news-background
news-background

کارگردانان Synchronic: فیلم ما را در سینماهای سرپوشیده نبینید

فروش پایین‌تر از حد انتظار «تنت» (Tenet) تا دومین هفته‌ی اکران در آمریکا به استودیوهای بزرگ هالیوود فهماند که حالا وقت مناسبی برای اکران بلاک‌باسترهای پرخرج نیست. اما با ظهور سینماهای درایو-این و فیلم‌های استودیویی انگشت‌شمار جدیدی که اکران می‌شوند، عناوین مستقل فروش نسبتاً خوبی را پس از کووید-۱۹ تجربه کرده‌اند. اما کارگردانان «سینکرونیک» (دانلود فیلم Synchronic با لینک مستقیم) معتقدند با وجود اینکه فیلم‌شان روی پرده رفته ترجیح می‌دهند مخاطبین آن را در سالن‌های سینما نبینند. تماشای انلاین فیلم خارجی.

«جاستین بنسون» و «آرون مورهد» کارگردانان فیلم و «دیوید لاسن» تهیه‌کننده به تازگی با انتشار بیانیه‌ی مشترکی از ناخشنودی خود در مورد اکران فیلم «سنکرونیک» در سینماهای سرپوشیده گفته‌اند. سازندگان این فیلم علمی-تخیلی و تریلر با توجه تردیدهایی که در خصوص تأمین محیط بهداشتی در سینماها وجود دارد، می‌گویند ترجیح می‌دهند مخاطبین در حال حاضر منتظر بمانند و به سینما مراجعه نکنند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

در این بیانیه آمده است: «با توجه به قراردادهایی که برای نحوه‌ی توزیع فیلم امضاء شده و از کنترل ما خارج است، عرضه‌ی «سینکرونیک» در درایو-این‌ها و سینماهای سرپوشیده از بیست و سوم اکتبر به تأیید رسیده است. ولی ما می‌خواهیم پیامی روشن صادر کنیم: به وقت نگارش این بیانیه، ما شخصاً حاضر نیستیم به یک سینمای سرپوشیده برویم، بنابراین نمی‌توانیم شما را به رفتن تشویق کنیم.»

درخواست فیلمساز از هواداران برای عدم مراجعه به سینما ممکن است عجیب به نظر برسد، اما مورهد و بنسون کارگردانانی معمولی نیستند و این را با فیلم «بی‌پایان» (دانلود فیلم The Endless با لینک مستقیم) که اثری کمتر دیده شده است ثابت کرده‌اند و به همین دلیل بیانیه‌ی آن‌ها ستایش‌برانگیز است. «آنتونی مکی» و «جیمی دورنان» ستارگان فیلم «سینکرونیک» بوده‌اند که سال گذشته در جشنواره‌ی فیلم تورنتو اکران شد.

در پایان بیانه‌ی سازندگان آمده است: «ما عاشق و دلتنگ تجربه‌ی دیدن فیلم در سینما هستیم، پس بیایید به یاری یکدیگر از شیوع این ویروس جلوگیری کنیم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید