news-background
news-background

ویژه برنامه Friends: The Reunion در چین سانسور شد

 

بخش‌هایی از ویژه برنامه «دوستان» با حضور «بی‌تی‌اس» و «لیدی گاگا» در چین حذف شده است.

 

پلتفرم‌های استریمینگ چین حدود شش دقیقه از ویژه برنامه دیدار مجدد بازیگران سریال «دوستان» (Friends: The Reunion) که پنجشنبه گذشته از HBO Max پخش شد را سانسور کردند. حضور گروه «بی‌تی‌اس» که پیش‌تر به کشور چین «توهین» کرده بود، هواداران هم‌جنس‌گرا و ارجاعاتی به ادرار و نمایی از «مت له‌بلانک» با زیرپوش و لحظاتی دیگر از جمله بخش‌های حذف شده این ویژه برنامه در چین بودند.

سریال «دوستان» در کشور چین هواداران بسیار زیادی دارد و هزاران تن از آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی از انتشار این ویژه برنامه اظهار هیجان‌زدگی کرده‌اند. اما بخش عظیمی از هواداران چینی از اینکه متوجه شدند سه پلتفرم بزرگ چین که امتیاز پخش ویژه برنامه را خریداری کرده – iQiyi، Youku و Tencent Video – حضور موزیسین‌هایی چون بی‌تی‌اس، لیدی گاگا و جاستین بیبر و صحنه‌های دیگری را به کلی حذف کرده، «سردرگم» شدند.

یکی از کابران شبکه اجتماعی چینی «ویبو» می‌نویسد: «آیا به دوران حکومت انزواطلب چینگ که مرزهایش را در برابر سایر نقاط دنیا بسته بود برگشته‌ایم؟» با این حال، دسته‌ای دیگر از کاربران نیز از سانسور حمایت کرده و می‌گویند افرادی که به چین تهمت زده‌اند باید تحریم شوند.

اکتبر گذشته ملی‌گرایان چین از «بی‌تی‌اس» به دلیل نام نبردن از سربازان چینی در «جنگ کره» در حین دریافت جایزه انتقاد کرده بودند. گاگا نیز در سال ۲۰۱۶ پس از ملاقات با «دالایی لاما» خشم مقامات چینی را برانگیخت. پکن برنده صلح نوبل را یک تجزیه‌طلب خطرناک می‌داند.

بیبر در سال ۲۰۱۴ به دلیل عکس گرفتن در معبد یاسوکونی توکیو با انتقاد چینی‌ها مواجه شد. این معبد به یاد قربانیان جنگ‌های ژاپن اختصاص داده شده است. در سال ۲۰۱۷، وزارت فرهنگ پکن بیبر را از اجرا در این کشور به علت «چند رفتار ناشایست» روی صحنه و پشت صحنه تحریم کرد.

گاگا در حضور نزدیک به سه دقیقه‌ای خود در ویژه برنامه ترانه «گربه بدبو» (Smelly Cat) را به همراه «لیسا کودرو» خواند، اعضای گروه «بی‌تی‌اس» گفتند که سریال «چیزهایی در مورد زندگی و دوستی واقعی» به آن‌ها آموخته است، و بیبر با لباس سیب‌زمینی در بخشی از برنامه ظاهر شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید