news-background
news-background

پیام «آرنولد شوارتزنگر» در واکنش به شورش کنگره: «آن‌ها آرمان‌های ما را درهم شکستند»

 

فرماندار سابق کالیفرنیا پیامی پرشور در توییتر به اشتراک گذاشته و گروه راست‌گرای افراطی «پسران مغرور» را معادل مدرن نازی دانسته است.

 

«آرنولد شوارتزنگر» بازیگر و فرماندار سابق کالیفرنیا یکشنبه (۹ ژانویه) پیامی پرشور در صفحه‌ی توییترش به اشتراک گذاشت و شورش‌های هفته‌ی گذشته در ساختمان کنگره ایالات متحده را به حزب نازی تشبیه کرد. او می‌گوید از «دونالد ترامپ» در تاریخ به عنوان بدترین رئیس جمهور ایالات متحده یاد خواهد شد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

شوارتزنگر می‌گوید: «من در اتریش رشد کرده‌ام و به خوبی از «کریستال‌ناخت» یا «شب شیشه‌های شکسته» آگاهی دارم. شب یورشی بود به یهودیان در سال ۱۹۳۸، و نازی معادل امروز «پسران مغرور» است. چهارشنبه، شب شیشه‌های شکسته ایالات متحده بود. شیشه پنجره‌های ساختمان کنگره شکسته شد. اما جمعیت تنها شیشه‌های ساختمان را نشکستند. آن‌ها آرمان‌هایی درهم شکستند که بی‌چون‌وچرا پذیرفته بودیم. آن‌ها فقط درهای ساختمان دمکراسی آمریکایی را نشکستند: آن‌ها اعتقاداتی را لگدمال کردند که این کشور بر پایه‌ی آن بنا نهاده شده بود.»

ستاره «ترمیناتور» (Terminator) اضافه می‌کند: «رئیس جمهور ترامپ یک رهبر شکست‌خورده است. از او به عنوان بدترین رئیس جمهور [آمریکا] در تاریخ یاد خواهد شد. خبر خوب این است که به زودی مانند یک توییت قدیمی بی‌اهمیت خواهد بود... او با دروغ مردم را برای یک کودتا به انحراف کشاند. من می‌دانم این دروغ‌ها به چه سرانجامی می‌رسد.»

شوارتزنگر که مدتی است که خطرات ترامپ را گوشزد می‌کند می‌گوید: «همه‌اش با دروغ، دروغ، دروغ و نابردباری آغاز شد. از آنجا که اهل اروپا بودم می‌دیدم که اتفاقات ناگوار چگونه می‌تواند از کنترل خارج شود. ما به خدمتگزارانی نیاز داریم که به چیزی فراتر از قدرت خودشان خدمت کنند. ما به خدمتگزارانی نیاز داریم که در پی تحقق آرمان‌های والاتری باشند، آرمان‌هایی که کشور بر پایه‌ی آن‌ها بنا شده، آرمان‌هایی که کشورهای دیگر در پی آنند... البته، ما به اصلاحات نیازمندیم تا این اتفاقات دیگر رخ ندهد. ما باید افرادی که ما را به این نقطه‌ی نابخشودنی رسانده‌اند مسئول بدانیم. باید خودمان و اختلافات متعصبانه‌مان را نادیده بگیریم. دمکراسی را در اولویت قرار دهیم. باید با هم از بحرانی که به تازگی روی داده عبور کنیم. باید التیام پیدا کنیم، نه به عنوان جمهوری‌خواه یا دمکرات، بلکه به عنوان آمریکایی.»

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید