news-background
news-background

«وونگ کار-وای» حامی طرح ۳۳ میلیون دلاری برای نجات صنعت فیلمسازی هنگ‌ کنگ

وونگ همزمان با تعطیلی مجدد سالن‌های سینما در هنگ کنگ از طرح احیای فیلمسازی حمایت کرده است.

«وونگ کار-وای» کارگردان اهل هنگ کنگ از جمله فیلمسازانی است که از طرح ۳۳.۵ میلیون دلاری برای احیای صنعت فیلمسازی پشتیبانی کرده. او به «درک یی» کارگردان «درینک-درنک-درانک» (Drink-Drank-Drunk) و «پیتر چان هو-سون» کارگردان «جنگ‌سالاران» (دانلود فیلم The Warlords با لینک مستقیم) و بسیاری دیگر پیوسته است که طرح حمایتی دولت از صنعت فیلمسازی هنگ کنگ که صدماتی جدی از ویروس کرونا دیده پشتیبانی کرده‌اند. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

این کارگردانان با مشارکت همکاران خود از جمله «گوردن چان» و «الکس لا» ۱۰ تا ۱۲ پروژه تولید می‌کنند. این طرح درست زمانی از راه می‌رسد که سالن‌های سینمای این منطقه بار دیگر به سبب شیوع کووید-۱۹ بسته شده‌اند. فیلمبرداری پروژه‌ها در طول سال گذشته هم به علت پاندمی و هم اعتراضات گسترده‌ای که از اواسط سا ۲۰۱۹ آغاز شدند متوقف شده است. در هنگ کنگ، سالن‌های سینما از اواسط ماه مارس تا اواسط ماه می بسته شدند و فروش آن‌ها بیش از ۷۰ درصد کاهش پیدا کرد. علاوه بر این طرح ۳۳.۵ میلیون دلاری، بیش از ۱ میلیون دلار نیز برای کمک به نگارش ۴۰ فیلمنامه هزینه خواهد شد.

کار-وای مجبور شد فیلمبرداری «شکوفه‌ها» (Blossoms) را در ماه فوریه متوقف کند این پروژه دنباله‌ای معنوی برای فیلم کلاسیک او «در حال و هوای عشق» (دانلود فیلم In the Mood for Love با لینک مستقیم) است. فیلمبرداری این فیلم قرار است تابستان امسال در چین ادامه پیدا کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید