news-background
news-background

«ونسا کربی» از صحنه پرتنش Pieces of a Woman و فیلمبرداری Mission: Impossible 7 در پاندمی می‌گوید

در فیلم «تکه‌های یک زن» (Pieces of a Woman) نت‌فلیکس به کارگردانی «کورنل موندروتسو» چند لحظه‌ی ماندگار وجود دارد، اما صحنه‌ی افتتاحیه‌ی آن بیش از سایر لحظات در یاد می‌ماند. در این فیلم «ونسا کربی» نقش «مارتا» را بازی می‌کند، زنی که گمان می‌رود به زودی با به دنیا آوردن فرزندی مادر شود. او تصمیم گرفته است که زایمان را در خانه تجربه کند و این فیلم به تهیه‌کنندگی «مارتین اسکورسیزی»، این تجربه از ابتدایی‌ترین رویدادها تا سکانس پایانی دلخراشش به تصویر می‌کشد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

این صحنه یکی از چالش‌برانگیزترین لحظات بازیگری در چند دهه‌ی گذشته نامیده شده است. فیلم «تکه‌های یک زن» به تازگی از نت‌فلیکس منتشر شده و کربی این فرصت را داشته تا در مورد این صحنه‌ها مصاحبه کند. او اخیراً در مصاحبه با «کلایدر» می‌گوید اولین نماهای فیلم از همه دشوارتر بوده است.

کربی توضیح می‌دهد: «شاید سخت‌ترین بخش آن همان آغازش بود زیرا صدای «اکشن» را که شنیدم می‌دانستم که حدود ۳۰ دقیقه بدون کات فیلمبرداری خواهیم کرد و نباید خطایی از من سر بزند چون اگر بزند، باید از اول شروع کنیم و همه ناامید می‌شوند. اما وقتی در صحنه قرار گرفته باشی، مثل این است که سوار یک ترن هوایی شده باشی، برای اینکه در حال سقوط آزاد هستی. نمی‌دانی که چه اتفاقاتی در پیش است. بیشتر دیالوگ‌ها بداهه‌پردازی شده. می‌دانی که باید این لحظه را بازی کنی و سپس به جای دیگری بروی و بعد به حمام بروی و بعد به اتاق خواب. بنابراین شروع کار [دشوارتر] بود، برای اینکه از یک واقعیت عادی وارد می‌شوی... این است که واقعاً نمی‌توانی بیشتر فکر کنی.»

افراد بسیار زیادی در خلق این سکانس طولانی مشارکت کرده‌اند. کربی در ادامه از قهرمانان اصلی این صحنه را نام می‌برد: «تیم اعضای مصنوعی بودند که در کمدهای اتاق خواب پنهان شدند. فکر می‌کنم دوربین اتاق خواب را ترک می‌کند و سپس تا زمانی که دوربین بیرون است و شان با گوشی حرف می‌زند، گروه اعضای مصنوعی اساساً باید سر نوزاد را بیرون می‌آوردند. یعنی باید به سرعت کار را انجام می‌دادند تا وقتی دوربین دوباره به اتاق خواب برمی‌گردد [سر نوزاد] را ببینند.»

کربی اضافه می‌کند: «دیگر قهرمان گمنام فیلم نوزاد واقعی بود که به همراه والدینش در اتاق دیگر منتظر ماند. او باید ناگهان به آنجا آورده می‌شد و در صحنه حضور پیدا می‌کرد، بنابراین فوق‌العاده آرام بود و بدون او ما نمی‌توانستیم موفق شویم.»

این بازیگر ۳۲ ساله بریتانیایی، در ادامه گفتگو با «کلایدر» از تجربه‌ی فیلمبرداری «مأموریت غیرممکن ۷» (Mission: Impossible 7) می‌گوید. او که به اندازه‌ی هواداران مشتاق دیدن فیلم است، در مورد فیلمبرداری این دنباله در حین پاندمی می‌گوید:‌ «پروتکل‌ها، به سرعت به آن‌ها عادت می‌کنید. همه‌ی اعضای گروه همیشه دو متر از هم دورند، همه سه یا چهار بار در طول یک هفته تست کووید می‌دهند. واقعاً سختگیرانه است.»

با درز فایل صوتی جنجال «تام کروز» در حالی که سر عوامل فیلمبرداری تشر می‌زد، تا حد زیادی هواداران این چندگانه‌ی اکشن را با دشواری‌های تولید فیلم در حین پاندمی آشنا کرد. کربی می‌گوید برای خو گرفتن با شرایط جدید از خواهرش کمک گرفته است: «خواهرم یکی از عوامل گروه فیلمبرداری است. یک دستیار کارگردان است. او در «دنیای ژوراسیک»، اولین فیلمی که در ماه ژوئیه به تولید بازگشت همکاری کرده، و من می‌دیدم که چگونه انجامش می‌دهد و لحظه‌ی فوق‌العاده‌ای بود زیرا صنعت فیلمسازی و سالن‌های سینما باید تعطیل می‌شد؛ دیدن بازگشت فیلم‌ها و افراد به محل کار اتفاق واقعاً زیبایی بود.»

فیلمبرداری «دنیای ژوراسیک: حکمرانی» (Jurassic World: Dominion) با «کریس پرت» و «برایس دالاس هاوارد» نوامبر سال گذشته با موفقیت به پایان رسیده، اما تولید «مأموریت غیرممکن ۷» پارامونت با کروز، کربی، «هیلی آتول» و «ربکا فرگوسن» همچنان در حال انجام است. این فیلم باید نوامبر سال ۲۰۲۱ اکران شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید