news-background
news-background

پخش‌کننده آمریکایی فیلم «خورشید» مجید مجیدی مشخص شد

«استرند ریلیزینگ» امتیاز پخش فیلم «خورشید» (Sun Children) به کارگردانی «مجید مجیدی» را در ایالات متحده خریداری کرد. این فیلم در جشنواره‌ی فیلم ونیز برای «شیر طلایی» رقابت کرده بود و نماینده‌ی ایران برای اسکار ۲۰۲۱ است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

«هنگامه پناهی» تهیه‌کننده‌ی فیلم است و آن را در بازارهای بین‌المللی به فروش رسانده. «روح‌الله زمانی» بازیگر نقش اول فیلم در ونیز جایزه‌ی «مارچلو ماسترویانی»‌ بهترین بازیگر جوان را کسب کرد. این فیلم سپس جایزه‌ی بهترین فیلم جشنواره دوحه را نیز از آن خود کرد. «مجید مجیدی» و «امیر بنان» دیگر تهیه‌کنندگان فیلم بوده‌اند.

«خورشید» داستانی در مورد علی ۱۲ ساله و سه دوستش روایت می‌کند که برای حمایت از خانواده‌هایشان سخت کار می‌کنند. علی به‌ شکلی معجزه‌آسا گنجی مخفی‌شده را پیدا می‌کند، اما برای دستیابی به تونل باید در مؤسسه‌ای برای کودکان کار نام‌نویسی کنند.

مجیدی در سال ۱۹۹۸ با «بچه‌های آسمان» اولین نامزدی اسکار تاریخ سینمای ایران را کسب کرده بود. این فیلم او نیز در جشنواره‌های ونیز، برلین، لندن و بسیاری دیگر اکران شد.

کارگردان به «ورایتی» می‌گوید: «از مخاطبین و منتقدین آمریکایی قدردانی می‌کنم که از فیلم‌های قبلی‌ام خالصانه استقبال کردند. از اینکه فیلم جدیدم «خورشید» فرصت برقراری ارتباط با نسل جدیدی از سینماروهای آمریکایی به‌ویژه مخاطبین جوان را دارد که با کودکان فیلم همدردی خواهند کرد هیجان‌زده‌ام.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۵ آذر ۱۳۹۹ ۱۸:۰۶

فیلم فوق العاده ای هستش، از دستش ندید

نمایش اسپویل