news-background
news-background

«ونت‌ورث میلر» فاش کرد بیماری اوتیسم او سال گذشته تشخیص داده شده است

«ونت‌ورث میلر» بازیگر ۴۹ ساله «فرار از زندان» (Prison Break) با انتشار پیامی طولانی فاش کرد بیماری اوتیسم او سال گذشته تشخیص داده شده است.

میلر در صفحه اینستاگرامش نوشت: «مثل همه، زندگی در قرنطینه چیزهایی را از من گرفت. اما در انزوا/آرامش، موهبت‌های غیرمنتظره‌ای یافتم. پاییز آینده اولین سالگرد تشخیص اوتیسم در من است.» او اضافه می‌کند «یک مرد میانسال» است «نه یک کودک ۵ ساله» و تأکید می‌کند که تشخیص این بیماری بیشتر یک «شوک است نه یک غافلگیری.»

این بازیگر ادامه می‌دهد: «چیز زیادی در مورد اوتیسم نمی‌دانم. چیزهای زیادی باید آموخت. در حال حاضر به نظر می‌رسد که کار من این است که درک خودم را تکامل دهم و پنج دهه تجربه زندگی را از لنز جدیدی بازبینی کنم. در عین حال، نمی‌خواهم خطر کنم و ناگهان با صدای بلند و با اطمینان حرف بزنم. این را می‌دانم که در مورد تاریخ جامعه اوتیسمی‌ها بحث‌هایی شده. نمی‌خواهم صدمه دیگری وارد بیاورم. فقط می‌خواهم دست بلند کنم و بگویم: «من هم هستم. بوده‌ام. بدون اینکه بدانم.»»

میلر سال گذشته اعلام کرد که از این پس حاضر نیست در نقش شخصیت دگرجنس‌گرایی بازی کند و به دنیای «فرار از زندان» بازنخواهد گشت.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۶ مرداد ۱۴۰۰ ۱۶:۱۲

یعنی چی اوتیسم مبتلا شده؟ اوتیسم ژنتیکیه.... بعدشم هیچ نشانه ای نداشته این همه سال؟ فقط دنبال توجه ان بعضیا

نمایش اسپویل
۵ مرداد ۱۴۰۰ ۲۱:۰۶

عنوان این نوشتار اساسا غلط است. اوتیسم وضعیتیست مربوط به ساختار متفاوت مغز و مادرزادیست، بنابراین کسی نمی‌تواند به اوتیسم «مبتلا» شود. می‌توان مثلا گفت «سال گذشته اوتیسم در او تشخیص داده شده است.»

نمایش اسپویل