news-background
news-background

کارگردان زن آسیایی فیلم بعدی «هارلی کوئین» را می‌سازد

استودیوی برادران وارنر و دی‌سی «کتی یان» را برای کارگردانی فیلم ابرقهرمانی جدید خود بر اساس شخصیت «هارلی کوئین» با بازی «مارگو رابی» انتخاب کردند. قرارداد این همکاری هنوز به امضاء طرفین نرسیده، اما انتظار می‌رود که یان پس از «پتی جنکینز» و فیلم «واندر وومن» او، به دومین فیلمساز زنی تبدیل شود که فیلمی در دنیای دی‌سی می‌سازد. وی همچنین اولین کارگردان زن آسیایی تباری خواهد بود که وظیفه کارگردانی یک فیلم ابرقهرمانی هالیوودی را برعهده می‌گیرد.

این اقدامی جسورانه از سوی «جف جانز» و «والتر هامادا» مدیران استودیوی برادران وارنر است، زیرا یان که تنها چند فیلم مستقل کم خرج و کمتر شناخته شده را در کارنامه دارد، این فیلم را از چندین کارگردان مرد پذیرفته شده می‌رباید. «خوک مرده»، یکی از آثار شاخص یان است که ژانویه گذشته جوایز بازیگری جشنواره ساندنس را تصاحب کرد. شرکت فیلمسازی «لاکی‌چپ» متعلق به رابی در تهیه این فیلم که «پرندگان شکاری» (Birds of Prey) نام گرفته، با کمپانی «کرال و شرکا» همکاری خواهد کرد.

این فیلم براساس کتاب مصوری به همین نام ساخته می‌شود و همکاری کوئین با چندین جنایت‌کار دیگر از جمله «قناری سیاه» و «باربارا گوردون» (بت‌گرل) را روایت می‌کند. فیلمنامه این پروژه را «کریستینا هادسون» به نگارش درمی‌آورد، نویسنده‌ای که به تازگی نوشتن فیلمنامه «بت‌گرل» نیز به او سپرده شده است.

پیش‌بینی می‌شود فیلمبرداری پروژه اواخر سال جاری میلادی یا اوایل سال بعد کلید بخورد؛ یعنی وقتی که رابی فیلمبرداری پروژه «روزی روزگاری در هالیوود» به کارگردانی تارانتینو و نقش‌آفرینی «لئوناردو دی کاپریو» و «برد پیت» را به پایان برد. فیلم‌های دیگری از جمله قسمت دوم «جوخه انتخار»، در مورد شخصیت «هارلی کوئین» نیز در دست ساخت هستند. به نظر می‌رسد که دوم فیلم «هارلی کوئین علیه جوکر» و «سایرن‌های شهر گاتهام» با کارگردانی «دیوید آیر» به این زودی‌ها آماده اکران نشوند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۹ فروردین ۱۳۹۷ ۱۸:۴۳

جف جانز مدیر وارنر نیست. یکی از سران فیلم های DC هست ولی مدیر وارنر نیست.

نمایش اسپویل