news-background
news-background

پاسخ DC به Thanos مارول: شخصیت Darkseid در فیلم The New Gods برادران وارنر معرفی می‌شود

شخصیت «دارکساید» (Darkseid) قدرتمندترین شخصیت تاریخ هشتاد ساله‌ی کامیک‌های دی‌سی، سرانجام در فیلم لایو-اکشن «خدایان جدید» (The New Gods) برادران وارنر معرفی می‌شود. «ایوا دوورنی» کارگردان این پروژه که «سلما» و «چین‌خوردگی زمان» را در کارنامه دارد با ارسال توئیتی این خبر را اعلام کرده است.

هواداران کتاب‌های مصور که «دارکساید» را با شخصیت‌های شرور «دارث ویدر» و «امپراطور» در دنیای «جنگ ستارگان» برابر می‌دانند با شنیدن این خبر سر از پا نخواهند شناخت. «دارکساید» اغلب منبع الهام شخصیت «دارث ویدر» دانسته می‌شد که شش سال پس از معرفی در کتاب‌های کامیک کلاسیک «خدایان جدید» به نویسندگی «جک کربی»، در فیلم‌های «جنگ ستارگان» به کارگردانی «جورج لوکاس» ظاهر شد. کربی در خلق «انتقام‌جویان»، «اکس-من» و «چهار شگفت‌انگیز» هم مشارکت کرده است.

ارتباط حتی نزدیکتری میان «دارکساید» و شخصیت «تانوس» در کامیک‌های مارول وجود دارد، به همین علت فیلم لایو-اکشن این کاراکتر چالشی بزرگ برای دوورنی و «تام کینگ» خواهد بود که در نگارش فیلمنامه‌ی «خدایان جدید» همکاری می‌کنند. سال گذشته اعلام شده بود که کارگردانی فیلم به «ایوا دوورنی» سپرده شده است.

کینگ و دوورنی اکنون باید راهی برای متمایز ساختن «دارکساید» و «تانوس» بیابند. هر دوی این شخصیت‌ها بیگانگانی فضایی‌ با رنگی مشابه‌اند و فرزند خود را قربانی می‌کنند. یکی از قدرتی به نام «اومگا بیم» برخوردار است و دیگری «دستکش بی‌نهایت». هر دو به دنبال تعدیل جمعیت عالم‌اند و هر دو ارتشی متشکل از موجودات فضایی عجیب و غریب در اختیار دارند. هر دو رؤیای نابودی تمام یا بخشی از حیات موجودات زنده را در سر دارند و هر دو با ابرقهرمانان زمین مقابله می‌کنند.

مهمترین تفاوت میان این دو شخصیت که به فاصله‌ی تنها چهار سال خلق شده‌اند این است که از «تانوس» دو فیلم پرفروش با بازی «جاش برولین» اکران و یکی از آن عناوین به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ هالیوود بدل شده. سینماروها نمی‌دانند که «تانوس» سه سال پس از معرفی همتایش در کتاب‌های مصور دی‌سی توسط «جیم استارلین» خلق شده. این قدمت طولانی‌تر برای طرفداران کتاب‌ها حائذ اهمیت است اما کمکی به سازندگان «خدایان جدید» نخواهد کرد. آن‌ها یا باید خطر کنند و نسخه‌ی متفاوتی از کاراکتر بسازند و هواداران دی‌سی و «جک کربی» را برنجانند و یا به خصوصیات اصلی شخصیت وفادار بمانند و تسمخر سینماروها را به جان بخرند.

«مسئله‌ی تانوس» شاید علت اصلی غیبت «دارکساید» بود وقتی که برادران وارن در سال ۲۰۱۷ قهرمانان «لیگ عدالت» را علیه تهدیدی دیگر به نام «استپن‌ولف» یکی از خویشاوندان «دارکساید» متحد کرد و نه خود او.

شخصیت «دارکساید» در سال ۱۹۷۱ به عنوان فرمانروای ظالم «آپوکالیپس» معرفی شد، سیاره‌ای وحشتناک که تنها شکنجه و جنگ در آن در جریان است. «جک کربی» افسانه‌ای پس از جدایی جنجالی‌اش از مارول و پیوستن به دی‌سی، «دارکساید» را به عنوان شخصیت کلیدی «خدایان جدید» خلق کرد. در مجموعه‌ داستان‌های «دنیای چهارم» کربی، کشمکش میان «خدایان جدید» به رهبری «های‌فادر» زئوس-گونه و مینیون‌های «دارکساید» در سیاره‌ی آپوکالیپس است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ۱۹:۵۴

به جرعت می‌تونم بگم دنیای دی‌سی خیلی کامل تر از دنیای مارول هست و گستردگی خیلی زیادی داره اما مثل مارول پر زرق و برق و عامه پسند آنچنان نیست. اما اگر پروژه‌های بلند مدتی رو براش برنامه ریزی کنن می‌ترکونه. حیف، اینهمه ابر قهرمان خوب گیر یه مشت ابله افتاده تو استودیو وارنر.

نمایش اسپویل
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ۰۹:۲۷

وارنر بیشتر فیلم ترسناک هاش خوبه و به نظر من شخصیت های دی سی بیشتر به دل آدم میشینه تا مارول

نمایش اسپویل
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ۱۸:۱۲

دی سی هنوز هم طرفدار داره؟

نمایش اسپویل
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ۲۲:۴۰

حرفت در این حد خنده داره که مثلا یه نفر بیاد بگه IronMan یا Captain America یا SpiderMan معروف ترین و پرطرفدار ترین شخصیت های کامیک بوکی هستن!!!

نمایش اسپویل