news-background
news-background

کارگردان Eternals ایده‌هایش را با نشان دادن تصاویری از فیلم‌های «دنی ویلنوو» با مارول مطرح کرده است

«کلوئی ژائو» کارگردان برنده اسکار «سرزمین خانه‌به‌دوشان» (Nomadland) به تازگی در مصاحبه با «دنی ویلنوو» برای مجله «هارپرز بازار» فاش کرده است که وقتی ایده‌هایش برای فیلم «جاودانان» (Eternals) را با مدیران مارول در میان می‌گذاشته، برای توضیح آن‌ها تصاویری از فیلم‌های «دنی ویلنوو» از جمله «بلید رانر ۲۰۴۹» (Blade Runner 2049) و «سیکاریو» (Sicario) را نشان داده است.

ژائو که با کسب اسکار بهترین کارگردانی با «سرزمین خانه‌به‌دوشان» تاریخ‌ساز شد، با «جاودانان» اولین فیلم استودیویی خودش را ساخته است. این فیلم به همراه «تل‌ماسه» (Dune 2021) ویلنوو پاییز امسال اکران خواهند شد.

ژائو به ویلنوو می‌گوید: «حاضرم برای انجام کاری در فیلم‌های شما ثبت نام کنم و دستیارتان باشم. وقتی ایده‌هایم برای «جاودانان» را ارائه می‌دادم، به تصاویری از فیلم‌های شما ارجاع می‌دادم. به شکل ذاتی به فیلمسازانی گرایش پیدا می‌کنم که در بنا کردن جهان مهارت دارند. وقتی فیلم‌های شما را می‌بینم، هرچند ژانرهای مختلفی دارند، از «سیکاریو» گرفته تا «ظهور» (Arrival) و «زندانیان» (Prisoners) و «بلید رانر ۲۰۴۹»، موفق به بنا کردن جهانی چنان عمق می‌شوید که می‌توانم احساسش کنم و تقریباً به لمس درآورم.»

ژائو پیش از اکران «تل‌ماسه» در ونیز، به مجله «سایت اند سوند» گفته بود که اقتباس ویلنوو از رمان علمی-تخیلی «فرانک هربرت» یکی از دلایل امیدوار شدنش به آینده سینماست. فیلم پرستاره ویلنوو با بازی «تیموتی شالامی»، «زندیا»، «اسکار آیزاک»، «ربکا فرگوسن» و بسیاری دیگر، از نیمه اول رمان هربرت اقتباس شده است. کارگردان فیلم می‌گوید تولید قسمت دوم به عملکرد فیلم در گیشه دارد.

ژائو به مجله «سایت اند سوند» گفته بود: «این امید را به من داد که فیلمسازی چون دنی می‌تواند ایده‌هایش را مدیریت کند و اثری چنان بی‌مانند و به‌شدت سینمایی خلق کند. از تجربه‌ای که در آن سالن داشتم سرگشته‌ام. اما از این موضوع وحشت می‌کنم که چند نفر قرار است تجربه‌ای مانند من را داشته باشند یا نداشته باشند، در یک سالن سینما، و این مسئله برای آینده به چه معناست؟»

برادران وارنر «تل‌ماسه» را ۲۲ اکتبر همزمان با اکران در سالن‌های سینما از اچ‌بی‌او مکس پخش می‌کند اما به‌تازگی گزارش شده که دیزنی «جاودانان» را ۵ نوامبر تنها در سالن‌های سینما به نمایش درخواهد آورد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید