news-background
news-background

پربیننده‌ترین فیلم‌ها و سریال‌های غیر-انگلیسی نت‌فلیکس در سال ۲۰۲۰؛ گزارشی از علایق مشترکین شبکه در طول یک سال گذشته

نت‌فلیکس آمار تازه‌ای از علایق مشترکینش در سال ۲۰۲۰ ارائه کرد. این شبکه گزارش دادهاست که در طول دوازده ماه گذشته فیلم‌های درام «بربرها» (Barbarians) آلمان و «پلتفرم» (The Platform) اسپانیا رشد قابل‌توجهی داشته‌اند، عناوین عاشقانه‌ به محبوبیتی دوچندان رسیده‌اند و اکشن‌هایی چون «آزادسازی» (Extraction) و «کبرا کای» (Cobra Kai) خودنمایی کرده‌اند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

این شبکه‌ی استریم ویدیو در گزارشی سالانه موسوم به «چه چیزهایی دیدیم» اطلاعات جالبی پیرامون علایق مشترکین در حین پاندمی و ناآرامی‌های مدنی ارائه داده است. در ماه مارس، وقتی کووید-۱۹ به کشورهای اروپایی رسیده بود، بینندگان شبکه در جستجوی سریال‌های آشپزی بوده‌اند و رشد ۵۰ درصدی بینندگان این عناوین را نسبت به ماه قبل موجب شده‌اند. «شیرینی‌پزی بزرگ بریتانیا» (The Great British Bake Off) از جمله‌ی این مجموعه‌های تلویزیونی بودند.

یک ماه بعد، جستجو برای فیلم‌های غم‌انگیز نزدیک به ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند، در حالی که مشترکین در خلال ماه‌های مارس و آوریل اجراهای استند‌-آپ را نیز به تماشا می‌نشینند. پربیننده‌ترین ماه برای عناوین کمدی در حالت کلی اکتبر گذشته است. در این ماه فیلم‌ها و سریال‌هایی مثل «هالووین هوبی» (Hubie Halloween)، «خانم عوضی» (The Wrong Missy)، «نیروی فضایی» (Space Force)، و بسیاری دیگر عرضه شدند و محبوب‌ترین عناوین کمدی سال لقب گرفتند.

تا سه هفته پس از قتل «جورج فلوید» در ماه می، عناوینی که موجب افزایش آگاهی بینندگان از مسائل مرتبط با آفریقایی‌تباران بود رشد می‌کند. نت‌فلیکس در ماه ژوئن کلکسیونی از فیلم‌ها ویژه‌ی جنبش «جان سیاهان مهم است» را به مشترکینش ارائه کرد و سبب شد مستند «سیزدهم» (13th) تا ۵ هزار درصد رشد مخاطب را ثبت کند. «سفیدپوستان عزیز» (Dear White People) نیز با رشد ۷۰۰ درصدی، و «پسر آمریکایی» (American Son) با رشد ۲۷۰ درصدی مواجه شدند.

«تایگر کینگ» (Tiger King) و «قاتل درون: ذهن آرون هرناندز» (Killer Inside: The Mind of Aaron Hernandez) پربیننده‌ترین سریال‌های مستند، و «قتل آمریکایی: خانواده همسایه» (American Murder: The Family Next Door) و «معضل اجتماعی» (Social Dilemma) پربیننده‌ترین فیلم‌های مستند نت‌فلیکس معرفی شده‌اند. «زمین گداخته» (Floor is Lava) و «عشق کور است» (Love is Blind) از جمله پربیننده‌ترین عناوین جدید سال در نت‌فلیکس بوده‌اند اما این شبکه تنها سفارش ساخت «عشق کور است» را تا امروز صادر کرده است. این سریال که در ماه فوریه پخش شد تا ۴۷ روز در میان ۱۰ عنوان برتر نت‌فلیکس قرار گرفت.

«غرفه بوسه ۲» (The Kissing Booth 2)، «شاهزاده سوییچ: سوییچ دوباره» (Princess Switch: Switched Again) و «به تمام پسران پ.ن هنوز دوستت دارم» (To All The Boys P.S I Still Love You) نیز در رشد پنجاه درصدی عناوین رمانتیک نسبت به سال ۲۰۱۹ تأثیرگذار بودند.

درام‌های کره‌ای امسال در ایالات متحده با رشد ۱۰۰ درصدی همراه بوده و ثابت کرده است که محبوبیت عناوین غیر-انگلیسی رو به افزایش گذاشته. «قلمرو» (Kingdom) و «پادشاه: سلطنت ابدی» (The King: Eternal Monarch) پربیننده‌ترین سریال‌های درام کره‌ای بودند.

سریال «خانه کاغذی: بخش ۴» (Money Heist: Part 4) در ۹۲ کشور در میان ۱۰ عنوان برتر قرار گرفته، در حالی که «بربرها» در ۹۱ کشور، «زنده» (Alive) در ۹۰ کشور، «رگنراک» (Ragnarok) در ۸۹ کشور و «گلوله گمشده» (Lost Bullet) در ۸۹ کشور در میان عناوین برتر دیده می‌شوند.

نت‌فلیکس علاوه بر این آمار استفاده از ایموجی‌ها در شبکه‌های اجتماعی را نیز فاش کرده است.

 

این شبکه فهرست‌هایی از پربیننده‌ترین فیلم‌ها و سریال‌های غیر-انگلیسی در میان مخاطبین آمریکایی را نیز منتشر ساخته است. فیلم اسپانیایی «پلتفرم» (The Platform) در صدر این فهرست قرار دارد، اما این شبکه آمار دقیقی از بینندگان ارائه نکرده است. نت‌فلیکس پیش‌تر گزارش کرده بود که «پلتفرم» در چهار هفته‌ی اول ۵۶ میلیون بیننده داشتهو یکی از پربیننده‌ترین عناوین اریجینال تاریخ شبکه بوده است.

در بخش سریال‌ها، عنوان آلمانی زبان «بربرها» (Barbarians) که یک درام تاریخی در مورد نبرد ژرمن‌ها و امپراطوری روم است در صدر ایستاده. این دستاورد برای سریالی که اواخر اکتبر گذشته عرضه شده و منتقدین واکنش تماماً مثبتی به آن نشان نداده‌اند دور از انتظار بوده است. نت‌فلیکس هنوز آمار دقیق بینندگان این سریال را منتشر نکرده است.

این فهرست بر اساس حساب‌های کاربری در ایالات متحده گردآوری شده که دست کم دو دقیقه از عناوین را در حین ۲۸ روز اول انتشار مشاهده کرده‌اند.

دیگر عنوان قابل‌توجه فهرست فیلم فرانسوی و بحث‌برانگیز «خوشگل‌ها» (The Cuties) به کارگردانی «میمونا دوکوره» است که تابستان گذشته پخش شد.

این فهرست‌ها اولین بار توسط وال استریت ژورنال منتشر شده‌اند.

پربیننده‌ترین فیلم‌های بین‌المللی در ایالات متحده:

۱. پلتفرم (The Platform) اسپانیا

۲. گلوله گمشده (Lost Bullet) فرانسه

۳. شهر سرکش (Rogue City) فرانسه

۴. زنده (#Alive) کره جنوبی

۵. ایپ من ۴: قسمت پایانی (Ip Man 4: The Finale) هنگ کنگ

۶. ربودن استلا (Kidnapping Stella) آلمان

۷. خوشگل‌ها (Cuties) فرانسه

۸. خدمه (The Crew) فرانسه

۹. بهیار (The Paramedic) اسپانیا

۱۰. مرموزها: تو یکی از ما هستی (Freaks: You're One of Us) آلمان

۱۰ سریال بین‌المللی نت‌فلیکس در ایالات متحده:

۱. بربرها (Barbarians) آلمان

۲. باران (The Rain) دانمارک

۳. تاریک (Dark) آلمان

۴. خانه کاغذی (Money Heist) اسپانیا

۵. تمایل شیطانی (Dark Desire) مکزیک

۶. رگنراک (Ragnarok) نروژ

۷. همیشه یک جادوگر (Always a Witch) کلمبیا

۸. تا دریاچه (To the Lake) روسیه

۹. هفت گناه مرگبار: خشم خدایان (The Seven Deadly Sins: Wrath of the Gods) ژاپن

۱۰. محافظ (The Protector) ترکیه

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید