news-background
news-background

کارگردان Birds of Prey سکوت خود در مورد فروش ناامیدکننده فیلم را شکست

«کتی یان» کارگردان «پرندگان شکاری» (دانلود فیلم Birds of Prey با لینک مستقیم) سرانجام سکوت خود در مورد فروش «ناامید‌کننده» فیلم در گیشه را شکست. او در مصاحبه با «هالیوود ریپورتر» به حواشی این فیلم ابرقهرمانی و نحوه‌ی استقبال مخاطبین پرداخته است. «پرندگان شکاری» گروهی هرچند اندک از هواداران را راضی کرد اما در نهایت به شکست تجاری انجامید. یان فکر می‌کند که مسئله پیچیده‌تر است.

یان توضیح می‌دهد: «می‌دانم که استودیو انتظارات زیادی از این فیلم داشته – همان‌گونه خود ما داشتیم. اما انتظار بی‌موردی هم از فیلم‌های زن-محور وجود دارد، و چیزی که بیش از همه مرا ناامید کرد این تصور بود که شاید ما هنوز آمادگی ساخته شدن چنین فیلم‌هایی را نداریم. به عنوان یک زن رنگین‌پوست بار مسئولیت‌ بیش از اندازه‌ای بود. بنابراین بله، من فکر می‌کنم که موفقیت یا عدم موفقیت یک فیلم را به روش‌های مختلفی می‌توان تفسیر کرد و همه حق دارند این کار را انجام دهند. اما احساس می‌کنم عجولانه علیه فیلم موضع گرفته شد.»

یان در بخش دیگری از مصاحبه فاش می‌کند که برای حفظ ناخوشایندترین صحنه‌ی فیلم باید در مقابل استودیو مقاومت می‌کرده است. یان توضیح می‌دهد که صحنه‌ی ترسناک «رومن سایونیس» و زنی که به کلوب او می‌آید سران استودیو را نگران کرده بود. اما آن صحنه نشان می‌داد که «سیاه نقاب» تا چه حد نفرت‌انگیز است و چگونه بدبینی او را در بر گرفته.

یان می‌گوید: «راستش را بخواهید برای حفظ این صحنه باید مقاومت می‌کردیم زیرا ناخوشایند بود. پرمخاطره بود و ما باید برای حذف نشدن آن تلاش می‌کردیم. بعضی از کات‌های فیلم بدون این صحنه موجود است. خوشحالم که توانستیم آن را حذف کنیم زیرا فکر می‌کنم بسیار مهم بود. بسیاری از مخاطبین تحت تأثیر این صحنه قرار گرفتند.»

تابستان گذشته «مارگو رابی» ستاره‌ی فیلم در مصاحبه با مجله‌ی «ووگ» فاش کرد که «پرندگان شکاری» با بودجه‌ی ۷۵ میلیون دلاری تولید شده است. این در حالی است که «شزم!» با بودجه‌ی ۱۰۰ میلیون دلاری، «زن شگفت‌انگیز» با بودجه‌ی ۱۵۰ میلیون دلاری، «آکوامن» با بودجه‌ی ۱۶۰ میلیون دلاری، «جوخه‌ی انتحار» با بودجه‌ی ۱۷۵ میلیون دلاری، «مرد پولادین» با بودجه‌ي ۲۲۵ میلیون دلاری، «بتمن در برابر سوپرمن» با بودجه‌ی ۲۵۰ میلیون دلاری و «لیگ عدالت» با بودجه‌ی ۳۰۰ میلیون دلاری ساخته شده بودند. «پرندگان شکاری» فوریه گذشته اکران شد و در سراسر دنیا تنها ۱۹۹.۱ میلیون دلار فروش کرد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دسامبر سال گذشته یان در مصاحبه با خبرنگاران ادعا کرد که برای تولید «پرندگان شکاری» از آثار «استنلی کوبریک» و «کوئنتین تارانتینو» الهام گرفته است: «البته ردپای بسیاری از فیلمسازان در فیلم دیده می‌شود. ساختار فیلم ترکیبی از «قصه‌ی عامه‌پسند» (Pulp Fiction) و «راشومون» (Rashomon) است. بنابراین تحت تأثیر فیلمسازان محبوبم قرار دارم. تأثیر تارانتینو و فیلم «حرفه‌ای» (The Professional) روشن است، به ویژه در رابطه‌ی «هارلی کوئین» و «کس».»

یان در ادامه گفته بود: «از لحاظ بصری نیز فکر می‌کنم بسیار تحت تأثیر «پرتقال کوکی» باشیم. و کلوب «سیاه نقاب»، شخصیت‌های زن، به نحوی بازتفسیر «میلک بار» [در فیلم «پرتقال کوکی»] و دهه‌ی ۱۹۷۰ و استایل آن زمان است... ما واقعاً سعی کردیم این فیلم به عناوینی که در گذشته ساخته شده‌اند و فیلم‌های ابرقهرمانی پیش از خود شبیه نباشد...»

هفته‌ی گذشته اعلام شد که دیسک‌های دی‌وی‌دی و بلو-ری «پرندگان شکاری» در تاریخ ۱۲ می (۲۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹) منتشر می‌شوند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۸ فروردین ۱۳۹۹ ۱۲:۵۵

این فیلم از نظر محتوا و خلاقیت های سینمایی کاملا خالی از نوآوری و ایده بود شما فیلم خوب بساز مردم می بینن ، چرت بساز هیشکی نمی بینه اینکه به زن محور بودنش ربط میده ساده ترین بهانه ممکنه

نمایش اسپویل
۱۸ فروردین ۱۳۹۹ ۰۰:۳۸

فمنیستها از نژاد پرست ها هم بدترن خدا رو شکر هنوز اكثر مردم دنیا فمنیست ها رو قبول ندارن که میشه از فروش یه فیلم مزخرف مثل این فیلم اینو فهمید

نمایش اسپویل
۱۸ فروردین ۱۳۹۹ ۰۰:۲۵

شکست این فیلم یک علت ساده داشت : هایلی کویین که در فیلم اول معرفی شد زنی عجیب با توانایی خلاف ظاهرش بود که تبدیل به یک اسطوره شد .در صورتیکه در فیلم دوم تبدیل به یک شخصیت تقریبا" معمولی شد که ممکن است هر جایی پیدایش شود و به همین دلیل هم تبدیل به یک فیلم معمولی و مفرح شد .

نمایش اسپویل
۱۷ فروردین ۱۳۹۹ ۱۷:۳۵

.Toxic feminism people,toxic feminism

نمایش اسپویل
۱۷ فروردین ۱۳۹۹ ۲۰:۵۵

سلام ، فکر می کنم منظورتون این بود Toxic feminist people , toxic feminism . چون مردم یا افراد " فیمینست " هستن یا نیستن درحالی که " فمینیسم " یک رویکرد یا ایدئولوژی معاصر هست که ریشه هاش به دوره ویکتوریا انگلستان برمی گرده . صحبت های فمینیستی همه شون بد نیستن ولی هر نگاهی که افراطی بشه مشکل آفرین میشه فرقی نمی کنه فمینیسم باشه ، فرویدیسم باشه ، مارکسیسم ، داروینیسم و ...

نمایش اسپویل