news-background
news-background

پوستر اختصاصی Loki از نوع [اسپویلر] منتشر شد؛ بررسی پیشینه شخصیت

 

[حاوی اسپویلر از سریال «لوکی»]

 

دومین اپیزود سریال «لوکی» (Loki) ابهامات پیرامون شخصیت شرور مسافر در زمانش را حتی جذاب‌تر از پیش کرد. در پایان قسمت اول فاش شد که شخصیت شرور که سازمان تی‌وی‌ای به دنبال اوست در واقع خود «لوکی» است. در پایان قسمت دوم تحت عنوان «گونه جدید» (The Variant) نیز جزئیات غافلگیرکننده‌ای از نسخه دیگر «لوکی» فاش شد.

با پایان تعطیلات آخر هفته، مارول شهامت رونمایی از پوستر اسپویلری این شخصیت جدید را پیدا کرده است. در قسمت دوم تأیید شد که گونه جدید در واقع «لوکی» زنی با بازی «سوفیا دی مارتینو» است اما مهم‌تر اینکه او نقشه‌های شومی برای برهم زدن نظم «خط زمانی مقدس» دارد. علت این هدف او نامعلوم است اما ایجاد یک جنگ عظیم چند-دنیایی ممکن است هدف نهایی «لیدی لوکی» باشد.

اما ابهامات بیشتری در کار است، چرا که ممکن است «لیدی لوکی» سریال «لوکی» به کلی با آنچه در کتاب‌های کامیک مارول نقل شده متفاوت باشد. انگیزه‌های «لیدی لوکی» برای سریال و آینده شخصیت «لوکی» با بازی «تام هیدلستون» سرنوشت‌ساز خواهد بود. در حال حاضر با توجه به تریلرها به نظر می‌رسد که «لوکی» مدتی با «گونه جدید» وقت بگذراند، اما رابطه این دو «لوکی» می‌تواند نقشی کلیدی در آینده «دنیای سینمای مارول» ایفا کند.

«لوکی» پس از وقایع «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) توسط سازمان «تی‌وی‌ای» دستگیر شد و کشف کرد که نسخه دیگری از خودش در زمان گمگشته و دست به شرارت می‌زند.

   

لیدی لوکی کیست؟

 

شخصیت محبوب «لیدی لوکی» اولین بار در سال ۲۰۰۸ و در جلد پنجم از دوره سوم کامیک‌های «ثور» (Thor) مارول معرفی شد. این شخصیت زمانی ظاهر می‌شود که «لوکی» در پی وقایع «رگنراک» (Ragnarok) بدن یک زن را تسخیر می‌کند. این بدن در واقع به «لیدی سیف» (Lady Sif) جنگجوی آزگاردی تعلق داشت که در «دنیای سینمایی مارول» نقشش را «جیمی الکساندر» بازی کرد. الکساندر قرار است در «ثور: عشق و تندر» (Thor: Love and Thunder) به کارگردانی «تایکا وایتیتی» بازگردد.

در کتاب‌های کامیک «لیدی لوکی» در واقع همان «لوکی» در ظاهر یک زن است. اما در سریال «لوکی» دیزنی+، به نظر می‌رسد که «لیدی لوکی» به آنچه در کتاب‌های کامیک آمده تفاوت داشته باشد و نسخه دیگری از «لوکی» حقه‌باز باشد که پیش از وقوع فاجعه با نسخه اصلی رویارو شده است.

در کامیک «لوکی: مأمور آزگارد» (Loki: Agent of Asgard) که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، این شخصیت جنسیتی سیال داشت و «اودین» شخصیت «لوکی» را این جملات خطاب قرار می‌دهد: «پسرم، و دخترم، و فرزندم که هر دوی آن‌هاست.» جنسیت سیال «لوکی» با تیزر تبلیغاتی سریال دیزنی+ پیش از پخش اپیزود اول تأیید شده و سازمان «تی‌وی‌ای» او را دارای جنسیتی «سیال» دانسته بود.

«سوفیا دی مارتینو» یک بازیگر انگلیسی است که پیش‌تر در سریال‌های بریتانیایی «حادثه» (Casualty) و «شام جمعه شب» (Friday Night Dinner) دیده شده. مراسم افتتاحیه سریال «لوکی» در لندن با حضور هیدلستون و دی مارتینو برگزار شده و شایعه بازی این بازیگر در نقش «لیدی لوکی» را تقویت کرده بود.

 

واکنش «سوفیا دی مارتینو» به پخش سریال «لوکی»

دی مارتینو هفته گذشته در مصاحبه با «دیجیتال اسپای» از تجربه پیوستن به سریال «لوکی» گفت و فاش کرد که از به دست آوردن این نقش غافلگیر شده است: «وقتی به من گفتند این نقش را به دست آورده‌ام نه ماهه باردار بودم، بنابراین واکنشم این بود که «خاطر جمع هستید؟»» او در مورد «تام هیدلستون» اضافه می‌کند:‌ «توصیه‌های زیادی به من کرد و در واقع از من مراقبت کرد، بنابراین از او سپاسگزارم. اطمینان حاصل کرد که لغزشی نکنم و در هنگام صرف ناهار تنها نباشم.»

   

اپیزود سوم «لوکی» چهارشنبه این هفته از دیزنی+ پخش خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید