news-background
news-background

«وونگ کار-وای» فیلمنامه دنباله Chungking Express را به پایان رسانده است

«وونگ کار-وای» فیلمسازی چندان پرکار نیست، اما اخیراً چند باری نامش در نشریات دیده شده. هفته‌ی گذشته گزارش شد که فیلم «در حال‌وهوای عشق» (In the Mood for Love) او به مناسبت بیستمین سالگرد اکران ترمیم‌شده و سرانجام در جشنواره‌ی فیلم نیویورک به نمایش درمی‌آید. از این گذشته آثار ترمیم‌شده‌ی دیگر او نیز در آمریکا اکران می‌شود و «کرایتریون» مجموعه‌ی فیلم‌های او را سرانجام عرضه می‌کند. از سوی دیگر، تولید درام «شکوفه‌ها» (Blossoms) او نیز قرار است به شکل یک فیلم بلند و یک سریال تلویزیونی درآید. علاوه بر این، کارگردان به دنیای یکی از دوست‌داشتنی‌ترین فیلم‌های خود بازخواهد گشت. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

«فیلم‌استیج» به نقل از چندین نشریه‌ی چینی گزارش داده است که «وونگ کار-وای» فیلمنامه‌ی دنباله‌ی رومنس «چانگ‌کینگ اکسپرس» (دانلود فیلم Chungking Express با لینک مستقیم) را به اتمام رسانده است. عنوان فیلم «چانگ‌کینگ اکسپرس ۲۰۲۰» خواهد بود و داستانی در سال ۲۰۳۶ روایت می‌کند. «وزارت فیلم چین» در ماه آورین جواز ساخت این فیلمنامه را به تأیید رسانده، به این معنا که کارگردان در هر زمانی می‌تواند فیلم را بسازد. تماشای انلاین فیلم خارجی.

هرچند کار-وای عملاً با فیلم «فرشتگان سقوط‌کرده» (Fallen Angels) دنیای «چانگ‌کینگ اکسپرس» را گسترش داده، اما به نظر می‌رسد که این بار خط سیر متفاوتی نسبت به یک دنباله‌ی مستقیم در پیش گرفته باشد. «فرشتگان سقوط‌کرده» قرار بود به عنوان سومین داستان در فیلم «چانگ‌کینگ اکسپرس» گنجانده شود، اما در نهایت کارگردان آن را به یک فیلم بلند مستقل تبدیل کرد.

کار-وای در حال حاضر تنها به عنوان نویسنده‌ی فیلمنامه ذکر شده، بنابراین در صورتی که کارگردان دیگری به پروژه ملحق شود، احتمال ساخته شدن فیلم در آینده‌ی نزدیک وجود دارد. با این حال نباید انتظار داشت که «کریستفر دویل» فیلمبردار با کار-وای همکاری کند، چرا که او اخیراً با فیلمساز روابطش را قطع کرده است.

کار-وای در سال ۱۹۹۸ در مصاحبه با مجله «بمب» گفته بود: «برای من «چانگ‌کینگ اکسپرس» و «فرشتگان سقوط‌کرده» یک فیلم سه ساعته‌اند. من همیشه فکر می‌کرده‌ام که این دو فیلم باید با هم و یکجا دیده شوند. در واقع، مردم در یک مصاحبه از من پرسیدند: «شما این دو داستان که به یکدیگر هیچ ارتباطی ندارند را ساخته‌اید، چگونه می‌توانید آنان را به یکدیگر مرتبط بدانید؟» گفتم: «شخصیت‌های اصلی «چانگ‌کینگ اکسپرس» شخصیت‌های «فی وانگ» یا «تاکاشی کانشیرو» نیستند، اما خود شهر، شب و روز هنگ کنگ چرا. این دو فیلم در کنار هم نور و ظلمت هنگ کنگ‌اند.» من این فیلم‌ها را تغیرپذیر به هم می‌دانم، شخصیت «فی وانگ» می‌تواند شخصیت تاکاشی در «فرشتگان سقوط‌کرده» باشد؛ «بریجت لین» در «چانگ‌کینگ اکسپرس» می‌توان «لئون لی» در «فرشتگان سقوط‌کرده» باشد. همه‌ی شخصیت‌های‌شان به هم تغییرپذیرند. در ضمن، در «چانگ‌کینگ» ما از فاصله‌ی بسیار دور و با لنز لانگ فیلمبرداری می‌کردیم، اما شخصیت‌ها به نظر به ما بسیار نزدیک می‌رسیدند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید