news-background
news-background

کارگردان John Wick: نسخه ابتدایی فیلمنامه تنها سه کشته داشت؛ تمایل دارم بازسازی Blade را کارگردانی کنم

چندگانه «جان ویک» (دانلود فیلم John Wick 2014 با لینک مستقیم) یکی از پرفروش‌ترین و خشن‌ترین مجموعه فیلم‌های هالیوود است. در این چندگانه «کیانو ریوز» نقش ویک مقابل دوربین ده‌ها تن را به روش‌های مختلف به زانو درمی‌آورد. اما «چاد استاهلسکی» کارگردان فیلم‌ها به تازگی فاش کرده است که در نسخه‌ی اول فیلمنامه‌ی قسمت اول و پیش از اضافه شدن او به پروژه، ویک تنها سه نفر را به قتل می‌رساند. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

استاهلسکی در مصاحبه با «کامیک‌بوک» می‌گوید:‌ «فکر می‌‌کنم [ریوز] یک روز جمعه فیلمنامه را برایم فرستاد و من پس از آنکه خواندمش در طول آخر هفته در موردش فکر کردم. بسیار ملایم‌تر بود. فکر می‌کنم تنها سه نفر در فیلمنامه‌ی اصلی کشته می‌شدند که دو نفرشان در یک سانحه‌ی رانندگی بود. بسیار، بسیار مینیمال بود و کمی متفاوت. خواندمش، و به اساطیر یونان فکر کردم و اینکه همیشه تمایل دارم داستانی فیبلیستی بازگو کنم، و فیلم اکشن سورئالی بسازم.»

«جان ویک» در قسمت اول فیلم نزدیک به هشتاد نفر به از پا در می‌آورد. این رقم در قسمت دوم به ۱۲۸ و در قست سوم به ۹۴ می‌رسد. استاهلسکی می‌گوید او و گروهش هرگز در مورد افزایش قتل‌ها بحث‌ نکرده‌اند.

این کارگردان می‌گوید: «مردم در مورد [شمار کشتارها] شوخی می‌کنند، اما من و همکارانم فقط صحنه‌ها و حرکات را طراحی می‌کنیم و می‌کوشیم به نوعی رقص باله دست پیدا کنیم، و احساس یک نمایش زنده را به آن ببخشیم. مسئله این است که وقتی به مغز یک نفر شلیک می‌کنید، نمی‌توانند دوباره برخیزند پس چند بار از یک بدل‌کار استفاده می‌کنید. هر بار که کیانو به حرکت درمی‌آید، دو نیم دایره می‌زند. پنج نفر را می‌کشد. بنابراین چاره‌ای ندارم جز اینکه از بدل‌کاران بیشتری استفاده کنم.»

استاهلسکی در پایان می‌گوید: «به نظر علتش این است که کیانو در رقص‌پردازی و حرکات رزمی و دیگر جنبش‌ها ذاتاً بسیار بهتر عمل می‌کند ما سلاح‌ها را تغییر می‌دهیم و به صحنه‌های عظیم‌تری می‌رسیم، ذاتاً چنین است زیرا صحنه رشد می‌کند، شمار قتل‌ها رشد می‌کند. اما اینگونه نیست که بگوییم: «بسیار خوب، این شد سه قتل؟ چگونه چهارتایش کنیم؟» ما فقط رقص‌پردازی می‌کنیم و چنین می‌شود.»

استاهلسکی در بخش دیگری از مصاحبه می‌گوید تمایل دارد بر روی صندلی کارگردانی ریبوت «بلید» (دانلود فیلم Blade با لینک مستقیم) بنشیند. او می‌گوید: «تا جایی که می‌دانم هوادار بزرگ فیلم‌های ابرقهرمانی نیستم اما از آن‌ها لذت می‌برم. «انتقام‌جویان» را دوست دارم. «کاپیتان آمریکا»‌ را دوست دارم. برداشت «جیمز گان»‌ از «محافظین» را دوست دارم. به عنوان کارگردان برای او و کاری که در آن فیلم کرد احترام قائل هستم. «رگنراک»، احساس کردم که فیلمی است واقعاً خنده‌دار. هوشمندانه بود.»

او اضافه می‌کند:‌ «اگر فرصتی دست دهد، تمایل دارم گریزی به «بلید» بزنم. اگر بخواهند این فیلم را بازسازی کنند یا چنین چیزی. زیرا احساسی نسبت به آن فیلم دارم، بنا به دلایلی، حس و حال اکشن و رزمی و خون‌آشامی آن را. انتخاب جذابی خواهد بود برای بازآفرینی و آزمودن.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید