news-background
news-background

پایان راه HorribleSubs: یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های دانلود انیمه بسته شد

«هاربل‌سابز» (HorribleSubs) یکی از بزرگ‌ترین و پربازدیدترین سایت‌های دانلود انیمه بسته شد. مدیران این سایت ناتوانی در ایجاد توازن میان کار بر روی پروژه و انجام امور دیگر را عامل اصلی کناره‌گیری خود ذکر کرده‌اند.

بیش از یک دهه قبل، این سایت با تمرکز بر روی ارائه‌ی زیرنویس انیمه‌ها کارش را آغاز کرد. اپراتور سایت هشت سال قبل در «ردیت» ادعا کرده بود: «همان‌گونه که در بیانیه‌ی رسمی ما آمده، در اصل این کار را انجام می‌دهیم تا «کرانچی‌رول» (CrunchyRoll) را خشمگین کنیم.»

«هاربل‌سابز» با گذر سال‌ها مأموریت خود را تغییر داد و در نهایت نه تنها به عرضه‌ی زیرنویس بلکه نسخه‌ی کامل سریال‌های انیمه با استفاده از بیت‌تورنت پرداخت. بنابر اعلام «سیمیلروب»، این پلتفرم تنها در ماه آگست ۱۱ میلیون بازدیدکننده داشته است.

در بخشی از آخرین پیام مدیران سایت آمده است: «ما بزرگ‌تر از آنچه تصور می‌کردیم شدیم. اما... طبق اصطلاح کلیشه‌ای، همه‌ی چیزهای خوب باید عاقبت تمام شوند. تصمیم دشواری برای اعضای گروه بود، اما حقیقت این است که مسئولیت‌های ما در زندگی واقعی افزایش پیدا کرده، به ویژه در زمانه‌ی کووید-۱۹. این ویروس به طرق مختلف ما را تحت تأثیر قرار داده، اما در مورد میزان زمانی که می‌توانستیم مشارکت کنیم تأثیری منفی گذاشته. پس از مدتی تأمل و ارزیابی، به این نتیجه رسیدیم که بهترین راه برای پیش رفتن فراموش کردن [این سایت] است. اما عملاً می‌توانید بگویید که کووید «هربل‌سابز» را به کشتن داد.»

با توجه به محبوبیت پلتفرم، تعجب‌آور نیست که تاکتیک‌های گوناگونی برای از بین بردن سایت و یا ایجاد موانع برای دسترسی به آن صورت گرفته باشد. در ژانویه‌ سال ۲۰۱۹ «هاربل‌سابز» هدف استودیوهای دیزنی، ویلج رودشو، فاکس قرن بیستم، پارامونت، کلمبیا، یونیورسال، برادران وارنر و شرکت توزیع‌کننده‌ی انیمیشن استرالیایی مدمن قرار گرفت. دستور مسدودسازی «هاربل‌سابز» ژوئن گذشته صادر شد و بسیاری از آی‌اس‌پی‌ها این سایت و چندین دامنه‌ی دیگر را مسدود کردند.

«هاربل‌سابز» در بخش دیگری از پیام خود اضافه می‌کند که کانال «دیسکورد» خود را حفظ می‌کند و حتی در آینده اطلاعات بیشتری در مورد پایان فعالیت‌هایش منتشر خواهد کرد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۳ مهر ۱۳۹۹ ۰۹:۱۰

ینی یه خبر خوب نمیاد همش منفیه یه لعنت دیگه میفرستیم برای دیزنی و دارودسته رسانه که کار رو برای اینا سال به سال سخت تر میکردن

نمایش اسپویل
۱۲ مهر ۱۳۹۹ ۱۷:۲۹

چقدر حیف شد ?

نمایش اسپویل