news-background
news-background

«پل ریتر» بازیگر «هری پاتر» و «چرنوبیل» در ۵۴ سالگی درگذشت

«پل ریتر» بازیگر بریتانیایی که بیشتر برای یازی در سریال «شام جمعه شب» (Friday Night Dinner) شناخته می‌شد، در سن ۵۴ سالگی درگذشت. ایجنت ریتر در مصاحبه با «گاردین» درگذشت بازیگر را بر اثر تومر مغزی در خانه به تأیید رسانده است.

ایجنت بازیگر می‌گوید: «متأسفانه تأیید می‌کنیم که پل ریتر دیشب درگذشته است. او در خانه و در کمال آرامش کنار همسرش پالی و پسرانش فرانک و نوآح درگذشت. او ۵۴ ساله بود و از تومر مغزی رنج می‌برد.»

ریتر در سریال «شام جمعه شب» شبکه‌ی Channel 4 نقش «مارتین گودمن» را مقابل «سایمون برد»، «تمزین گرگ» و «تام رزنتال» ایفا کرده بود. او سابقه‌ی بازی در فیلم‌های بلاکباستری چون «ذره‌ای آرامش» (Quantum of Solace) و «هری پاتر و شاهزاده دو رگه» (Harry Potter and the Half-Blood Prince) و سریال تحسین‌شده‌ی «چرنوبیل» (Chernobyl) شبکه‌ی HBO را نیز داشت.

او در سال ۲۰۰۶ برای بازی در نمایش «کورام بوی» (Coram Boy) نامزد جایزه‌ی الیور شد و در سال ۲۰۰۹ با ایفای نقش در نمایش «فتوحات نورمن» (The Norman Conquests) نامزدی تونی را دریافت کرد. ریتر در اپیزود ویژه‌ی سریال «شام جمعه شب» که تا پایان سال ۲۰۲۱ روی ایر می‌رود نیز بازی کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید