news-background
news-background

کارگردان Ex Machina یک فیلم ترسناک کم‌هزینه می‌سازد

«الکس گارلند» نویسنده و کارگردان بریتانیایی که سابقه‌ی نویسندگی رمان، نگارش فیلمنامه‌های «۲۸ روز بعد» (28 Days Later) و «درد» (Dredd) و کارگردانی فیلم‌های «اکس ماکینا» (Ex Machina) و «نابودی» (Annihilation) را دارد، و امسال سریال «توسعه‌دهندگان» (Devs) به نویسندگی و کارگردانی او از شبکه‌ی FX پخش شده، حالا یک فیلم بلند جدید تولید خواهد کرد.

انتخاب بازیگر و سرمایه‌گذار برای این پروژه در حال انجام است و فیلمبرداری بهار یا تابستان سال ۲۰۲۱ انجام خواهد شد. گارلند در مصاحبه با مجله‌ی «امپایر» می‌گوید: «فیلم ترسناک کم‌هزینه‌ای نوشته‌ام که داستانش در بریتانیا می‌گذرد. نمی‌دانم واقع‌بینانه هست یا نه. همیشه در این مقطع خاص، [ساختن] فیلم به نظر غیرواقعی می‌رسد، اما بعد به طریقی جواب می‌دهد.»

این فیلم ترسناک زمانی به ذهن گارلند خطور می‌کند که در حال کار بر روی یک اثر کاملاً متفاوت بوده است – یک سریال تلویزیونی که این بار اعتراضات بی‌اثر و سطحی سال‌های اخیر را بررسی می‌کند. او توضیح می‌دهد: «با نافرمانی مدنی در مقطعی باید شروع کرد به در هم شکستن چیزها. بنابراین در مورد نیاز به در هم شکستن می‌نوشتم.» اما گارلند می‌گوید جنبش تأثیرگذار «جان سیاهان مهم است» سبب شده تغییراتی در برنامه‌هایش ایجاد کند: «فکر کردم:‌ «حالا هرچه می‌خواهم بنویسم بی‌معنا شده.» به شکل مثبتش. تقریباً خوشحال بودم، به طرز غریبی.»

پیش‌تر گزارش شده بود که گارلند ممکن است از کتاب‌های کامیک «موجود باتلاقی» (Swamp Thing) اقتباس کند. او مارس گذشته در مصاحبه با «کامیک‌بوک» توضیح داد که چرا نمی‌تواند به چنین پروژه‌ای نزدیک شود: «پیچیده است زیرا من واقعاً «موجود باتلاقی» را دوست دارم. دقیقاً نگفته بودم که می‌خواهم فیلمش را بسازم. مشکل این است که «آلن مور» که بخش‌هایی از کتاب‌های مصور را نوشته و من واقعاً دوستش دارم و برایش احترام قائلم، به روشنی اعلام کرده که تمایل ندارد کسی از آثارش اقتباس کند. بنابراین دلیل اینکه نتوانستم اقتباس کنم این بود. احترام زیادی برای «آلن مور» قائل هستم. اما می‌توانم در موردش خیال‌پردازی کنم.»

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید