news-background
news-background

کارگردان Nomadland و Eternals وسترن علمی-تخیلی Dracula را برای یونیورسال می‌سازد

«کلوئی ژائو» با کمپانی فیلمسازی «های‌وی‌من» خود نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده است.

 

«کلوئی ژائو» کارگردان «سرزمین خانه‌به‌دوشان» (Nomadland) در پی کسب اسکار تاریخی در گلدن گلوب، به پروژه‌ی تازه‌ای پیوسته است. این کارگردان با همکاری یونیورسال فیلمی بر اساس «دراکولا» (Dracula) معروف‌ترین خون‌آشام تاریخ به تولید می‌رساند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

ژائو نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده‌ی این پروژه است اما به نوشته‌ی «هالیوود ریپورتر»، تفاوت‌های زیادی با اقتباس‌های سنتی و حتی مدرن سال‌های اخیر دارد. جزئیاتی از داستان فیلم درز نکرده اما نسخه‌ی ژائو یک فیلم اریجینال، فیوچریستی و وسترن علمی-تخیلی توصیف شده و مضامین اجتماعی آثار پیشین کارگردان در آن گنجانده خواهد شد.

ژائو می‌گوید: «همیشه به خون‌آشام‌ها و مفهوم «دیگران» علاقه داشته‌ام. بسیار خوشحالم که با «پیترت کرامر» [مدیر یونیورسال پیکچرز] و اعضای یونیورسال برای بازسازی این شخصیت محبوب همکاری می‌کنم.»

تولید «دراکولا» به کارگردانی ژائو همزمان با نودمین سالگرد اکران فیلم کلاسیک «دراکولا» (Dracula 1931) که توسط «تاد براونینگ» ساخته شد و «بلا لوگوسی» در آن نقش‌آفرینی کرد اعلام شده است.

موفقیت فیلم «مرد نامرئی» (The Invisible Man) با بازی «الیزابت ماس» در سال گذشته یکی از عوامل گرایش یونیورسال به تولید «دراکولا» است. این استودیو در حال تولید پروژه‌های هیولایی دیگری با همکاری «دکستر فلچر»، «پل فیگ»، «جیمز وان»، «الیزابت بنکس»، «کریس میلر» و «فیل لرد» است.

«سرزمین خانه‌به‌دوشان» ژائو با بازی «فرانسیس مک‌دورمند» امسال جوایز متعددی کسب کرده و مدعی کسب اسکار بهترین فیلم است. این فیلم چهارشنبه این هفته چهار نامزدی گلدن گلوب از جمه بهترین فیلم (درام)، بهترین فیلمنامه و بهترین کارگردانی را کسب کرد. نامزدی ژائو در بخش اخیر او را به اولین زن آسیایی تبار نامزد گلدن گلوب بهترین کارگردانی تبدیل کرد. این فیلم پیش‌تر «شیر طلایی» جشنواره ونیز و «جایزه انتخاب مردم» جشنواره تورنتو را نیز تصاحب کرده بود.

«دراکولا» اولین فیلم پرخرج ژائو نخواهد بود چرا که او فیلم ابرقهرمانی «جاودانان» (Eternals) را برای مارول کارگردانی کرده است. «کوین فایگی» مدیر این استودیو اخیراً در مصاحبه با «رولینگ استون» گفته است که ایده‌ی ژائو برای این فیلم بهترین ایده‌ای بوده که او تا آن زمان شنیده و توضیح می‌دهد که چرا این کارگردان زن بهترین انتخاب برای فیلم پرستاره‌ی بعدی «دنیای سینمایی مارول» است.

فایگی می‌گوید: «کلوئی نه تنها فیلم‌های قابل‌توجه، کم‌هزینه، شخصی می‌سازد، بلکه تفکر او عظیم، کیهانی و غول‌آساست، و به همین سبب با چیزی که ما می‌خواستیم مطابقت دارد. فیلم «جاودانان» داستانی بسیار عظیم، گسترده و چندهزار ساله است. و او برای ساختنش مناسب است.»

«انجلینا جولی» یکی از چندین ستاره‌ی «جاودانان» نیز اخیراً در مصاحبه با مجله‌ی «ووگ» ادعا کرده است که به دلیل مشارکت ژائو حاضر به بازی در این فیلم شده است. او می‌گوید: «عاشق این بازیگرانم، و اینکه همگی در کنار هم جمع شده‌ایم. برای بازی در این فیلم قرارداد امضاء کردم تا از هنر کلوئی پشتیبانی کنم و نگاه به «ابرقهرمانان» را گسترده‌تر کنم. دویدن در لباس‌های طلایی رنگ ابرقهرمانان چیزی نبود که برای چهل و چند سالگی خود تصور می‌کردم، اما فکر می‌کنم فیلم به شکلی باورنکردنی خوب باشد.»

دیگر بازیگران فیلم «جاودانان» که در حال حاضر قرار است ۵ نوامبر ۲۰۲۱ اکران شود، «ریچارد مدن»، «کیت هرینگتون»، «سلما هایک»، «کمیل نانجیانی» و بسیاری دیگر خواهند بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید