news-background
news-background

وین دیزل: اسپیلبرگ به من گفت اگر فیلمی را کارگردانی نکنی مرتکب جنایت شده‌ای

«وین دیزل» در سال ۱۹۹۷ اولین فیلم بلندش را کارگردانی کرد و حالا می‌گوید در آینده ممکن است باز هم پشت دوربین قرار بگیرد.

«وین دیزل» به لطف چندگانه‌ی «سریع و خشن» (Fast and Furious) یکی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین بازیگران حال حاضر دنیاست، اما نام او در سال‌های آینده ممکن است به عنوان کارگردان مطرح شود. دیزل اولین بار در سال ۱۹۹۷ با «ولگردها» (Strays) که در جشنواره‌ی ساندنس اکران شد، کارگردانی را تجربه کرد و نویسندگی و تهیه‌کنندگی آن را هم برعهده گرفت. پیش از آن فیلم، دیزل فیلم کوتاهی به نام «چند-چهره» (Multi-Facial) را در سال ۱۹۹۵ ساخته بود که توجه «استیون اسپیلبرگ» را به خود جلب کرد و موجب شد دیزل یکی از بازیگران «نجات سرباز رایان» (دانلود فیلم Saving Private Ryan با لینک مستقیم) شود. او به تازگی در مصاحبه با «نشنال» فاش کرده است که اسپیلبرگ به تازگی او را تشویق کرده تا دوباره پشت دوربین قرار بگیرد.

دیزل می‌گوید: «استیون اسپیلبرگ را به تازگی دیدم و او به من گفت: «وقتی آن نقش را در «نجات سرباز رایان» برای تو می‌نوشتم، علاوه بر اینکه می‌خواستم بازیگری را به کار بگیرم، مخفیانه از کارگردان درونت حمایت می‌کردم، در حالی که تو به اندازه‌ی کافی کارگردانی نکرده‌ای. این جنایتی در حق سینماست و تو باید دوباره روی صندلی کارگردانی بنشینی.» من به اندازه‌ی کافی کارگردانی نکرده‌ام.»

آخرین اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

وقتی دیزل در سال ۱۹۹۷ «ولگردها» را به ساندنس برد، با کارگردان دیگری به نام «جان فاورو» پیوند دوستی برقرار کرد. دیزل می‌گوید: «جالب است زیرا هر دوی ما برای اولین بار به ساندنس می‌رفتیم، و کار او در نهایت به کارگردانی «شیر شاه» و «مرد آهنی» و دیگر فیلم‌های فوق‌العاده کشید.»

دیزل می‌گوید به کارگردانی فیلمی در مورد «هانیبال بارکا» ژنرال کارتاژ که در «جنگ دوم کارتاژ» در ۲۰۰ سال پیش از میلاد با روم جنگید علاقه‌مند است. دیزل در مورد کارگردانی یک فیلم حماسی می‌گوید: «تاکنون هرگز این کار را نکرده‌ام. گاهی با خود می‌گویم تو به دنیا وعده‌ی یک سه‌گانه‌ی هنیبال را داده‌ای اما هنوز آن را نساخته‌ای.»

دیزل به تازگی فیلم «بلادشات» (دانلود فیلم Bloodshot با لینک مستقیم) را روی پرده داشته که از شیوع کروناویروس آسیب دید و فروش قابل توجهی نداشت. یونیورسال اکران «سریع و خشن ۹» (F9) را نیز یک سال به تعویق انداخته است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید