news-background
news-background

وین دیزل در مورد احتمال لغو اکران Fast 9: بیش از هر زمان دیگری به سینما احتیاج داریم

«وین دیزل» به شایعه‌ی لغو اکران قسمت نهم «سریع و خشن» (دانلود فیلم F9 با لینک مستقیم) واکنش نشان داد. صنعت فیلمسازی به‌شدت تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و اخیراً اکران «وقتی برای مردن نیست» (دانلود فیلم No Time to Die با لینک مستقیم) از چندگانه‌ی «جیمز باند» هفت ماه به تعویق افتاده است.

دیزل در مصاحبه با «یو‌اس‌ای تودی» به احتمال لغو «اف۹» که قرار است در ماه می اکران شود واکنش نشان داده و می‌گوید به کسانی که می‌گویند اکران این فیلم حماقت است اعتراضی نخواهد کرد اما اضافه می‌کند: «ما بیش از هر زمان دیگری به سینما احتیاج داریم. پیش از این همه خطر تجربه‌ی دیدن فیلم در سالن سینما را تهدید می‌کرد. بنابراین بله، جهت اطلاع همه می‌گویم که ما به سالن‌های سینما می‌آییم.»

دیزل اعتراف می‌کند که نگرانی‌ها از شیوع کروناویروس بر روی او تأثیری نداشته و توضیح می‌دهد: «بسیار لذت می‌برم از بودن در کنار مخاطبین و هواداران برای اینکه خدا می‌داند آن‌ها چند بار برای من از خانه بیرون آمدند. به سرم زده. از سونی تقاضا کرده‌ام که اجازه دهد به چین بروم، حتی با وجود این شرایط. چهره‌های‌شان دیدنی می‌شود.» قسمت نهم چندگانه‌ی‌ «سریع و خشن» توسط «جاستین لین» کارگردانی شده و دیزل بار دیگر در نقش «دام تورتو» ظاهر شده است.

«بیوه‌ی سیاه» (دانلود فیلم Black Widow با لینک مستقیم) مارول دیگر فیلمی است که احتمال لغو اکران آن در آمریکا و سایر نقاط جهان وجود دارد. دیزنی تاکنون اکران «مولان» (Mulan) را در چین به تعویق انداخته اما به نظر نمی‌رسد که استودیو برنامه‌ای برای کنسل کردن اکران «بیوه‌ی سیاه» داشته باشد. «باکس آفیس پرو» به تازگی گزارش داده است که این فیلم در افتتاحیه ۹۰ تا ۱۳۰ میلیون دلار در خواهد فروخت. در صورتی که فیلم رکورد ۱۳۰ میلیون دلاری را ثبت کند در میان ۱۰ فیلم پرفروش «دنیای سینمایی مارول» در هفته‌ی اول اکران و بالاتر از «محافظین کهکشان ۲» (Guardians of the Galaxy 2) با ۱۴۶.۵ میلیون دلار و «مرد آهنی ۲» (Iron Man 2) با ۱۲۸.۱ میلیون دلار قرار می‌گیرد.

در واقع رکورد ۱۳۰ میلیون دلاری سومین افتتاحیه‌ی پرفروش فیلم‌های جداگانه‌ی مارول برای شخصیت‌هاست و پایین‌تر از «پلنگ سیاه» (Black Panther) با ۲۰۲ و «کاپیتان مارول» (Captain Marvel) با ۱۵۳ میلیون دلار می‌ایستد. در صورتی که فیلم ۹۰ میلیون دلار فروش کند نیز بالاتر از «ثور: دنیای تاریک» (Thor: The Dark World) با همین رکورد قرار خواهد گرفت. «بیوه‌ی سیاه» ۱ می (۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹) در آمریکا اکران می‌شود.

منابع نزدیک به «هالیوود ریپورتر» نیز مدعی شده‌اند استودیوی MGM با به تعویق افتادن «وقتی برای مردن نیست» ۳۰ تا ۵۰ میلیون دلار زیان مالی خواهند دید، هرچند بخش عظیمی از بازاریابی این فیلم به کارگردانی «کری فوکوناگا» هنوز اجرا نشده است. استودیو ۴.۵ میلیون دلار برای پخش تیزر تلویزیونی فیلم در حین برگزاری مسابقات سوپر بول در ماه فوریه پرداخت کرد.

«وقتی برای مردن نیست» مانند «اسپکتر» (Spectre) در سال ۲۰۱۵ با بودجه‌ی ۲۴۵ میلیون دلاری به تولید رسیده است. منابع «هالیوود ریپورتر» می‌گویند علت به تعویق افتادن بیست و پنجمین قسمت «جیمز باند» بسته شدن سالن‌های سینما از ژاپن گرفته تا ایتالیا بوده است. در صورتی که فیلم در تاریخ قبلی روی پرده می‌رفت ممکن بود تا ۳۰ درصد درآمد خود معادل ۳۰۰ میلیون دلار از فروش جهانی احتمالی ۱ میلیارد دلاری را از دست بدهد.

نزدیک به ۷۰ هزار سالن سینما در کشور چین تعطیل شده‌اند و به نظر نمی‌رسد که تا چند هفته‌ی آینده بازگشایی شوند. «اسپکتر» از این بازار ۸۴ میلیون دلار فروش کرد که ۱۰ درصد فروش ۸۸۱ میلیون دلاری فیلم بود. بازار بریتانیا نیز برای فیلم باند که یک مأمور مخفی بریتانیایی است کلیدی خواهد بود. فیلم «اسپکتر»‌ در این منطقه ۱۲۵ میلیون دلار فروخت.

«وقتی برای مردن نیست» قرار بود برای اولین بار در تاریخ ۳۱ مارس در لندن افتتاح شود. به این ترتیب استودیوی MGM باید در فصل پاییز به بازاریابی فیلم بپردازد و این در حالی است که تبلیغات تلویزیونی در سه ماهه‌ی پایانی سال میلادی پرهزینه‌ترند. علاوه بر این، فیلم در آن ایام از سال رقبایی چون «جاودانان» (The Eternals) و «گودزیلا در برابر کونگ» (Godzilla vs. Kong) برادران وارنر را پیش رو دارد که در ماه نوامبر عرضه می‌شوند.

«سریع و خشن ۹» ۲۲ می (۲ خرداد ماه ۱۳۹۹) در بریتانیا اکران می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید