news-background
news-background

«پدرو آلمودوار» در روزهای قرنطینه فیلم‌های «جیمز باند» را می‌بینید

در دوران تلخی چون پاندمی جهانی کرونا که صنعت فیلمسازی و بسیاری صنایع دیگر را تحت تأثیر قرار داده، بسیار از افراد آرامش را در تماشای فیلم‌ و سریال‌های تلویزیونی جستجو می‌کنند. دیدن درام‌های مستقل همچنان لذت‌بخش است اما آرامشی که در فیلم‌های کمدی، انیمیشن، یا چندگانه‌ها تجربه‌ی بی‌بدیلی است. به نظر می‌رسد که حتی «پدر آلمودوار» کارگردان برنده‌ی اسکار هم در مقابل جذابیت «جیمز باند» یارای مقاومت ندارد و به تازگی مقاله‌ای پرشور در مورد زندگی در قرنطینه و لذت‌ تماشای «پنجه‌طلاییی» (Goldfinger) منتشر کرده است.

این مقاله که در روزنامه‌ی اسپانیایی زبان «ال دیاریو» منتشر شده، آلمودوار از تجارب خود در روزهای قرنطینه می‌نویسد و می‌گوید: «تاکنون از نوشتن امتناع می‌کردم. نمی‌خواستم احساسی شکل‌گرفته از اولین روزهای قرنطینه را به رشته‌ی تحریر درآورم.» آلمودوار می‌گوید با ارجاع به فیلم «رنج و شکوه» (دانلود فیلم Pain and Glory با لینک مستقیم) در توصیف جریان عادی زندگی‌اش می‌نویسد در راهرویی قدم می‌زند که «جولیتا سرانو» به «آنتونیو باندراس» گفت که پسر خوبی نیست. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

او از فیلم‌هایی نوشته است که در این روزها به تماشا نشسته و می‌گوید فیلم‌ها، سریال‌ها و کتاب‌های متنوعی در برنامه‌ی خود گنجانده است. آلمودوار می‌گوید یک روز فیلم تریلر جنایی «یک پلیس» (Un flic) ساخته‌ی «ژان پی‌یر ملویل» را انتخاب کرده اما در عوض دیدن «پنجه‌طلایی» از چندگانه‌ی «جیمز باند» او را غافلگیر کرده است. کارگردان می‌نویسد: «فکر کردم برای چنین روزهایی سرگرمی ناب، اسکیپیزم ناب بهترین انتخاب است. وقتی «پنجه‌طلایی» را دیدم از انتخاب راضی بودم.»

او سپس از زمانی می‌نویسد که برای اولین بار «شان کانری» را ملاقات کرده و اینکه پس از اکران «با او حرف بزن» (Talk to Her) بازیگر با او تماس گرفته است: «شنیدن صدایش، صدای دورگه‌ی بازیگری خوب و مردی خوش‌تیپ. آن شب وقتی فیلم «پنجه‌طلایی» را می‌دیدم به تمام این برخوردها فکر می‌کردم. شب، قرنطینه، من و «شان کانری»، با جامپ کات‌ها و وقفه‌ها.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۷ فروردین ۱۳۹۹ ۱۹:۵۲

بابا یه روز نیست که فیلمای خوبم تموم میشن حوصله ادم سر میره

نمایش اسپویل