news-background
news-background

کارگردان Green Knight فیلم به‌تعویق‌افتاده‌اش را در حین پاندمی دوباره تدوین کرده است

هرچند به نظر می‌رسد که پاندمی قصد رخت بربستن ندارد، اما «دیوید لوری» کارگردان «شوالیه سبز» (The Green Knight) از این فرصت استفاده کرده و فیلمش را به کلی دوباره تدوین کرده است.

این فیلم با بازی «دو پاتل» قرار بود سال ۲۰۲۰ در جشنواره فیلم تگزاس اکران شود اما پاندمی کووید آن فستیوال را کنسل کرد. با این حال، لوری از این فرصت به دست آمده استفاده کرده و در فیلم تاریخی جدیدش تجدید نظر کرده است. همان‌گونه که خودش در مصاحبه با مجله «ونتی فر» می‌گوید:‌ «گاهی فیلم آماده نمایش نیست.»

لوری در این وقفه ایجاده شده به اتاق تدوین بازگشته و جنبه‌هایی از فیلم را اصلاح کرده که پیش‌تر از آن‌ها رضایت نداشته است: «به خودم این اجازه را دادم که به فیلم برگردم، قفلش را گشوده و کلیت آن را اصلاح کنم. آن علاقه لازم با عشقی که در دل داشتم یافتم نه ناامیدی و بیزاری. متفاوت شده – بسیار بهتر.»

این کارگردان جزئیاتی از تغییراتی که به وجود آورده فاش نمی‌کند اما بازگشت به مرحله تدوین جسارت و شهامتی می‌طلبد که هر فیلمسازی از آن برخوردار نیست. «شوالیه سبز» بدون تردید با «اژدهای پیت» (Pete's Dragon) دیزنی تفاوت‌های اساسی در لحن و مقیاس خواهد داشت.

لوری که فیلم‌های مستقلی چون «پیرمرد و اسلحه» (Old Man & the Gun) با بازی «رابرت ردفورد» را در کارنامه دارد، پروژه بازسازی «پیتر پن و وندی» (Peter Pan and Wendy) را هم کارگردانی خواهد کرد. او در بخش دیگری از مصاحبه در مورد فیلم «پیتر پن» می‌گوید: «فیلمی است در حال ساختنش هستم و با آن سرانجام بزرگسالی را پذیرفته‌ام. لزوماً نباید نگاه ریویژنیستی داشته باشید – فقط باید عمیق‌تر و روشنش کنید، و این کاری است که با «شوالیه سبز» هم کرده‌ام. صحنه‌های پرواز و شمشیرزنی و زدوخورد زیادی وجود دارد، اما در این فیلم لحظات احساسی نیز در جریان است که اگر «شوالیه سبز» را نساخته بودم نمی‌توانستم انجامش دهم.»

فیلم فانتزی و ماجراجویی «شوالیه سبز» از افسانه «شاه آرتور» الهام گرفته شده و «دو پاتل» نقش شخصیتی به نام «سر گاوین» را بازی می‌کند که برادرزاده بی‌پروای «شاه آرتور» است و برای یافتن غریبه‌ای غول‌پیکر موسوم به «شوالیه سبز» سفر آغاز می‌کند. گاوین در این راه با غول‌ها، ارواح، سارقین و دسیسه‌چینان مواجه می‌شود.

«شوالیه سبز» ۳۰ ژوئیه در سالن‌های سینما اکران خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید