news-background
news-background

«کاترین واترستون»: باید با اظهارات ضد-تراجنسیتی جی.کی. رولینگ آشکارا مخالفت می‌کردم

 

واترستون در «جانوران شگفت‌انگیز» نقش‌آفرینی کرده اما با عقاید خالق دنیای فیلم مخالف است.

 

«کاترین واترستون» هفته گذشته در مصاحبه با «ایندیپندنت» گفت که حمایت آشکار از جامعه افراد تراجنسیتی در پی اظهارات «جی.کی. رولینگ» خالق دنیای «هری پاتر» و پیش‌درآمد «جانوران شگفت‌انگیز» (Fantastic Beasts) برای او «مهم» بوده است. واترستون می‌گوید تنها به این علت که یکی از نقش‌های اصلی چندگانه را بازی می‌کند تمایل نداشته با عقاید «ضد-تراجنسیتی» رولینگ موافقت کند. رولینگ تاکنون چندین بار اظهاراتی جنجالی در مورد این افراد و هویتشان منتشر کرده و بر این باور است که زنان تراجنسیتی زن نیستند و نباید با زنان بیولوژیک در یک گروه قرار بگیرند.

اظهارات رولینگ حتی انتقاد «دنیل ردکلیف» ستاره «هری پاتر» را نیز در پی داشت. او تابستان گذشته نوشت: «زنان تراجنسیتی زن هستند. هر گونه ادعای خلاف این هویت و شأن افراد تراجنسیتی را از بین می‌برد و در تضاد است با توصیه‌های اتحادیه‌های حرفه‌ای سلامت که در این زمینه بسیار بیشتر از من یا جو می‌دانند.»

این بحث‌ها سبب شد که رولینگ جایزه حقوق بشری «رابرت اف. کندی» را به دنبال اظهار نظر رئیس بنیاد علیه او پس دهد. واترستون در این مقطع بود که وارد بحث شد و مقاله‌ای ب عنوان «زنان تراجنسیتی هیچ تهدیدی برای زنان همسوجنسی نیستند، اما اگر طردشان کنیم ما برای آن‌ها تهدید می‌شویم» به اشتراک گذاشت.

واترستون در مصاحبه اخیرش با «ایندیپندنت» به این پرسش پاسخ می‌دهد که چرا با اظهارات رولینگ مخالفت کرده است: «فکر می‌کنم به این علت که با یک فیلم در ارتباط بودم... چون با فیلم «جانوران شگفت‌انگیز» در ارتباط بودم، فکر کردم که مهم است موضع خودم را اعلام کنم.»

«اما واتسون» و «ادی ردمین» و دیگر بازیگران «هری پاتر» نیز در کنار ردکلیف و واترستون اظهارات رولینگ را محکوم کردند، اما «رالف فاینز» یکی از بازیگرانی بود که از نویسنده حمایت کرد. فاینز مارس گذشته به «تلگراف» گفت: «نمی‌توانم انتقادات تندوتیزی که به سمت او آمد را درک کنم. می‌توانم اهمیت بحث را بفهمم اما این دوران اتهام‌زنی و نیاز به محکوم ساختن را بی‌معنی می‌دانم. میزان نفرتی که مردم در مورد عقاید متفاوت ابراز می‌کنند، و خشونت کلامی در مقابل دیگران، آزاردهنده است.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید