news-background
news-background

توضیحات «پیتر جکسون» در خصوص نسخه 4K «ارباب حلقه‌ها»

فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» (Lord of the Rings) در طول سالیان اخیر چند بار به شبکه‌ی نمایش خانگی آمده، چرا که قسمت اول فیلم زمانی اکران شد که هنوز نوارهای وی‌اچ‌اس وجود داشتند. ماهیت چندگانه نیز سبب شد که «پیتر جکسون» کارگردان فیلم‌ها نسخه‌هایی طولانی‌تر از آنچه روی پرده رفت را عرضه کند. این استراتژی در مورد فیلم‌های «هابیت» (The Hobbit) نیز ادامه پیدا کرد. اما جکسون به‌تازگی تأکید کرده است که جلوه‌های بصری در نسخه‌های 4K این فیلم‌ها که این هفته وارد شبکه‌ی نمایش خانگی شد، به‌گونه‌ای ریمستر شده که تصویری متحدالشکل به چندگانه می‌دهد تا احساس شود که فیلم‌ها در یک زمان تولید شده‌اند.

جکسون می‌گوید: «بازگشت دوباره به این فیلم‌ها جذاب بود زیرا متوجه شدم که با یکدیگر تناقض داشته‌اند. علتش نحوه‌ی فیلمبرداری سه‌گانه‌ی «ارباب حلقه‌ها» در حدود بیست سال قبل است. «ارباب حلقه‌ها» با دوربین ۳۵ میلی‌متری فیلمبرداری شد. تنظیم رنگ قسمت اول «ارباب حلقه‌ها» به روشی سنتی و مکانیکی انجام شد. سپس برای نگاتیو ۳۵ میلی‌متری دو قسمت بعدی به دیجیتال روی آوردیم.»

برخلاف نسخه‌های طولانی‌تر فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها»، جکسون برای نسخه‌ی 4K جلوه‌های ویژه را ارتقاء پیدا نکردند، بلکه فیلم‌ها دوباره مستر شدند. جکسون می‌گوید: «به‌شکلی به نظر می‌رسد که گویی همین امروز ساخته شده‌اند، نه ۲۰ سال قبل. در این فرایند، از دید من، مهم نبود که فیلم متفاوت به نظر برسد. مسئله این بود که یک فیلم ۲۰ ساله را برداریم و حسی مدرن به آن بدهیم.» او اضافه می‌کند: «اینکه سرانجام موفق شدیم کاری کنیم که احساس شود تمامی فیلم‌ها در یک زمان ساخته شده‌اند فوق‌العاده است.»

سه‌گانه‌های «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» بر روی دیسک‌های بلو-ری 4K عرضه شده‌اند، اما نسخه‌ی کالکتر آن که شامل هر شش فیلم و نیز محتویات اضافه است در سال ۲۰۲۱ پخش خواهد شد.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۳ آذر ۱۳۹۹ ۲۲:۵۲

عشق است ارباب حلقه ها ولی حیف که با این قیمت های نجومی خریدن یه تلویزیون 4K با کیفیت یه آرزو شده

نمایش اسپویل
۱۳ آذر ۱۳۹۹ ۲۱:۵۹

منتظریم 30نما یک انکود درست و حسابی از نسخه 4K جدید انجام بده.

نمایش اسپویل