news-background
news-background

کارگردان Game Of Thrones از «نبرد وینترفل» می‌گوید: ژانر این قسمت وحشت و بقا است

 

«مایکل ساپوچنیک» پیش از آنکه اپیزود عظیم فصل پایانی سریال را بسازد در مورد «ارباب حلقه‌ها: دو برج» مطالعه می‌کند.

 

«انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) تنها پروژه‌ی پرخرجی نیست که این هفته به نمایش درمی‌آید. یکشنبه شب آینده در اپیزود هشتاد و دو دقیقه‌ای سوم از فصل هشتم «بازی تاج‌وتخت» (Game Of Thrones) شاهد «نبرد وینترفل» خواهیم بود که یکی از طولانی‌ترین سکانس‌های اکشن تاریخ سینما و تلویزیون توصیف شده است. پشت دوربین این اپیزود «مایکل ساپوچنیک» قرار گرفته که به‌یادماندنی‌ترین صحنه‌های نبرد «بازی تاج‌وتخت» را کارگردانی کرده و برای اپیزود «نبرد حرامزادگان» برنده‌ی جایزه‌ی امی شده است. ساپوچنیک به تازگی در مصاحبه با «اینترتینمنت ویکلی» توضیح داده که با تحقیق در مورد فیلم «ارباب حلقه‌ها: دو برج» (The Lord Of The Rings: The Two Towers)‌ اثر «پیتر جکسون» خودش را برای کارگردانی «نبرد وینترفل» آماده کرده است.

ساپوچنیک می‌گوید: «محاصره سکانسی ۴۰ دقیقه‌ای است، اما در حقیقت اینترکاتی از سه نبرد مختلف در سه مکان مختلف خواهد بود. عظیم‌ترین صحنه‌ای است که در تاریخ معاصر به یاد دارم. سعی داشتم حس خستگی را منتقل کنم. به نظرم از این فراتر خواهیم رفت. احساس می‌کنم تنها راهی که می‌توان از عهده‌اش به درستی برآمد این است که تک تک سکانس‌ها را در نظر بگیری و از خودت بپرسی: «چرا باید به دیدنش ادامه دهم؟»»

کارگردان ادامه می‌دهد: «چیزی که کشف کردم این بود که هرچه اکشن کمتری – درگیری کمتری – در یک سکانس وجود داشته باشد، بهتر است. ما میان ژانرهای مختلف در گردشیم. تعلیق هست و وحشت و اکشن و درام و ما قرار نیست به کشتار پشت کشتار بچسبیم زیرا آنگاه همه بی‌حس خواهند شد و همه چیز بی‌معنی می‌شود.»

ساپوچنیک در مورد لحن «نبرد وینترفل» می‌گوید: «اثری در ژانر وحشت و بقا خواهد بود.» بزرگترین چالش کارگردان این بود که با توجه به تعدد شخصیت‌های درگیر در «نبرد وینترفل» چگونه پرسپکتیو روایت را حفظ کند. روایت «هاردهوم» (Hardhome) و «نبرد حرامزادگان» (Battle of the Bastards) اپیزودهای دیگری‌اند که ساپوچنیک کارگردانی آن‌ها را در فصل‌های قبلی سریال برعهده داشته است با تمرکز بر «جان اسنو» ساخته شدند.

ساپوچنیک می‌گوید: «بیست و چند بازیگر داشتیم که همه مایل بودند در کانون توجه این صحنه باشند. پیچیده است چرا که متوجه شده‌ام سکانس‌های نبرد زمانی خوب از آب درمی‌آیند که شما دیدگاه مشخصی داشته باشید. در اینجا دیدگاه من عینی بود حتی وقتی که از داستان یک شخصیت به داستانی دیگر می‌رفتم. علت آن است که وقتی رفت و برگشتی در کار باشد،‌ چه بخواهید چه نخواهید [پرسپکتیو] عینی می‌شود. همیشه با خود فکر می‌کنم: «در حال بازگو کردن داستان کدام شخصیتی؟ و چه محدودیتی برای من ایجاد می‌کند که می‌تواند جنبه‌ی مثبتی داشته باشد؟»

«مایکل ساپوچنیک» تا این اپیزود روی ایر نرود، بیش از این در موردش چیزی نمی‌تواند بگوید. با این حال، کارگردان برای مجله‌ فاش می‌کند که درخواست کرده بود اپیزودهای سوم، چهارم و پنجم از فصل پایانی «بازی تاج‌وتخت» را کارگردانی کند. فیلمبرداری سه اپیزود با توجه به لوجستیک برنامه‌ی زمانی سریال امر ناممکن می‌نمود. از این گذشته، «دیوید بنیاف» و «دن وایس» نویسندگان سریال از ساپوچنیک و تنها ساپوچنیک تقاضا داشتند که طرح آنان را در اپیزودهای سوم و پنجم به انجام برساند، زیرا در قسمت ماقبل پایانی حوادث دیدنی دیگری روی می‌دهد.

ساپوچنیک می‌گوید: «چیزی که در مورد اپیزودهای سوم، چهارم و پنجم دوست دارم این است که هر سه آثاری کامل با شروع، میانه و پایان‌اند. سعی کردم به گونه‌ای به این اپیزودها نگاه کنم که گویی یکه‌اند. همان‌طور که اپیزود نهم و دهم فصل ششم [نبرد حرامزادگان و بادهای زمستانی] بودند.»

این کارگردان سه اپیزود آینده‌ی «بازی تاج‌وتخت» را اثری واحد می‌داند و این نشان می‌دهد که اکشن باید از «نبرد وینترفل» آغاز شود و تا دو اپیزود بعدی ادامه یابد. این مسئله ممکن است آن دسته از هوادارانی را هیجان‌زده کند که از عدم وجود صحنه‌های اکشن در دو اپیزود ابتدایی فصل هشتم گلایه می‌کردند. اپیزود «نبرد وینترفل» در فصل پایانی «بازی تاج‌وتخت»، دوشنبه‌ی آینده از شبکه‌ی HBO پخش می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۲:۱۷

باز چه خوابی برامون دیدن خدا رحم کنه دوباره داد بزنی نهههههههههههههه. دوباره شروع شد ... عالیه این سریال

نمایش اسپویل
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۲۲:۵۰

اووف لعنتی ، من گفتم این قسمت همش قتل و کشتاره که ... یعنی نمیشه؟ ?

نمایش اسپویل
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۲۰:۱۰

فک کنم نایت کینگ رو آریا میکشه .....خیلی احتمالش زیاده

نمایش اسپویل
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۲۳:۰۶

جیمی لنیستر میکشه. داستان هاریزوهای!!! و نایت کینگ هم که خود برن استارک یا کلاغ سه چشم هستن

نمایش اسپویل
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۸:۲۴

این ارباب حلقه ها لامصب چه شاهکاری بوده که دارن ازش الهام می‌گیرن. فکر کن، جکسون اون زمان همچین سه گانه ای رو بسازه

نمایش اسپویل
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۲۳

عزیزم، ادبیات ما صاحب نداره، وگرنه این فیلم هایی که از روی کمیک و ادبیات‌شون درست می‌کنن، به گرد پای ادبیات ما نمیرسه. ادبیات‌مون غنیه. حیف! حیف که نمی‌تونیم فیلمی از ماجراجویی های گرشاسپ، نیای رستم را ببینیم که مثل اُدیسه به جزیره های گوناگونی میره و مردمای عجیبی میبینه

نمایش اسپویل
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۹:۱۲

به این فک کن تالکین نزدیک به 70 سال پیش همچین داستانی بنویسه :)

نمایش اسپویل