news-background
news-background

کارگردان Fantastic Four: به مرگ تهدید شدم و شب‌ها با اسلحه پر می‌خوابیدم

«جاش ترنک» در آستانه‌ی عرضه‌ی فیلم جدیدش «کاپون» نگاهی انداخته به اقتباس سینمایی از «چهار شگفت‌انگیز».

فیلم «کاپون» (دانلود فیلم Capone با لینک مستقیم) در ماه می عرضه خواهد شد و از این جهت قابل توجه است که کارگردانش پس از فیلم فاجعه‌بار «چهار شگفت‌انگیز» (دانلود فیلم Fantastic Four با لینک مستقیم) به فیلمسازی بازمی‌گردد. در سال ۲۰۱۵ گزارش شد که رفتار تند ترنک موجب شده او از اتاق تدوین اخراج شود و نظارتی بر کات نهایی فیلم نداشته باشد. ترنک به تازگی در مصاحبه‌ی مفصلی با «پالیگان» می‌گوید توافقات عدم افشا هنوز به او اجازه نمی‌دهد که جزئیات رسوایی «چهار شگفت‌انگیز» را به صورت کامل توضیح دهد اما او از علت شکست فیلم گفته است. ترنک می‌گوید از ابتدا با «جرمی اسلیتر» نویسنده‌ی فیلمنامه در مورد لحن اختلاف نظر داشته است.

اسلیتر فیلمی در نظر داشته که مانند «انتقام‌جویان» (The Avengers) «جاس ویدن» که هم به موفقیت تجاری رسید و هم نظر منتقدین را جلب کرد پرزرق‌وبرق باشد. اسلیتر به «پالیگان» می‌گوید: «دائماً می‌گفتم: «الگوی ما باید این فیلم باشد، این چیزی است که مخاطبین می‌خواهند ببینند! اما جاش از تک تک لحظاتش متنفر بود.»

ترنک می‌گوید: «مشکل توسعه‌ی «چهار شگفت‌انگیز» فقط به لحن مرتبط می‌شد. می‌توانستی کامیک-بوکی‌ترین چیزها از قبیل اسامی، چهره‌ها و هویت‌ها و پیشینه‌ها را انتخاب کنی، و در یک لحن ترکیبش کنی. اما لحنی که [اسلیتر] به آن علاقه داشت، لحنی نبود که من با آن ارتباط برقرار کنم.»

تنش بیشتر وقتی به پروژه اضافه می‌شود که ترنک سخت می‌کوشد «مایکل بی. جوردن» را برای نقش «جانی استورم» انتخاب کند، شخصیتی که در کتاب‌های کامیک سفیدپوست است. ترنک توضیح می‌دهد: «در دنیایی که من زیسته بودم، یک لس‌آنجلس سخت‌گیر نسبت به مسائل نژادی که ما اغلب شاهد ابرقهرمانان سفید بودیم، بعضی از دوستان سیاه‌پوستم استحقاق دیدن یک ابرقهرمان سیاه را داشتند [...] بنابراین احساس کردم حالا که در موضع قدرت قرار دارم نظام را کمی تغییر دهم.»

انتخاب جوردن برای شخصیت «جانی استورم» اعتراض گسترده‌ی هواداران کتاب‌های کامیک را در پی داشت و فیلمبرداری را تحت تأثیر قرار داد. ترنک می‌گوید: «در IMDb پیام‌هایی دریافت می‌کردم که می‌گفتند مرا با تیر خواهند زد. در حین فیلمبرداری لعنتی بسیار بدبین شده بودم. اگر کسی به خانه‌ی من وارد می‌شد، به خودم اجازه می‌دادم جانش را بگیرم. وقتی در موقعیتی روانی به سر ببرید که بدانید کسانی می‌خواهند به شما حمله کنند با خود می‌گویید من از خودم دفاع خواهم کرد.» ترنک می‌گوید در حین فیلمبرداری با اسلحه‌ی پر می‌خوابیده و پس از پایان ضبط فیلم آن را پس داده. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

وقتی که کات ترنک از فیلم با لحن مفرحی که فاکس می‌خواست هم‌خوانی پیدا نکرد، استودیو «استیون ریوکین» تدوین‌گر «آواتار» و «دزدان دریایی کارائیب» را می‌آورد تا پروژه را دوباره تدوین کند. ترنک می‌گوید ریوکین در نهایت برای تمامی صحنه‌ها برداشت‌های متفاوتی گرفت و عملاً کارگردان فیلم شد. ترنک در مورد فاکس می‌گوید: «آن‌ها واقعاً به چیزهایی که مردم در توئیتر می‌گویند اهمیت می‌دهند و می‌گویند: «لعنتی، مردم از اینکه فیلم مفرح نیست هراسیده‌اند. پس باید ۱۰ میلیون دلار دیگر خرج کنیم تا به شکل طنز بازنویسی شود.»»

استودیو از ترنک خواست برای ضبط مجدد صحنه‌هایی که از مدیریت او خارج بود در محل فیلمبرداری حاضر شود. کارگردان حضور در محل فیلمبرداری را به «اخته شدن» تشبیه می‌کند: «آن‌جا ایستاده بودم و می‌دیدم که تهیه‌کنندگان پنج دقیقه پیش از من صحنه‌ها را طراحی کرده بودند، و به تدوین‌گران اجازه می‌دادند ترتیب سکانس‌ها را مشخص کنند. و از آنجا که می‌دانستند به نرمی پاسخ خواهم داد سعی می‌کردند به نرمی بگویند: «به نظرت خوب شده؟» می‌توانستم بگویم بله یا نه.»

تنش میان ترنک و فاکس تا حدی بالا گرفت که فیلمساز کارگردانی «جنگ ستارگان» برای لوکاس‌فیلم را هم از دست داد. ترنک زمانی از پروژه جدا شد که برایش روشن شد لوکاس‌فیلم صندلی کارگردانی را به او نخواهد داد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰۱:۱۷

خدایی خیلی چرت بود کل فیلم فقط حرف بود و صحنه اکشنش آخر فیلم بود من که همه رو زدم جلو مثل آدم فیلم بساز لازم نیست با اسلحه بخوابی

نمایش اسپویل