news-background
news-background

«وینستون گروم» نویسنده Forrest Gump در سن ۷۷ سالگی درگذشت

خالق «فورست گامپ» (دانلود فیلم Forrest Gump با لینک مستقیم) که در طول زندگی‌اش ۲۲ کتاب به نگارش درآورد و نامزد جایزه‌ی پولیتزر شد در سن ۷۷ سالگی درگذشت. معروف‌ترین اثر او «فورست گامپ» بود که اولین بار در سال ۱۹۸۶ منتشر شد و پس از تبدیل شدنش به فیلمی به کارگردانی «رابرت زمه‌کیس» و بازی «تام هنکس» به کتابی پرفروش تبدیل شد. گروم چهارشنبه گذشته در خانه‌اش در آلاباما از دنیا رفته است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

گروم در سال ۱۹۴۳ در واشینگتن دی.سی. متولد شد و در آلاباما رشد کرد. او در جنگ ویتنام نیز حاضر بود و پس از بازگشت به خبرنگاری پرداخت اما در نهایت تصمیم گرفت که وقت خود را صرف نویسندگی کند. بسیاری از کتاب‌های او متأثر از جنگ ویتنام است از جمله «فورست گامپ» و اولین رمانش «روزگاری بهتر از این» (Better Times Than These).

گروم بعدها گفت که گفتگویی با پدرش الهام‌بخش شخصیت «فورست گامپ» شده که در دوران کودکی‌اش فردی شبیه به فورست را می‌شناخته است. این پسر به خاطر توانایی‌های محدودش در یادگیری مورد تمسخر قرار می‌گرفته تا اینکه یک روز مادرش یک پیانو برای او می‌خرد. در همان زمان گروم یکی از قسمت‌های «۶۰ دقیقه» در مورد افراد مبتلا به سندرم ساوان را می‌بیند و رمان به تدریج در ذهنش شکل می‌گیرد. نگارش رمان تنها شش هفته به طول انجامیده است.

پس از فیلم زمه‌کیس، ۲.۵ میلیون نسخه از کتاب به فروش رفت، هرچند که فیلم تفاوت‌هایی با کتاب داشت. در کتاب «فورست گامپ» فضانورد و قهرمان شطرنج می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۸ شهریور ۱۳۹۹ ۱۶:۵۵

? rest in peace

نمایش اسپویل