news-background
news-background

پوسترهای جدید از شخصیت‌های فیلم Dune «دنی ویلنوو»

استودیوی برادران وارنر در آستانه انتشار تریلر جدید «تل‌ماسه» (Dune 2021) به صورت انحصاری از سالن‌های سینمای آیمکس، از پوسترهای جدید شخصیت‌های این فیلم علمی-تخیلی و پرستاره رونمایی کرد. اولین تریلر این فیلم سال گذشته منتشر شده و قرار بود تابستان آن سال روی پرده برود، اما پاندمی باعث شد که اکران اثر جدید «دنی ویلنوو» به اکتبر امسال موکول شود.

«تیموتی شلمی» در «تل‌ماسه» نقش «پل اتریدیز» را بازی می‌کند که خاندانش مالک سیاره کویری و خطرناک «آراکیس» است. این سیاره دارای ارزشمند‌ترین منبع دنیاست، دارویی به نام «چاشنی» که عمر انسان را دراز می‌کند و توانایی‌های فرا-بشری به او می‌دهد. خاندان اتریدیز با مالکیت این سیاره به دشمن امپراطوری «هارکونن» و بومیان سیاره تبدیل شده‌اند. دیگر بازیگران نقش‌های مکمل «زندیا»، «اسکار آیزک»، «ربکا فرگوسن»، «جاش برولین»، «جیسون موموآ»، «شارلوت رمپلینگ»، «دیو باتیستا»، ‌و «خاویر باردم» خواهند بود.

ویلنوو در سال ۲۰۱۷ در یکی از اولین مصاحبه‌هایش در مورد «تل‌ماسه» تأکید کرده بود که اقتباس او نسبت به نسخه «دیوید لینچ» بسیار متفاوت خواهد بود:‌ «تحت تأثیرش قرار گرفتم، اما آن چیزی نبود که رؤیایش را داشتم، بنابراین سعی می‌کنم اقتباس رؤیایی خودم را بسازم. هیچ پیوندی با فیلم لینچ برقرار نمی‌کند. به سراغ کتاب‌ها و تصاویری خواهم رفت که با خواندن آن به ذهنم می‌آیند.» لینچ نیز در ماه آوریل گفته بود که هیچ علاقه‌ای به دیدن فیلم «تل‌ماسه» ویلنوو ندارد. نه به این علت که از ویلنوو بیزار است، بلکه تنها به این دلیل که روایت این داستان در سال ۱۹۸۴ خاطرات ناخوشایندی به ذهن لینچ می‌آورد و او تمایلی به بازگشت به آن دنیا و شخصیت‌هایش ندارد.

آیزک نیز سال گذشته به مجله «امپایر» گفته بود نه تنها به خاطر مشارکت ویلنوو بلکه به سبب مضامین ضد-سرمایه‌داری و اینوایرومنتالیستی قصه، مجذوب این پروژه شده است. او می‌گوید:‌ «در مورد سرنوشت انسان است، و اشکال مختلفی که فرهنگ‌ها بر آن‌ها حکمرانی کرده‌اند. انسان چگونه واکنش نشان می‌دهد وقتی که به نقطه‌ی تحول می‌رسد، وقتی که احساس می‌کند دیگر کافی است، وقتی که استثمار شده باشد؟ تمامی این مسائلی که این روزها در سراسر دنیا می‌بینیم.»

برادران وارنر در ماه ژوئن اعلام کرد که تاریخ اکران این فیلم در ایالات متحده و کانادا به جای ۱ اکتبر به ۲۲ اکتبر موکول خواهد شد. این فیلم در چین توسط استودیوی لجندری روی پرده می‌رود و همزمان از شبکه اچ‌بی‌او مکس نیز پخش خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید