news-background
news-background

کارگردان Joker تولید دنباله را تکذیب کرد؛ انتشار پوسترهای جدید

«تاد فیلیپس» کارگردان فیلم می‌گوید: «ایده‌های ما همیشه برای یک فیلم مطرح می‌شد.»

در جشنواره‌های فیلم پاییز امسال چنان استقبال گرمی از فیلم «جوکر» (Joker) به عمل آمد که از هم اکنون در مورد تولید دنباله‌ی آن گمانه‌زنی می‌شود، اما «تاد فیلیپس» نویسنده و کارگردان فیلم تمامی شایعات را رد کرده است. این شایعات با مصاحبه‌ی خود فیلیپس در اواخر ماه آگوست با مجله‌ی «توتال فیلم» شدت گرفت وقتی که گفته بود در صورتی به تولید قسمت بعدی فکر می‌کند که «واکین فینیکس» و استودیوی برادران وارنر علاقه‌ نشان دهند. فیلیپس اکنون در مصاحبه با IGN می‌گوید اظهارات او جنبه‌ی نظری داشته و برنامه‌ای برای ساخته شدن «جوکر ۲» وجود ندارد.

فیلیپس می‌گوید: «برنامه‌ای برای تولید یک دنباله نداریم. نقل قولی که از من شد این بود: «من حاضرم هر فیلمی با واکین بسازم.» و هنوز هم پای حرفم هستم. اما این فیلم قرار نبوده دنباله‌ای داشته باشد. ایده‌های ما همیشه برای یک فیلم مطرح می‌شد.»

فیلیپس در مصاحبه با «توتال فیلم» دقیقاً گفته بود: «اجازه دهید مسئله‌ای را برای شما روشن کنم: من حاضرم هر فیلمی با «واکین فینیکس» بسازم، در هر زمانی که باشد. او نظیر ندارد. اگر او تمایل داشته باشد، و وارنرها به ما بگویند: «نظرتان در مورد [دنباله] چیست؟» آنوقت می‌توانم به ایده‌های جذابی فکر کنم.»

بخش‌هایی از مصاحبه‌ی «رابرت پتینسون» با ورایتی نیز در مورد «واکین فینیکس» حذف شده و همین مسئله برخی را به این باور رساند که در دنباله‌ی فیلم «جوکر»، «بتمن/بروس وین» با بازی پتینسون در مقابل «جوکر» با بازی فینیکس قرار می‌گیرد. فیلیپس در جشنواره‌ی تورنتو این شایعه را هم تکذیب کرد و گفت قطعاً این رویارویی اتفاق نخواهد افتاد، هرچند که «جوکر» ماه آینده پرفروش شود.

برآوردهای اولیه از فروش ۸۰ تا ۹۰ میلیون دلاری «جوکر» در افتتاحیه‌ی داخلی حکایت می‌کند و در صورتی تحقق این رقم، رکورد فروش افتتاحیه‌ي ماه اکتبر و فروش ۸۰ میلیون دلاری «ونوم» شکسته خواهد شد. علاوه بر احتمال موفقیت فیلم در گیشه، پیش‌بینی می‌شود «جوکر» در فصل اهدای جوایز هم افتخارات متعددی تصاحب کند. این فیلم مسیر «رما» اثر «آلفونسو کوارون» را در پیش گرفته که پس از دریافت شیر طلایی ونیز به اسکارهای متععد دست یافت.

وارنرها با همکاری «پوستر پاسی» پوسترهای جدیدی برای «جوکر» که داستانش در دهه‌ی ۱۹۸۰ می‌گذرد طراحی کرده که به همراه پوستر آیمکس فیلم سه‌شنبه شب رونمایی شدند. فیلیپس در جشنواره‌ی تورنتو در مورد زمان وقوع حوادث می‌گوید: «ما هرگز جایی در فیلم نمی‌گوییم داستان در سال ۱۹۸۱ روی می‌دهد، اما دائماً تأکید می‌کنیم که اواخر دهه‌ی هفتاد و اوایل دهه‌ی هشتاد است، بیشتر به این علت که نمی‌خواستیم مردم خودرویی را ببینند و بگویند: «عجب این خودرو که در سال ۱۹۷۹ تولید نشده بود.»»

برادران وارنر «جوکر» را با بازی فینیکس، «رابرت دنیرو»، «زازی بیتس»، «مارک مارون»، «برایان تایری هنری» و «فرانسیس کانروی»، در تاریخ ۴ اکتبر (جمعه، ۱۲ مهر ۱۳۹۸) در آمریکا اکران می‌کند.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۸ شهریور ۱۳۹۸ ۱۰:۱۵

متاسفانه در صنعت رسانه ها از جمله سینما و بازی های رایانه ای به یک عادت بد دچار شدیم عادتی که قبول نکردیم یک داستان باید تموم شه و همین عادت ما و طمع تهیه کننده باعث ساخت دنباله میشه و خراب میشه و هزاران نمونه برای هرکدام هست و دنباله که خیلی وقتا از دست خالق اصلی خارج میشه فقط یک نرده بان پولسازی میشه و تا جایی که میتونن ازش شیر میدوشن و حقیقتا خوشحال میشم این روز ها دنباله یا بازسازی ای کنسل میشه

نمایش اسپویل
۲۸ شهریور ۱۳۹۸ ۰۰:۴۳

این روزا ساخت بلاک‌باسترها، آثار ابرقهرمانی و اکشن و انواع آثار دیگه که فقط جنبه سرگرمی و درآمد‌زائی دارن و خیلی‌هاشون از نظر فیلمنامه و داستان و باقی ابعاد هنریشون خیلی قوی نیستن،‌ جورین که بیش‌تر از یک قسمت ازشون ساخته میشه (مثل جان ویک که بنظرم همون یه قسمت خیلی خوب بود اما با ساخت دو قسمت دیگه و بزودی قسمت چهارم گند زدن بهش) و این یجور طرز تفکر و عادت بدی رو تو ذهن عموم مردم بوجود آورده که هر فیلمی که خوبه باید یکی دو قسمت دیگه هم ازش ساخته بشه. دریغ از این که این کار میتونه از نظر هنری و حرفه‌ای گند بزنه تو فیلم.

نمایش اسپویل
۲۸ شهریور ۱۳۹۸ ۰۰:۳۲

نمیخوام بگم اگه بر فرض قسمت دومی هم ساخته بشه بد از آب در میاد ولی Joker از اون دسته فیلم هایی هستش که قابلیت ساخت ادامه رو داره اما اون وقت بُعد هنری و حرفه‌ای فیلم با ساخت قسمت دوم برای بعضی‌ها از بین میره و تو تاریخ بعنوان یه فیلم افسانه‌ای ازش یاد نمیشه چون بیش‌تر از یه فیلم بوده.اثری مثل Fight Club هم که از نظر خیلی ها فوق‌العاده هست، بر اساس کتاب مصورش میتونست قسمت دومی هم داشته باشه (که توش تایلر دوردن به نحوی بر میگرده) اما ساخته نشد و با پایانی تا حدی بسته به اتمام رسید.اصلا خودتون تصور کنین اگه فیلم های مورد علاقتون که فقط یه قسمت بودن ادامه دار میشدن هم خیلی غیرحرفه‌ای و مزخرف میتونست بشه هم شاید کمی حس خوب از بابت دیدار دوباره با شخصیت‌های محبوبتون تو اون فیلم با داستانی جدید رو میتونست بهتون بده ولی اینجوری اون فیلم و شخصیت هاش و زحمت های ساختش تو ذهن مردم اسطوره‌ای نمیشد.

نمایش اسپویل
۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ۲۰:۵۰

چه پوستر هایی داره :|

نمایش اسپویل