‌ی تورنتو در این باره می‌گوید: «راستش را بخواهید، در ابتدا تصمیم آسانی نبود. هیچ نمی‌دانستم که باید این نقش را بپذیرم یا نه. نمی‌دانستم. اما سپس چیزی مرا به سمت آن جذب کرد. وقتی که همکاری را آغاز کردیم تکامل پیدا کرد و به چیزی فراتر از انتظاراتم تبدیل شد. یکی از عالی‌ترین تجارب دوران بازیگری من بود.»

پس از کسب شیر طلایی ونیز در هفته‌ی گذشته، هواداران منتظر بودند واکنش منتقدین و اصحاب رسانه در جشنواره‌ی تورنتو در مقابل «جوکر» را هم ببینند. پیروزی غافلگیرکننده‌ی فیلم در ونیز در تورنتو هم بازتاب یافت و در آنجا هم استقبال گرمی از آن به عمل آمد تا به نحوی نامزدی فینیکس در اسکار تضمین شود. علی‌رغم طوفانی که فیلم در ونیز و تورنتو به پا کرد، فینیکس در مصاحبه با نیویورک تایمز فاش کرده است که از حضور شخصیت «توماس وین» در فیلمنامه رضایت نداشته. او می‌گوید ارتباط صریح فیلم به کامیک‌های دی‌سی بزرگ‌ترین نگرانی‌اش بوده است. «تاد فیلیپس»‌ توضیح می‌دهد: «[واکین] هیچگاه از «توماس وین» خوشش نیامد. ترجیح می‌داد نام فیلم «آرتور» باشد و هیچ ارتباطی با این شخصیت‌ها نداشته باشد. اما در نهایت، فکر می‌کنم با این مسئله کنار آمد و راضی بود.»

در فیلم «جوکر» نقش «توماس وین» به «برت کالن» سپرده شده است. با اضافه کردن «توماس وین» به فیلمنامه، فیلیپس و «اسکات سیلور» همکار نویسنده‌اش «جوکر» را به کتاب‌های کامیک پیوند می‌زنند، هرچند داستانی به کلی اریجینال در مورد «آرتور فلک» نقل می‌کنند. «دانته پریرا-اولسن» نیز حضور کوتاهی در نقش «بروس وین» دارد.

فینیکس در مصاحبه با نیویورک تامیز فاش می‌کند که او و کارگردان «اختلاف‌نظرهای سازنده‌ای» در مورد نحوه‌ی تغییرات فیزیکی «آرتور فلک/جوکر» داشته‌اند و در نهایت توافق کرده‌اند که وزن ینیکس باید به شکل قابل توجهی تغییر کند، اما بازیگر معتقد بوده که به جای کاهش باید افزایش وزن می‌داشته است. فینیکس می‌گوید: «زندگی وحشتناکی دارد. به نظر من آرتور باید سنگین وزن باشد. اما تاد می‌گفت: «به نظر من باید خیلی لاغر شوی.»» در ادامه فینیکس تسلیم می‌شود و می‌پذیرد که ۵۲ پوند کاهش وزن دهد.

برادران وارنر فیلم «جوکر» را ۴ اکتبر آینده در آمریکا اکران می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید