news-background
news-background

«پیتر میهیو» بازیگر نقش «چوباکا» در «جنگ ستارگان»‌ در سن ۷۴ سالگی در گذشت

«پیتر میهیو» ک سه‌گانه‌ی اول «جنگ ستارگان» (Star Wars) نقش «چوباکا» را بازی کرده بود در سن ۷۴ سالگی درگذشت. خانواده‌ی این بازیگر بریتانیایی مرگ او را در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند و تأیید کردند که میهیو سه شنبه در منزل خود در «نورث تگزاس» از دنیا رفته است.

میهیو ۲ متر و ۲۰ سانتی‌متری به خاطر خصوصیات فیزیکی‌اش نقش کمک خلبان «هان سولو» با بازی «هریسون فورد» را در فیلم‌های «جنگ ستارگان بازی کرده بود. «جورج لوکاس» که در انگلستان به دنبال بازیگری قدبلندتر از «دیوید پروس» بدنساز بازیگر نقش «دارث ویدر» می‌گشت، هنگامی که میهیو را یافت در یک بیمارستان مشغول به کار بود.

میهیو صدای غرش به یاد ماندنی «چوباکا» را ایجاد نمی‌کرد و این صدا توسط «بن برت» طراح صدای چندگانه از اصوات شیر، خرس و دیگر حیوانات خلق شده بود، اما از جهت فیزیکی در قالب این شخصیت ظاهر شد و گاهی با R2D2 شطرنج بازی می‌کرد و گاهی در کنار سولو می‌جنگید.

شخصیت «چوباکا» در ابتدا قرار بود در چند صفحه از فیلمنامه‌ی «جنگ ستارگان» حاضر باشد، اما لوکاس با آغاز فیلمبرداری نقش را پررنگ‌تر کرد و او در سه قسمت اول چندگانه از جمله «امیدی تازه» در سال ۱۹۷۷، «امپراطوری ضربه می‌زند» در سال ۱۹۸۰ و «بازگشت جدای» در سال ۱۹۸۳ حضور یافت و در دهه‌های بعد به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های فیلم تبدیل شد. در سال ۲۰۱۶ ویدیوی زنی در فیسبوک که برای تولد خود ماسک شخصیت «چوباکا»‌ را خریداری کرده بود و نمی‌توانست جلوی خنده‌های خود را بگیرد بیش از ۱۶۰ میلیون مرتبه مشاهده شد.

میهیو در سال ۲۰۰۵ در فیلم «انتقام سیث» علی‌رغم مشکلات جسمی بار دیگر این نقش را ایفا کرد و لباس و ماسک مخصوص «چوباکا» را به تن کرد. او برای آخرین بار در دنباله‌ی «نیرو برمی‌خیزد» این نقش را برعهده گرفت و سپس آن را به «جوناس »‌ بازیگر فنلاندی سپرد.

«مارک همیل» که فیلم‌ها نقش «لوک اسکای‌واکر» را بازی می‌کند در این باره می‌نویسد: «او مهربان‌ترین غول‌ها بود. مردی با قلبی بزرگ که هیچگاه در خنداندن من و ناکام نماند و دوستی وفادار و دوست‌داشتنی برای من بود. یاد خاطرات  مشترکمان را گرامی می‌دارم و باید بگویم که من تنها از طریق آشنایی با او انسان بهتری شده‌ام.»

«هریسون فورد» نیز می‌گوید: «پیتر میهیو مردی مهربان و نازنین، والامرتبه بود و سیرتی نجیب داشت. این جنبه از شخصیت او به علاوه‌ی شوخ‌طبعی و صمیمیتش در «چوباکا» هم رخنه کرده بود. ما در سینما همکاری و بیش از ۳۰ سال در زندگی رفاقت داشتیم و من عاشقانه دوستش داشتم. او از جان برای شخصیت مایه می‌گذاشت و مخاطبین جنگ ستارگان را سر ذوق می‌آورد.»

«بیلی دی ویلیامز» بازیگر نقش «لاندو»، «رایان جانسون» کارگردان «جنگ ستارگان»، «رابرت ایگر» مدیر عامل دیزنی، و بسیاری دیگر از فیلمسازان در پیام‌هایی یاد این بازیگر را گرامی داشتند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۶:۲۳

May The Force Be With You?❤

نمایش اسپویل