news-background
news-background

«پیتر جکسون» ۱۰ سال قبل دنباله King Kong را به کارگردان Godzilla vs. Kong پیشنهاد کرده است؛ «آدام وینگارد» از علت حذف صحنه‌های پس از تیتراژ «گودزیلا علیه کونگ» می‌گوید

پیش از آنکه «آدام وینگارد» فیلم «گودزیلا علیه کونگ» را بسازد، «پیتر جکسون» قصد داشت «جزیره جمجمه» خودش را تولید کند.

 

«آدام وینگارد» با «گودزیلا علیه کونگ» (Godzilla vs. Kong) از فیلمسازی مستقل به سمت فیلم‌های استودیویی مملو از جلوه‌های ویژه تغییر مسیر فاحشی داشت. اما این کارگردان فاش کرده است که ده سال قبل این تغییر جهت می‌توانست اتفاق افتد و دنباله‌ای برای «کینگ کونگ» (King Kong) «پیتر جکسون» که در سال ۲۰۰۵ ساخته شد کارگردانی کند. جکسون زمانی به وینگار علاقه‌مند می‌شود که فیلم ترسناک «بعدی تو هستی» (You Are Next) را می‌بیند.

وینگارد در مصاحبه با «اسلش‌فیلم» می‌گوید: «باید در زمان به عقب برگردیم تا سال ۲۰۱۳ یا همین حدود وقتی فیلم «بعدی تو هستی» قرار بود اکران شود. «پیتر جکسون» به طریقی نسخه‌ی ابتدایی این فیلم را دیده بود و علاقه داشت که من فیلم «کینگ کونگ» او را کارگردانی کنم.»

وینگارد ادامه می‌دهد: «قرار بود نامش «جزیره جمجمه» (Skull Island) باشد. «سایمون برت» قرار بود فیلمنامه‌اش را بنویسد. «ماری پرنت» که حالا مدیر لجندری است و این فیلم را تهیه‌کنندگی کرده، سرپرست آن پروژه بود. اما آن فیلم در یونیورسال در حال پیشرفت بود اما در نهایت امتیازش به شکلی به برادران وارنر رسید. پروژه به حاشیه رفت و من نیز به دنبالش. فکر می‌کنم به شکلی غیرمستقیم، تصدیق «پیتر جکسون» در ذهن «ماری پرنت» مانده بود.»

برادران وارنر در نهایت «کونگ: جزیره‌ جمجمه» (Kong: Skull Island) را در سال ۲۰۱۷ و «گودزیلا علیه کونگ» را به وینگارد سپرد.

وینگارد پیش‌تر در مصاحبه با «ایندی‌وایر» گفته بود: «فکر نمی‌کنم هیچ‌وقت یک فیلمساز مستقل شوم. سال‌ها در آن وضعیت بودم تا به این نقطه برسم. هدف من از فیلمساز شدن این بود که فیلم‌های علمی-تخیلی بزرگ و تماشایی هالیوودی بسازم. این فیلم‌هاست که مرا به فیلمسازی وادار می‌کند، فیلم‌های «جنگ ستارگان»، فیلم‌های «بیگانه».»

«گودزیلا علیه کونگ» از چهارشنبه هفته‌ی گذشته در آمریکای شمالی اکران شده و انتظار می‌رود با فروش نزدیک به ۴۰ میلیون دلاری، پرفروش‌ترین افتتاحیه‌ی داخلی در حین پاندمی را به نام خود ثبت کند. این فیلم از منتقدین امتیاز ۷۵ «راتن تومیتوز» و ۹۵ درصد مخاطبین دریافت کرده است.

وینگارد در مصاحبه‌ی دیگری با «کلایدر» می‌گوید صحنه‌ای برای پخش پس از تیتراژ پایانی «گودزیلا علیه کونگ»‌ فیلمبرداری کرده است: «ما در واقع صحنه‌ی پس از تیتراژی فیلمبرداری کردیم اما از آن در حین فیلم استفاده کردیم. برای اینکه این صحنه را در حین تولید فیلم ساختیم و بعد متوجه شدیم که صحنه‌ای برای آخر فیلم می‌خواهیم. این صحنه را داشتیم، اما فکر کردیم: «اگر این موضوعیت این بخش از فیلم که برای تیتراژ ساخته‌ایم را تغییر دهیم، می‌توانیم از آن در حین فیلم استفاده کنیم.» و این کار تأثیر بیشتری داشت. ما به نحوی صحنه‌ی پس از تیتراژ را قربانی فیلم کردیم. البته منطقی بود چون راستش را بخواهید، این‌گونه نبود که آن صحنه برای چیز خاصی مقدمه‌چینی کند. به این شکل نبود که بگوید: «این صحنه قطعاً مسیر «دنیای هیولایی» را در آینده مشخص می‌کند.»»

وینگارد در مصاحبه با «دن آو گیک» نیز ادعا می‌کند که یک کات پنج ساعته از «گودزیلا علیه کونگ» وجود دارد:‌ «بدون شک به قدری تصاویر ضبط شده وجود دارد که می‌توان یک نسخه‌ی پنج ساعته از آن ساخت. اما ساختن یک فیلم طولانی‌تر از بسیاری جهات ساده‌تر از یک فیلم کوتاه‌تر است. به نظر من، این نسخه‌ی است که بهتر جواب می‌دهد و دلیلی نمی‌بینم که روی کات کارگردان کار کنم. شاید فقط در صورتی  که ۱۰ سال آینده یک نفر بگوید: «تمایل داری روی کات کارگردان «گودزیلا علیه کونگ» کار کنی؟» در آن صورت احتمالاً از فرصت استفاده می‌کنم تا ۴۰ روز دیگر را صرف میکس صدا کنم، برای اینکه از این کار لذت می‌برم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید