news-background
news-background

پیش‌بینی امی 2017: برندگان امی شصت‌ونهم چه کسانی خواهند بود؟

شصت‌ونهمین دوره مراسم اهدای جوایز امی یکشنبه شب 17 سپتامبر با اجرای «استیون کولبر» از شبکه CBS روی ایر می‌رود، جوایزی که امسال غیرقابل‌پیش‌بینی‌تر از هر سال دیگری است. اگر چه ممکن است برندگان و بازندگان مراسم در نظر افراد درباره یک سریال بی‌تأثیر باشند، چنانکه بسیاری از سریال‌های موفق تلویزیون از جمله «شنود» از طرف امی تحویل گرفته نشدند، اما با وجود این، مراسم امی هنوز بهترین معیار سنجش برترین‌های تلویزیون در یک سال یا یک دوره زمانی است. بنابراین وقتی از نامزد نشدن، یا برنده نشدن برخی آثار، یا برنده شدن پی در پی برخی دیگر، رنجیده می‌شویم، به این علت نیست که می‌خواهیم به اثری کمتر یا بیشتر اهمیت دهیم، بلکه به این سبب است که مایلیم مردم در زمان حال و در آینده از وجودشان کاملاً مطلع باشند. متن زیر برگرفته از پیش‌بینی وبسایت ایندی‌وایر می‌باشد.

 

سریال‌های درام

سریالی که برنده می‌شود: «Stranger Things»

در مورد احتمال برنده شدن سریال پر سر و صدای «چیزهای عجیب» که تا همین جا هم موفق به کسب جوایز متعددی شده، در این شاخه غیرقابل‌پیش‌بینی اتفاق نظر وجود دارد. تنها مانع «چیزهای عجیب» برای کسب جایزه ژانر ترسناک آن است که چندان به مذاق آکادمی آن هم برای بهترین سریال درام خوش نمی‌آید.

سریالی که می‌تواند برنده شود: « The Handmaid’s Tale»

درام قوی شبکه Hulu که تحسین یک صدای منتقدین را به همراه داشته و با زمانه ما نیز ‌می‌خواند، در این بخش رقیت اصلی «چیزهای عجیب» است و با آن رقابت شانه به شانه‌ای خواهد داشت. این مسئله که شبکه سازنده هیچ‌گاه سریالی در این سطح برای رقابت معرفی نکرده و نیز تعداد بینندگان سریال نامشخص است، ممکن است تا حدی موجب نگرانی باشد، اما «سرگذشت ندیمه» به دلیل برخوردای از حمایت‌‌های گسترده، یکشنبه شب توانایی برطرف کردن همه نگرانی‌ها را دارد.

سریالی که باید برنده شود: « The Handmaid’s Tale»

این سریال بی‌نظیر همان‌طور که ذکرش آمد شایسته پیروزی است.

 

سریال‌های کمدی

سریالی که برنده می‌شود: « Veep»

در این رقابت تنگاتنگ بیایید طرف HBO را بگیرم. سریال «Veep» در دو سال گذشته جایزه این بخش را به خانه برده، بازیگرانش درخشان و دوست‌داشتنی‌اند، و داستان غافلگیرکننده و حقیقتاً بی‌نقص است. از آنجا که چندی پیش اعلام شد فصل هفتم سریال آخرین فصل سریال خواهد بود، امی باید تا یک سال دیگر طاقت بیاورد و بعد از پایان سریال به فکر اعطای آن به سریال دیگری باشد.

سریالی که می‌تواند برنده شود: « Atlanta»

عشق آنان که «آتلانتا»، سریال طنز شبکه FX را پسندیده‌اند تا حدی است که ممکن است برای باخت «Veep» و واگذاری تاج پیروزی کافی باشد. سریال نیم ساعته و بی‌همتای دونالد گلاور و دوستانش آنقدر قابل احترام است که در صورت پیروزی آن کسی رنجیده نخواهد شد.

سریالی که باید برنده شود: « Veep»

اگرچه ممکن است برنده شدن پی در پی یک سریال برای بیننده دلپذیر نباشد، اما بسیاری از کارشناسان نامزدهای این شاخه را در مقابل «Veep» بازنده شمرده‌اند و آن را لایق کسب سومین پیروزی پی در پی دانسته‌اند.

 

مینی‌سریال‌ها

سریالی که برنده می‌شود: «Big Little Lies»

سخت‌ترین رقابت یکشنبه شب در شاخه‌ای شکل گرفته که در سال‌های گذشته چندان مورد توجه قرار نمی‌گرفت. اما این سریال زن-محور شبکه HBO امسال از همان روزهای پخش در روزهای ابتدایی سال طوفان به پا کرد و بحث پیرامون رموز سریال همچنان در جریان است.

سریالی که می‌تواند برنده شود: «Feud: Bette & Joan»

نباید از یاد برد که هالیوود از خودستایی چقدر لذت می‌برد، این است که وقتی سریال جدید رایان مورفی برای شبکه FX مورد توجه عموم قرار نگرفته باشد، باید انتظار داشت که هالیوودیان پیر آراء خودشان را برای این سریال در نظر بگیرند.

سریالی که باید برنده شود: «Big Little Lies»

بازی فراموش نشدنی «نیکول کیدمن» در این سریال شایسته ثبت در تاریخ امی است.

 

بهترین بازیگر مرد نقش اول – سریال‌های درام

بازیگری که برنده می‌شود: استرلینگ کی. براون، «This Is Us»

براون سال گذشته به خاطر بازی در مینی‌سریال «مردم علیه او.جی سیمپسون» برنده جایزه شد. امسال نیز بینندگان اگر بیشتر از سال قبل از بازی او در سریال درام شبکه NBC لذت نبرده باشند، کمتر هم لذت نبردند. براون که آینده درخشانی پیش رو دارد، به علت محبوبیت و تبلیغات گسترده‌ سریال از شانس‌های اصلی پیروزی است.

بازیگری که می‌تواند برنده شود: باب ادنکرک، «Better Call Saul»

اودنکرک که طی سه سال گذشته برای کسب پیروزی در انتظار به سر برده، همیشه از شانس کمتری در میان مدعیان برخوردار بوده اما به لطف شخصیت دوست‌داشتنی‌اش امسال هم احتمال موفقیتش وجود دارد، اگرچه این احتمال هرگز بیشتر از سال‌های گذشته نیست.

بازیگری که باید برنده شود: متیو رایس، «The Americans»

رایس و همبازی‌اش در سریال «آمریکایی‌ها» هر دو نامزد غیرمنتظره مراسم سال گذشته بودند، و با وجود آنکه سریال تحسین شده آنان امسال در میان نامزدهای سال 2017 جایی نداشت، این دو بازیگر توانمند جایگاه خود را حفظ کردند. رایس در فصل اخیر سریال بازی شگفت‌انگیزی از خود به نمایش گذاشت و به همین علت مستحق پاداش هم هست.

 

بهترین بازیگر زن نقش اول – سریال‌های درام

بازیگری که برنده می‌شود: الیزابت ماس، « The Handmaid’s Tale»

نتیجه حضور ماس در میان نامزدین امی همواره با شکست همراه بوده. او از شش فصل سریال «مد من» و یک فصل «بالای دریاچه» سهمی از جوایز امی نداشت. گرچه سال آینده با فصل دوم سریال اخیر همچنان فرصت پیروزی دارد، اما به نظر می‌رسد که قبل از آن با یک جایزه به خانه برود. بازی بهت‌آور وی در «سرگذشت ندیمه» بسیار دقیق بود در حالی که باید بار سریال را هم طی ده اپیزود به تنهایی به دوش می‌کشید.

بازیگری که می‌تواند برنده شود: کلر فوی، « The Crown»

درام تاریخی نتفلیکس، گرچه در چند بخش متعدد نامزد دریافت جایزه شده، اما همه منتظر یکه تازی این سریال بودند، نه آنکه زیر سایه سریال‌هایی مثل «چیزهای عجیب» باشد. در این شاخه به نظر نمی‌رسد که کسی با الیزابت ماس توان رویارویی داشته باشد، ولی امید سریال «تاج» نیز برای برنده شدن زنده است.

بازیگری که باید برنده شود: الیزابت ماس، « The Handmaid’s Tale»

برای «کری راسل» و «اوان ریچل وود» در این دسته باید حساب ویژه‌ای باز کرد، ولی انکار شایستگی ماس برای کسب پیروزی و جایزه بهترین بازی سال، با توجه به بازی قوی او و اینکه تاکنون برنده جایزه نشده کمی دشوار است.

 

بهترین بازیگر مرد نقش اول – سریال‌های کمدی

بازیگری که برنده می‌شود: دونالد گلاور، «Atlanta»

گلاور، نویسنده، کارگردان و ستاره سریال «آتلانتا» در این شاخه شاید بتواند از این مسئله که همه‌کاره سریال خودش است سود بجوید، چراکه رأی‌دهندگان معمولاً به بازیگران همه‌کاره روی خوش نشان می‌دهند و پاداش آنان را با جایزه بهترین بازیگری می‌دهند.

بازیگری که می‌تواند برنده شود: جفری تامبر، «Transparent»

جفری تامبر دو جایزه امی نخستش را برای «ترنس‌پرنت» به دست آورده ضمن اینکه بازی‌اش در فصل سوم نیز با افت محسوس همراه بوده است. بدین ترتیب با وجود «آتلانتا» که شاخه کمدی را به خود اختصاص داده، موفقیت سریال کمی دور از انتظار خواهد بود. مسئله‌ای که حتی می‌تواند به پایان راه سریال هم دلالت کند.

بازیگری که باید برنده شود: زک گالیبیاناکیس، «Baskets»

اگر قرار باشد به بازیگرانی که دو نقش مختلف را بازی می‌کنند جایزه‌ای اعطا شود، این جایزه قطعاً به گالیتیاناکیس می‌رسد. نه تنها فصل دوم سریال، بلکه بازی خود او نیز در نقش چیپ و دیل با پیشرفت و بهبود همراه بوده است.

 

بهترین بازیگر زن نقش اصلی – سریال‌های کمدی

بازیگری که برنده می‌شود: جولیا لوئی-درایفوس، «Veep»

در صورتی که امکان برنده شدن «الیسون جنی» فراهم می‌شد تا مزد بازی خوبش در تمام طول سریال «Mom» را بگیرد، شاید حق به حق دار می‌رسید، اما باید بپذیریم که دوران سلطنت جولیا لوئی-درایفوس همچنان ادامه دارد.

بازیگری که می‌تواند برنده شود: تریسی الیس راس، «Black-ish»

در طول حکمرانی درایفوس در پنج سال گذشته، بازیگران زیادی به این جایزه طمع کردند ولی همگی از جمله راس شکست خوردند. اما «Black-ish» از سال گذشته تاکنون هواداران بیشتری پیدا کرده و تهیه‌کنندگان سریال هم تبلیغات گسترده‌ای برای امی پیش رو تدارک دیدند. امسال با توجه به حضور نامزدی دیگری چون پاملا آدلون احتمال کنار زده شدن لوئی-درایوس بیش از سال‌های گذشته است.

بازیگری که باید برنده شود: پاملا آلدون، «Better Things»

آدلون دهه‌های متمادی است که چه در سریال‌های انیمه و چه در لایو-اکشن بازیگری، نویسندگی، صداپیشگی و کارگردانی می‌کند. اما هیچ‌یک از بازی‌های پیشین‌اش او تا این اندازه دقیق و عمیق نیست و او را شایسته دریافت جایزه امی نمی‌گرداند. هرکسی که پدری یا مادری کرده باشد، می‌تواند بی‌رحمی دنیا را که از نگاه آدلون به تصویر کشیده شده مشاهده کند.

 

بهترین بازیگر مرد نقش اصلی – مینی‌سریال‌ها

بازیگری که برنده می‌شود: ریز احمد، «The Night Of»

اگر سریال «Big Little Lies» در سال دیگری ساخته می‌شد، سریال «The Night Of» می‌توانست حتی در شاخه‌های بیشتری نامزد دریافت جایزه باشد. به نظر می‌رسد که آکادمی با توجه به فقدان «زن دروغگو» در این شاخه جایزه بهترین بازیگر مرد را به دومین مینی‌سریال جنجالی سال تقدیم کند. تغییر شکل ریز احمد در سریال فراموش نشدنی و وهم‌آلود بود و او را به ستاره تبدیل کرد.

بازیگری که می‌تواند برنده شود: رابرت د نیرو، «The Wizard of Lies»

اگر ستاره‌های سینما هنوز در تلویزیون حکمفرمایی می‌کردند، نام د نیرو در اینجا دیده نمی‌شد، اما آکادمی همیشه احترام بازیگران کهنه‌کار سینما را نگه می‌دارد. بازی وی در این‌جا یکی از بهترین بازی‌های اخیرش را به نمایش گذاشته، گرچه نگرانی دیده نشدن آن وجود دارد، به ویژه وقتی اثری چون «The Night Of» ساخته شده باشد.

بازیگری که باید برنده شود: یوان مک‌گرگور، «Fargo»

شاید فکر کنید که بیش از حد به بازیگران نقش‌های دوگانه بها می‌دهیم، اما هر دو نقش یوان مک‌گرگور در فصل سوم «فارگو» او را سزاوار دریافت امی می‌گرداند. گرچه خیلی‌ها ممکن است از لهجه او در سریال ایراد بگیرند، ولی جز شکستن دل دو برادر، گوش ما صدای دیگری نشنید.

 

بهترین بازیگر زن نقش اصلی – مینی‌سریال‌ها

بازیگری که برنده می‌شود: نیکول کیدمن، «Big Little Lies»

نیکول کیدمن هیچ‌گاه با بازی در آثار درخشان فاصله نگرفت. بنابراین اگر بازی او در فیلم‌های «The Paperboy» و «The Family Fang» را از دست داده‌اید، گناهش به گردن خود شماست. خوشبختانه، سریال «Big Little Lies» را همه دید‌ه‌اند و همه از بازی او صحبت می‌کنند.

بازیگری که می‌تواند برنده شود: جسیکا لنگ، «Feud: Bette & Joan»

جسیکا لنگ که خود برنده دو جایزه اسکار، پنج جایزه گلدن گلوب، و سه جایزه امی است، در این سریال نقش «جوان کرافورد»، بازیگر برنده اسکار و گلدن گلوب را ایفا می‌کند. تنها مانع لنگ برای تکرار پیروزی در امی، به اعتقاد بسیاری بازی بی‌نظیر نیکول کیدمن خواهد بود. باید منتظر بود و دید آیا لنگ توان غلبه بر کیدمن را دارد یا نه؟

بازیگری که باید برنده شود: کری کون، «Fargo»

به جای اینکه برای چندمین بار بر بازی درخشان کری کون در «فارگو» در نقشی چالش‌برانگیز دلیل بیاوریم، شما را به دیدن تئاتر «ماری جین» او دعوت می‌کنیم، اثری که نمونه کامل بازی‌اش در نقش گلوریا برگل در سریال «فارگو» است. او در آن‌ نمایش 100 دقیقه‌ای دیدنی نقش مادری با یک فرزند بیمار را بازی می‌کند.

  فهرست کامل نامزدها

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید