news-background
news-background

[ویدیو] «دیوید فینچر» یک آگهی تلویزیونی آبجو کارگردانی کرد

 

«دیوید فینچر» فیلسازی است که بیش از ۹۰ پروژه را کارگردانی کرده، اما فیلم‌های بلند زیادی در کارنامه ندارد. او اکثر این پروژه‌ها را پیش از «هفت» (Se7en) و سال ۱۹۹۵ ساخته و به همین علت در دهه‌های هشتاد و نود میلادی تبلیغات تلویزیونی زیادی را کارگردانی کرده است. فینچر در سال ۲۰۲۱ با «منک» (Mank) نامزد گلدن گلوب شده و مدعی کسب اسکار خواهد بود اما در عین حال به کارگردانی تبلیغ تلویزیونی آبجو «انهایزر-بوش» (Anheuser-Busch) برای مسابقات سوپر بول هم پاسخ منفی نداده.

در این ویدیوی ۹۰ ثانیه‌ای شخصیت‌های مختلف در مشاغل و موقعیت‌های مختلف دیده می‌شوند که آبجو را برای با هم بودن بهانه قرار می‌دهند. چه در یک مراسم خاکسپاری باشد، چه زمان اخراج از کار، چه مرتکب شدن یک اشتباه در کنسرت، چه نزاع با شریک زندگی، «انهایزر-بوش» می‌گوید انسان‌ها باید به قدرت یک آبجوی خنک پی ببرند.

فینچر سابقه‌ی همکاری با کوکا-کولا، نایکی، کالوین کلاین، و بسیاری برندهای دیگر را در گذشته دارد. نحوه‌ی حرکت دوربین و دیگر جنبه‌های فنی تیزر فوراً آثار فینچر را در ذهن تداعی می‌کند، و با وجود اینکه یک آگهی تلویزیونی بی‌اهمیت به نظر می‌رسد، بسیار خوش‌ساخت و سینمایی است.

فینچر اخیراً در پادکست «کنت جونز» از منابع الهام تولید «منک» و دیگر خصوصیات افسون‌گرانه‌ی فنی فیلم گفته است. او در بخشی از این گفتگو از نسبت طول و عرض ۴:۳ فیلم و فیلمبرداری به شکل سیاه و سفید می‌گوید و اعتراف می‌کند که پس از سال‌ها وقت صرف کردن برای تولید آگهی‌های تلویزیونی، فوراً به این نتیجه نرسیده که باید از این نسبت استفاده کند و بحث‌های زیادی با همکارانش کرده.

فینچر توضیح می‌دهد: «وقتی در این مورد زمانش فرارسید، در مورد [نسبت طول و عرض] ۴:۳ گفتگو کردیم. به عنوان یک پنجره برای کامپوزیشن دلبستگی بسیار کمی به این نسبت دارم. وقتی تبلیغات تلویزیونی را فیلمبرداری می‌کردم هیچ‌گاه رابطه‌ی خوبی با آن نداشتم. وقتی این کار را در آن سال‌ها انجام می‌دادم، نسبت‌ها همه ۴:۳ بود.»

او اضافه می‌کند: «برای یک قوطی پپسی مشکلی ایجاد نمی‌کرد. ۴:۳ احتمالاً برای این موضوع بسیار خوب خواهد بود. اما فیلمبرداری درون خودرو همیشه مشکل‌ساز می‌شد چون در نهایت پشت سر بازیگر در فورگراند دیده می‌شد. پلی بود که نمی‌توانستم از آن عبور کنم.»

   

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۹:۴۴

خیلی فلسفی بود

نمایش اسپویل
۱۶ بهمن ۱۳۹۹ ۱۵:۱۶

برای بیشتر فروختن باید خرج کرد ... اینو آژانس تبلیغاتی های زیادی میتونستن بسازن ولی به اندازه اینکه بگی آقا فینچر ساخته سر و صدا نمیکیرد و دیده نمیشد ! این دراماتیک بازی ها هم دیگه آخر خط بازاریابی های امروزه ست .... هیچکی به ما به چشم انسان نگاه نمیکنه .. فقط یک مصرف کننده تا بتونن با مهندسی و تکنیک های مختلف تبدیل به پولش کنن ...

نمایش اسپویل