news-background
news-background

«ویل اسمیت»: شاید وارد میدان سیاست شوم

اسمیت می‌گوید منتظر است تا عرصه‌ی سیاست «کمی پاکسازی» شود.

 

«ویل اسمیت» از جاه‌طلبی‌های سیاسی خود گفت. ستاره‌ی «علاءالدین» (Aladdin) دوشنبه با حضور در پادکست «پاد سیو آمریکان با اجرای «جان فاورو» و «جان لاوت»، ادعا کرد که «در مقطعی» ممکن است وارد دنیای سیاست شود.

این بازیگر ۵۲ ساله می‌گوید: «فکر می‌کنم فعلاً بهتر است اجازه دهم کمی مقام‌های سیاسی پاکسازی شوند و بعد در مقطعی آن را بررسی خواهم کرد.» او اضافه می‌کند که قطعاً اعتقادات سیاسی خودش را دارد و باید درک متقابل میان افراد را افزایش دهد: «قطعاً نقش خودم را دارم، چه نقشی که هنری باقی بماند، چه نقشی که مرا در مقطعی وارد میدان سیاست کند.»

ستاره‌ی «مردان سیاه‌پوش» (Men In Black) از تجارب زندگی در آمریکا به عنوان یک آفریقایی تبار نیز گفته و فاش می‌کند که دست کم پنج مرتبه او را با الفاظ توهین‌آمیز نژادی خطاب قرار داده‌اند.

اسمیت می‌گوید: «پنج یا شش مرتبه آن واژه [N-word] را رودررو شنیده‌ام. اما خوشبختانه هیچ‌وقت از طرف یک شخص باهوش با این واژه خطاب قرار داده نشده‌ام. با این تفکر بزرگ شدم که نژادپرستان و تبعیض نژادی احمقانه است، و دوری جستن از آن‌ها راحت است. هیچ‌وقت نشده که در چشم یک نژادپرست نگاه کنم و نشانی از هوشمندی ببینم.»

او اضافه می‌کند که پس از ورود به بازیگری با تبعیض نژادی سیستمی بیشتری برخورد کرده و می‌گوید: «میان نادانی و شیطان‌صفتی تفاوت وجود دارد. خوشبختانه، جهل رایج‌تر از خباثت آشکار است، بنابراین همواره گفته‌ام که فرایند آموزش و کسب دانش می‌تواند از برخی جنبه‌های خطرناک‌تر و سخت‌تر تبعیض نژادی که متأسفانه در تار و پود کشور ما تنیده شده بکاهد.»

اسمیت این روزها در حال بازاریابی سریال «اصلاح: مبارزه برای آمریکا» (Amend: The Fight For America) نت‌فلیکس است. او آخرین بار در سال ۲۰۱۵  گفته بود که نامزدی «دونالد ترامپ» برای ریاست جمهوری ممکن است او را برای رسیدن به مقام‌های سیاسی تشویق کند. اسمیت در آن زمان به سی‌بی‌اس نیوز گفته بود: «اگر بعضی افراد دائماً در حرف‌های دیوانه‌واری که در مورد ساخت دیوار و مسلمانان بزنند، مرا وادار می‌کنند که وارد میدان سیاست شوم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید