news-background
news-background

«ویگو مورتنسن» شخصیت و صحنه‌ حذف‌شده محبوبش در «ارباب حلقه‌ها» را فاش کرد؛ «اسب‌های آراگورن مرده‌اند»

هواداران دنیای تالکین به مناسبت کریسمس در حال بازبینی سه‌گانه‌ی «ارباب حلقه‌ها» هستند.

 

سه‌گانه‌ی «ارباب حلقه‌ها» به کارگردانی «پیتر جکسون» ۱۹ سال قبل با «یاران حلقه» (The Fellowship of the Ring) آغاز شد. این مجموعه به پرفروش‌ترین سه‌گانه‌ی تاریخ سینما بدل شد و هر قسمت آن با افزایش فروش نسبت به قسمت قبل مواجه می‌شد. جکسون به تازگی نسخه‌ی ترمیم‌شده و 4K این سه‌گانه را در شبکه‌ی نمایش خانگی و شبکه‌ی HBO Max عرضه کرده تا هواداران فیلم‌ها در ایام کریسمس سنت همیشگی خود را به جا آورند. «تایم» و «جی‌کیو» امسال اعلام کردند که «ارباب حلقه‌ها» یکی از فیلم‌های اساسی کریسمس است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

مجله‌ی «امپایر» نیز اخیراً تاریخچه‌ی شفاهی «ارباب حلقه‌ها» را بازنشر کرده است. در این مصاحبه‌ی طولانی جزئیات جذابی از فیلم‌های حماسی جکسون فاش شده، اما یکی از قابل‌توجه‌ترین آن‌ها شخصیت محبوب «ویگو مورتنسن» در دنیای «جی.آر.آر. تالکین» است که او آرزو می‌کند در سه‌گانه‌ی جکسون به تصویر کشید شده بود.

مورتنسن می‌گوید: «مایلم بودم ببینم که «پیتر جکسون» با شخصیت «گان بوری گان»، سرکرده‌ی دروئدین، وحشیان جنگل دروئدن، چه می‌کند. دیدن او که شاه تئودن و ارتش روهیریم را در جنگل هدایت می‌کند تا برای نجات «میناس تیریث» به مبارزه ملحق شود می‌توانست هیجان‌انگیز باشد. در پایان «بازگشت پادشاه» تالکین، جنگل دروئدن توسط آراگورن تازه به تاج‌وتخت رسیده، منحصراً به گان و قبیله‌اش بخشیده می‌شود، و آن‌ها باید تصمیم بگیرند که چه کسانی اجازه‌ی ورود دارند.»

مورتنسن در ادامه می‌گوید:‌ «فکر می‌کنم این بخش از داستان می‌توانست فیلمی که از پیش مضامینی پیچیده داشت و طولانی بود را بسیار طولانی‌تر کند و اطلاعاتی به مخاطب دهد که به راحتی درک کند. اما هواداران متعصب تالکین، ممکن بود از شخصیت لذت ببرند، چرا که او یکی از نجیب‌زادگان انسان‌های ماقبل تاریخ است.»

با توجه به اینکه فیلم «بازگشت پادشاه» نزدیک به چهار ساعت است، جکسون زمانی برای گنجاندن شخصیت محبوب مورتنسن و جنگل دروئدن نداشت. تمامی قسمت‌های سه‌گانه‌ی «ارباب حلقه‌ها» دست کم سه ساعته‌اند، با این حال، جکسون صحنه‌های زیادی را از نسخه‌ی اکران شده حذف کرد.

مورتنسن پیش‌تر در مصاحبه با «ان‌ام‌ای» فاش کرده بود که فلش‌بک میان آراگورن و آروِن با بازی «لیو تایلر» یکی از صحنه‌های حذف‌شده‌ی محبوب اوست که فیلمبرداری شد اما هرگز به نسخه‌ی اکران شده راه پیدا نکرد. مورتنسن می‌گوید: «صحنه‌ای وجود داشت که به نحوی یک خاطره و فلش‌بک بود. به دوران معاشقه مربوط می‌شد وقتی که او برای اولین بار آرون را ملاقات می‌کند – و ما پیش از آنکه تولید را موقتاً متوقف کنیم فیلمبرداری‌اش کردیم بنابراین سر و صورتی اصلاح شده و زیبا داشتم. سعی کردند تا جایی که ممکن است مرا جوان‌تر کنند. موی متفاوتی داشتم و مثل یک الف لباس پوشیده بودم.»

او اضافه می‌کند: «صحنه‌ای از کتاب بود که آن‌ها در یک چمنزار پر از گل قدم می‌زنند. سکانس زیبایی بود اما ظاهراً فیلم نیازی به آن نداشت. هرگز ندیدمش اما بازی در آن صحنه لذت‌بخش بود. درواقع دیدنش خالی از لطف نیست، در نسخه‌های طولانی‌تر فیلم هم وجود ندارد.»

مورتنسن در سال ۲۰۱۸ فاش کرده بود که پس از فیلمبرداری سه‌گانه، اسب‌هایی که شخصیت‌های آرون و آراگورن استفاده کردند را خریداری کرده است. او حالا می‌گوید تنها اسب آرون هنوز زنده است: «در واقع سه اسب خریداری کردم، وقتی که فیلمبرداری تمام شد به فروش گذاشته شده بودند. دو اسب را من سوار می‌شدم – یک کُرنگ و یک کهر بزرگ که آراگورن سوار می‌شد – اما اسب سفید آرون در «یاران حلقه» وقتی از سوی «سواران سیاه» در جنگل تعقیب می‌شد را نیز خریداری کرده بودم.»

مورتنسن می‌گوید:‌ «فردی که آن صحنه‌ی تماشایی را بازی کرد یک بدلکار زن بود که با او رفیق شدم. می‌دانستم که چقدر آن اسب را دوست دارد، بنابراین آن را برایش خریدم. آن یکی هنوز زنده است، اما آن دو اسب دیگر مرده‌اند. حتی در زمان فیلمبرداری سن و سالی از آن‌ها گذشته بود و حالا ۲۰ سال از آن زمان گذشته.»

مورتنسن اخیراً در فیلم «زوال» (Falling) بازی کرده و برای اولین بار بر روی صندلی کارگردانی نشسته است. این درام به نویسندگی مورتنسن و بازی «لورا لینی» و «لمس هنریکسن» یک اثر نیمه-اتوبیوگرافیکال است که قرار است در جشنواره‌ی فیلم ساندس آینده روی پرده برود. «کوییور» این فیلم را ۵ فوریه در سالن‌های سینمای آمریکا و پلتفرم‌های دیجیتال پخش خواهد کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۷ دی ۱۳۹۹ ۰۱:۲۳

حین خوندن این مطلب اشکم درومد ? مخصوصا در مورد خرید اسب ها و مردنشون ... بعد از ۱۹ سال هنوزم انگار روح و عشقشو توو اون دوران فیلم جا گذاشته ... تک تک بازیگرا دلی کار کردن برای همینه فیلم هنوزم روح داره و هیچوقت تکراری نمیشه

نمایش اسپویل