news-background
news-background

پروژه‌های بعدی «چارلی کافمن»: تبدیل فیلم ساخته نشده «استیو کارل» به یک سریال و پروژه‌ای در مورد ویروسی که احمق می‌کند

یکی از پروژه‌ها برای کمپانی فیلمسازی «رایان گاسلینگ» است و دیگری اقباسی از «آی‌کیو۸۳» در مورد ویروسی که موجب حماقت می‌شود.

«چارلی کافمن» به زودی فیلم جدیدش «به پایان رابطه فکر می‌کنم» (دانلود فیلم I'm Thinking of Ending Things با لینک مستقیم) را از نت‌فلیکس پخش می‌کند. این فیلم که یکی از عناوین سینمایی هیجان‌انگیز پاییز امسال است، تنها دومین فیلم بلند لایو-اکشن کافمن از سال ۲۰۰۸ تاکنون است و اولین اثر او پس از نیم دهه. آخرین فیلم او «آنومالیسا» (دانلود فیلم Anomalisa با لینک مستقیم) عنوانی انیمیشن بود که در سال ۲۰۱۵ عرضه شد. اما انتظار برای ساخته شدن فیلم جدید او ممکن است چندان به درازا نکشد، چرا که ورایتی تأیید کرده است این نویسنده و کارگردان در حال کار بر روی دو پرژه‌ی جدید است: «پلیس خاطرات» (Memory Police) و «آی‌کیو۸۳» (IQ83). اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

«پلیس خاطرات» به گفته‌ی فیلمساز «متنی در مورد رؤیاهاست» و براساس رمانی ژاپنی به همین نام نوشته‌ی «یوکو اوگاوا» اقتباس خواهد شد. ورایتی گزارش داده است که این پروژه در کمپانی فیلمسازی «آرکانا» با مدیریت «رایان گاسلینگ» در حال توسعه است. پروژه‌ی دوم تحت عنوان «آی‌کیو۸۳» بر اساس کتابی به همین نام نوشته‌ی «آرتور هرتسوک» است که یک مینی‌سریال برای شبکه‌ی HBO توصیف شده. این رمان در دنیای روی می‌دهد که یک ویروس ساکنین زمین را به حماقت مبتلا ساخته.

هواداران کافمن می‌دانند که «آی‌کیو۸۳» مدت‌هاست که در حال توسعه است. فیلمنامه‌ی این پروژه پیش‌تر توسط کافمن به عنوان یک فیلم بلند به نگارش درآمده بود اما به نظر می‌رسد که در حال حاضر به عنوان یک مینی‌سریال توسعه می‌یابد. اکتبر سال ۲۰۱۴ گزارش شد که کافمن نویسنده‌ی فیلم و «استیو کارل» بازیگر نقش اول آن است. اگرچه رمان هرتسوک یک اثر علمی-تخیلی جدی است اما نسخه‌ی کافمن هجویه‌ای شبیه به فیلم «دکتر استرنج‌لاو» (دانلود فیلم Doctor Strangelove با لینک مستقیم) «استنلی کوبریک» توصیف شده است. تماشای انلاین فیلم خارجی.

کافمن ماه گذشته در مصاحبه با «کلایدر» گفت که این مینی‌سریال بر اساس فیلمنامه‌ای که برای «آی‌کیو۸۳» نوشته ساخته خواهد شد و اضافه کرد: «راستش در حال توسعه‌ی آن برای شبکه‌ی اچ‌بی‌او هستم، بنابراین احتمال تولیدش وجود دارد، اما هنوز اطمینان ندارم. به علت شرایطی که در آن زندگی می‌کنیم به این پروژه به‌شدت علاقه‌مندم.»

سریال «آی‌کیو۸۳» کافمن را پس از سریالی که برای شبکه‌ی FX توسعه می‌داد و در سال ۲۰۱۴ لغو شد به تلویزیون بازمی‌گرداند. «آنتونی برگمان» تهیه‌کننده‌ی کافمن می‌گوید: «آن سریال درخشان بود، اما نه پروژه‌ی ارزان‌قیمتی بود و نه برای همه مناسب بود، و این کار را سخت می‌کرد.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید