news-background
news-background

«ویل اسمیت» و «آنتوان فوکوا» با Emancipation به سال‌های برده‌داری می‌روند

یکی از مهم‌ترین فیلم‌های بازار مجازی کن پروژه‌ی جدید «آنتوان فوکوا» تحت عنوان «آزادی» (Emancipation) با بازی «ویل اسمیت» خواهد بود. این فیلم اکشن و تریلر به نویسندگی «ویلیام ان. کولاژ» در مورد برده‌ای فراری به نام «پیتر» است که ایالت‌های شمالی پناه می‌برد و به ارتش اتحادیه‌ی شمال می‌پیوندد.

این تریلر بر اساس یک داستان واقعی ساخته خواهد شد که از تصویر تاریخی «پیتر شلاق‌خورده» سرچشمه می‌گیرد. وقتی پیتر کمر برهنه‌اش را به ارتش نشان می‌دهد، تصاویری از زخم‌های او که بر اثر اصابت شلاق توسط جان و بریجت لیونز ایجاد شده بودند گرفته می‌شود. این تصویر در ماه می سال ۱۸۶۳ در «ایندیپندنت» منتشر شد تا بربریت و ستم برده‌داری در آمریکا را گواهی دهد. این تصویر به بصر تمام مردم دنیا رسید و موجب شد کشورهایی نظیر فرانسه از ایالت‌های جنوبی پارچه خریداری نکنند. علاوه بر این، اتحاد مخالفین برده‌داری و پیوستن سیاه‌پوستان آزاد شده را به دنبال داشت. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

فیلم از مستندات تاریخی استفاده خواهد کرد اما در اصل یک اکشن تریلر با داستانی احساسی در مورد مرگ پیتر است که شباهت‌هایی به فیلم «آپوکالیپتو» (دانلود فیلم Apocalypto با لینک مستقیم) به کارگردانی «مل گیبسون» دارد. «ویل اسمیت»، «جان مون»، «جیمز لسیتر» و «جوئی مک‌فارلند» تهیه‌کنندگان پروژه خواهند بود.

انتظار می‌رود فیلمبرداری پروژه از اوایل سال ۲۰۲۱ آغاز شود. فوکوا در حال پشت سر گذاشتن مراحل پایانی «بی‌نهایت» (دانلود فیلم Infinite با لینک مستقیم) است، در حالی که اسمیت پیش از پاندمی کرونا در حال بازی در «شاه ریچارد» (دانلود فیلم King Richard با لنیک مستقیم) بود. آن‌ها پیش از آغاز فیلمبرداری «آزادی» این پروژه‌ها را به پایان خواهند رساند. تماشای انلاین فیلم خارجی.

فوکوا در این باره می‌گوید: «این اولین تصویر جنجالی از خشونت برده‌داری بود که دنیا آن را دید. وقتی با دنیای امروز و شبکه‌های اجتماعی و آنچه دنیا در حال دیدنش است مقایسه‌اش کنید، می‌بینید که ماجرایی جالب است. گذشته را نمی‌توان اصلاح کرد، اما می‌توان گذشته را به یاد مردم آورد و به نظر من باید به شکلی واقعی و دقیق این کار را انجام داد. ما باید آینده‌ای درخشان‌تر برای همه بسازیم. مهم‌ترین کاری که امروز می‌شود انجام داد نشان دادن تاریخ خودمان است. پیش از ادامه‌ی راه باید با حقیقت مواجه شد.»

فوکوا در مورد فیلمنامه می‌گوید: «نزدیک به دو سال از زمانی که اولین بار آن را خواندم می‌گذرد. قلب و روح مرا از جهات مختلف که توضیحش ناممکن است اما فکر می‌کنم مخاطب درک کند تسخیر کرد. بعضی از چیزهایی را که من حس کرده‌ام و امروز در خیابان‌ها دیده می‌شود را خواهیم دید. اندوه وجود دارد، خشم، عشق، ایمان و نیز امید به سبب آنچه که امروز در جوانان می‌بینم. آن‌ها کار سخت را انجام می‌دهند. از سیاه، سفید، قهوه‌ای، زرد و هر رنگ پوستی که بگویید. به خیابان‌ها آمده‌اند، جوانند، و برای آینده‌شان می‌جنگند. دیدن این مسائل مهم است، و امیدوارکننده‌ترین چیزی است که می‌بینم این است که دیگر تحمل نخواهند کرد.»

فیلم «آزادی» برداشتی متفاوت از داستان‌هایی مانند «۱۲ سال بردگی» (دانلود فیلم 12 Years a Slave با لینک مستقیم) خواهد بود که خشونت برده‌داری را از زاویه‌ای دیگر به تصویر کشید. اما فوکوا فیلمی متمایز می‌خواست و احساس می‌کرد که این فیلمنامه با روایت انسان در برابر طبیعت فیلم‌هایی نظیر «آپوکالیپتو» به بی‌عدالتی‌های اجتماعی نظر می‌اندازد. فوکوا می‌گوید: «من این شخصیت و این فیلم را پیش‌تر ندیده‌ام. «ویل اسمیت» برای این فیلم عالی است. تمام خصوصیاتش را دارد... وقتی با ویل به گفتگو نشستیم، هر دو در مورد این مسئله بحث کردیم که توانایی‌های‌مان را با این فیلم به سطح تازه‌ای برسانیم... یکی از مهم‌ترین فیلم‌هایی است که در زندگی‌ام خواهم ساخت. چنین احساسی در موردش دارم، همیشه به این مسئله فکر می‌کنم، به من خواهد چسبید. بی‌‌سروصدا در حال دیدن اخبار بودم تا ببینم در دنیا چه خبر است. چنین چیزهایی را زیاد دیده‌ام. بهترین سلاح من، و کسانی که در این حرفه هستند، فرم هنری ماست. ما این فرصت را داریم تا از طریق فرم هنری، سرگرم کنیم، روشن‌گری کنیم و بیاموزیم.»

فوکوا در ادامه می‌گوید: «همیشه می‌خواستم فیلمی بسازم که شخصیت‌هایش مبارزه می‌کنند و هدف‌شان آزادی است. نه انتقام، بلکه آزادی.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید