news-background
news-background

«ویگو مورتنسن»: انتقاد از Green Book بر اساس مشتی مزخزف بود؛ گرایش جنسی من به هیچ‌کس ارتباطی ندارد

«ویگو مورتنسن» می‌گوید هیچ‌کس نباید در مورد گرایش جنسی او حدس و گمان بزند. او به‌تازگی در فیلم «سقوط» (Falling) نقش‌آفرینی و آن را کارگردانی کرده است. داستان فیلم در مورد یک مرد سالخورده‌ی همجنس‌گراهراسی با بازی «لنس هنریکسن» است که پس از پدیدار شدن اولین نشانه‌های فراموشی، با فرزند پسر همجنس‌گرایش ملاقات می‌کند.

بازیگر «ارباب حلقه‌ها» (Lord of the Rings) که در حال حاضر با «آدریانا گیل» رابطه دارد، نقش فرزند همجنس‌گرا را بازی می‌کند اما درک می‌کند که چرا برخی ممکن است بازی او در این شخصیت را نپسندند. مورتنسن به «تایمز» می‌گوید وجود چنین بحث‌هایی منطقی است اما اضافه می‌کند: «مردم از من می‌پرسند: «پس «تری چن» که نقش همسر من در فیلم را بازی می‌کند چطور، آیا او همجنس‌گراست؟» جوابش این است که نمی‌دانم، و در حین فرایند انتخاب بازیگر جسارت پرسیدن این سؤال را ندارم.»

بازیگر فیلم «کتاب سبز» (Green Book) ادامه می‌دهد: «چطور ممکن است بدانید که زندگی من چه شکلی دارد؟ شما فرض می‌کنید که کاملاً دگرجنس‌گرا هستم. شاید باشد، شاید نباشم. و راستش به شما ربطی ندارد. من می‌خواهم فیلمی که می‌سازم جواب بدهد، و شخصیت «جان» مؤثر باشد. بنابراین اگر به این نتیجه می‌رسیدم که فکر خوبی نیست در این نقش بازی نمی‌کردم.»

اخیراً «ونت‌ورث میلر» از بازی در فصل احتمالی بعدی «فرار از زندان» (Prison Break) کناره‌گیری کرد و گفت هرگز نقش شخصیت‌های دگرجنس‌گرا را بازی نمی‌کند. «کالین فرث» نیز که به‌تازگی در «سوپرنووا» (Supernova) نقش یک شخصیت همجنس‌گرا را بازی کرده، می‌گوید «موضعی قطعی» در مورد اینکه آیا بازیگران دگرجنس‌گرا در نقش شخصیت‌های همجنس‌گرا بازی کنند ندارد. «استنلی توچی» همبازی فرث اضافه می‌کند: «هر کسی باید بتواند هر نقشی را بازی کند – هدف از بازیگری همین است.»

بازیگر دانمارکی آمریکایی از مادرید در مصاحبه‌ی دیگری با «ایندیپندنت» از انتقاداتی گفته که پس از کسب اسکار بهترین فیلم متوجه «کتاب سبز» شد. بعضی از منتقدین «کتاب سبز» را «بدترین فیلم برنده‌ی اسکار بهترین فیلم» نامیده‌اند. او که خود نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد نیز شد با تأسف می‌گوید: «به این کلیشه تبدیل شد که «آیا این فیلم قرار است «کتاب سبز» امسال باشد؟» فیلم «کتاب سبز» به یک عبارت تحقیرآمیز بدل شد.»

«کتاب سبز» از این جهت که از زاویه‌ی دید یک شخصیت سفیدپوست به مشکلات نژادی می‌پرداخت با انتقادات زیادی مواجه بود. مورتنسن این حملات را «مخرب و زیان‌بار» می‌خواند و می‌گوید: «بسیاری از آن انتقادات نه تنها غیرمنطقی بود، بلکه نامعتبر، خلاف واقع و غیرمسؤلانه بود. اساسش مشتی مزخرف و از روی ستیزه‌جویی بود و بس. آیا بر روی کارم یا نگاه مردم تأثیر گذاشت؟ شاید. اما کاری از دستم برنمی‌آید.»

مورتنسن در بخش دیگری از مصاحبه در پاسخ به این پرسش که در مورد مطرح شدن ادعای تقلب در انتخابات از سوی «دونالد ترامپ» چه فکر می‌کند می‌گوید:‌ «خوب، به‌شکل فزاینده‌ای احساس نگرانی می‌کنم اما غافلگیر نیستم. همیشه فکر می‌کردم که اگر از «جو بایدن» شکست بخورد نتیجه را نمی‌پذیرد. احتمالاً باید در حالی که داد و فریاد راه انداخته او را به زور از کاخ سفید بیرون کنند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۵ آذر ۱۳۹۹ ۱۹:۵۴

متاسفانه در آمریکا و مخصوصا هالیوود فرهنگی غالب شده که تمرکزش روی احساسات و "پذیرفتن" بقیه است. یکی از مشخصه‌های اصلیش هم حمله به بازیگرانیه که مثلا همجنس‌گرا نیستند یا ناتوانی جسمی ندارند و با این حال نقش افراد دگرباش یا ناشنوا را بازی می‌کنند. همین چند وقت پیش چند تا بازیگر سفید پوست به خاطر اینکه در انیمیشن‌ها نقش کارکترهای سیاه پوست را بازی کردن عذرخواهی کردن!

نمایش اسپویل
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۸:۴۱

یعنی چی سفیدپوستها نباید در انیمیشن‌ها نقش کاراکترهای سیاه پوست رو بازی کنن یا برعکس؟

نمایش اسپویل
۱۵ آذر ۱۳۹۹ ۱۶:۱۴

خوب مردک تو هم داری راجب ترامپ مزخرف میگی?

نمایش اسپویل