news-background
news-background

پایان هری پاتر

اکثز ما سال های زیادی را با هری پاتر زندگی کرده ایم.نویسنده سری داستان های پاتر کسی نیست جز خانم رولینگ؛شخصی که شاید بتوان گفت با هری پاتر ثروت مند شد و قبل از ان انچنان که باید اندوخته ای نداشت.هری پاتر بیان گر زندگی یک نوجوان است که سعی دارد در جادو فردی بزرگ شود.انچه که در سری رمان های پاتر مورد بحث است چالش های او با جادوگری خبیث به نام ولدمورت است.اولین داستان سری هری پاتر در سال 1997 منتشر شد و در مدت کوتاهی موفقیتی بس عظیم بدست اورد،تا جایی که سری کتاب های پاتر تا سال 2013 موفق به فروشی بیش از 450 میلیون جلد شده است و رتبه پرفروش ترین سری کتاب های تاریخ را از ان خود کرده است. در پی ان کتاب داستان های هری پاتر به 73 زبان زنده دنیا ترجمه و در اختیار قوم و ملل مختلف قرار گرفته است.

هفت کتاب اصلی و داستان اصلی این مجموعه توسط شرکت برادران وارنر در هشت قسمت سینمایی تبدیل به فیلم های هری پاتر شدند و طی چندین سال موفق شدند در سال 2015 رتبه دوم پرفروش ترین فرانچایز را از ان خود کنند.درون مایه یا به عبارتی ژانر داستانی این سری از فیلم ها شامل فانتزی، درام،سن و سال ورود به مدارس بریتانیا (که خود شامل رمز و راز، هیجان انگیز، ماجراجویی، ترسناک و عاشقانه میشود) میباشد.موفقیت های پیاپی پاتر،نوید یک فرانچایز طولانی و پردرامد را میداد؛و همینطور هم شد.اما ظاهرا اکنون و در سال 2016 به پایان این سری رسیده ایم و قرار است پاتر با ما خداحافظی کند.در طول این سال ها داستان های پاتر در قالب 8 فیلم سینمایی به خانه ها و تلویزیون های ما امد،و اکنون در سال 2016 با دو قسمت نمایشی در تئاتر به عنوان پایان کار خود قرار است به اتمام برسد.

در سال 2011 اخرین فیلم هری پاتر با نام (Harry Potter And The Deathly Hallows Part 2) را بر پرده سینما دیدیم؛اکنون هری یک مرد میان سال در نمایشی دو قسمتی به نام "هری‌پاتر و فرزند طلسم‌شده" است،البته با این تفاوت که داستان این سری تقریبا روایت گر زندگی فرزند او و زندگی مشترک او به عنوان فردی بالغ بیان میشود و البته که دیگر او را بر روی پرده سینما نمیبینیم و قرار است او را بر روی صحنه تئاتر مشاهده کنیم که شاید از نظر بصری کیفیت و جلوه های یک فیلم را به همراه نداشته باشد.این نمایش آخر‌ هفته گذشته در لندن اکران شد و نمایش‌نامه آن نیز به عنوان یک کتاب به بازار آمد. حالا خانم رولینگ تایید می‌کند که این نمایش قطعا پایان داستان هری‌پاتر خواهد بود.

باتوجه به درخواست ها و پرسش های فراوان ،رویترز در گفت و گویی که با خانم رولینگ داشت ، درباره ادامه این فرانچایز از ایشان سوال پرسید و پاسخ خانم رولینگ اینگونه بود :

"او در طول این دو نمایش به سراغ یک ماجراجویی بزرگ می‌رود و بعد از آن، بله، می‌توانیم بگوییم کار ما تمام شده است. می‌دانید، این نسل بعدی نوجوانان است؛ پس من خیلی هیجان‌زده‌ام که آن‌ها راجع به آینده هری به زیبایی ایده‌پردازی می‌کنند ولی نه، داستان هری دیگر ادامه پیدا نخواهد کرد."

 

هری‌پاتر و فرزند طلسم‌شده ۱۹ سال بعد از حوادث یادگاران مرگ اتفاق می‌افتد. هری حالا ۳۷ ساله است، سه فرزند دارد و در وزارت سحر‌ و جادو کار می‌کند.

اگرچه این نمایش می‌تواند برای هری آخر خط باشد، اما دنیای جادویی گسترده رولینگ ادامه خواهد یافت. فیلم "جانوران جادویی و زیستگاه آن‌ها" (Fantastic Beasts And Where To Find Them) به کارگردانی "دیوید یتس" (David Yates) که چهار فیلم اخیر هری‌پاتر را نیز ساخته بود به عنوان پیش‌درآمدی بر داستان هری‌پاتر در ماه آبان به روی پرده سینما می‌رود.

"ادی ردماین" (Eddie Redmayne) بازیگر برنده اسکار در نقش "نیوت اسکمندر" (Newt Scamander) در این فیلم ظاهر می‌شود و به عنوان کارشناس موجودات جادویی، سفری پرمخاطره و هیجان‌انگیز را برای پیدا کردن این موجودات در نیویورک سال ۱۹۲۰ آغاز می‌کند.

شما برای اطلاع از جزئیات نمایش اخیر هری پاتر با نام "هری‌پاتر و فرزند طلسم‌شده" (Harry Potter And The Cursed Child) میتوانید به مقاله ای که چندی پیش در این باره منتشر کردیم مراجعه کنید،بی شک خواندن مطالب جدید راجب این فیلم نامه خالی از لطف نخواهد بود.

در “Harry Potter And The Cursed Child”دراکو مالفوی و اسکورپیوس را خواهید دید

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید