news-background
news-background

کارگردانان Avengers نزدیک به ۵۰ میلیون دلار از عربستان سعودی دریافت کرده‌اند

برادران روسو، کارگردانان «انتقام‌جویان: آخر بازی»‌ (Avengers: Endgame) پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما، مخفیانه نزدیک به ۵۰ میلیون دلار از عربستان سعودی دریافت کرده‌اند. «ورایتی» گزارش داده است که این زوج کارگردان با کمپانی فیلمسازی خود AGBO، اوایل پاندمی با یک بانک سعوی قرارداد بسته‌اند. دو منبع نزدیک به قرارداد ادعا کرده‌اند که این مبلغ برای توسعه، تولید و دیگر مخارج فیلمسازی پرداخت شده است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

روسوها که اخیراً فیلم «آزادسازی»‌ (Extraction) را با «کریس همسورث» و «گلشیفته فراهانی»، و «گیلاس» (Cherry) را با «تام هالند» تولید کرده‌اند، با سرمایه‌گذاران دیگری نیز همکاری کرده‌اند. آن‌ها تا این لحظه واکنشی به افشای این قرارداد نشان نداده‌اند. یکی دیگر از منابع نزدیک به برادران روسو ادعا کرده است که این قرارداد بسیار بیشتر از ۵۰ میلیون دلار است.

بسیاری از استودیوهای فیلمسازی کوچک و بزرگ هالیوود، تاکنون با سرمایه‌گذاران مختلفی از منطقه‌ی خاور میانه همکاری کرده‌اند. اما همکاری با عربستان سعودی به دنبال قتل «جمال خاشقچی» خبرنگار واشینگتن پست در اکتبر سال ۲۰۱۸، به‌ویژه وقتی که گزارش شد «شاهزاده محمد بن سلمان» در ترور او دست داشته، همواره با انتقاد همراه بوده است. حتی بخشی از هزینه‌های «پی‌ام‌سی» که کمپانی مادر «ورایتی» است، توسط سرمایه‌گذاران سعودی تأمین شده است. پس از مرگ خاشقچی و ایجاد بحران حقوق بشری، دولت عربستان تلاش‌های زیادی برای مدرن‌سازی کشورش صورت داده و سالن‌های سینما و کنسرت پیشرفته‌ای احداث کرده است.

کمپانی AGBO در سال ۲۰۱۶ توسط برادران روسو تأسیس شده و فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری به تولید رسانده است. این برادران به زودی تولید «مرد خاکستری» (The Gray Man) با بازی «رایان گاسلینگ»، «کریس اوانز» و «آنا د آرماس» را برای نت‌فلیکس آغاز می‌کنند. آن‌ها سپس با همکاری آمازون پرایم ویدیو سریال اریجینال «دژ» (Citadel) را به تولید می‌رسانند و بعد برای دنباله‌ی «آزادسازی» آماده خواهند شد. جمعه‌ی گذشته گزارش شد که آن‌ها یک فیلم علمی-تخیلی دیگر با بازی «میلی بابی براون» می‌سازند.

«آخر بازی» مهم‌ترین دستاورد این زوج کارگردان است که ۲.۷۹۷ میلیارد دلار در سراسر دنیا فروخته است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید