news-background
news-background

ورنر هرتسوک: نمی‌دانم جان فاورو چه فیلم‌هایی ساخته است؛ کاردشین‌ها را دست کم نگیرید

«ورنر هرتسوک» شاید یکی از دور از انتظارترین انتخاب‌ها برای بازی در سریال لایو-اکشن «مندلوریایی» (The Mandalorian) شبکه‌ی دیزنی+ باشد. نه به این علت که کمتر به بازیگری می‌پردازد، بلکه از این جهت که نقش‌آفرینی او در سریالی برای «جنگ ستارگان» عجیب است. با این حال، او در مصاحبه با ورایتی می‌گوید دقیقاً می‌داند که چرا «جان فاورو» نویسنده و تهیه‌کننده‌ی سریال پیشنهاد بازی را به او ارائه کرده است.

هرتسوک می‌گوید: «به نظر من دو دلیل وجود داشت: یک اینکه او بعضی از بازی‌های مرا دیده و تردید نکرده بود که این نقش برای من مناسب است. دوم اینکه این نقش به نحوی ادای دینی است به فیلم‌ها و قصه‌گویی من و نحوه‌ی تأکیدم بر داستان‌های شبه-علمی-تخیلی و کابوس‌وار و جهانی. فکر می‌کنم علایق او با من شبیه باشد.»

او در پاسخ به این پرسش که آیا هنگام همکاری با فاورو که فیلم‌های پرفروشی مانند «شیر شاه» را ساخته خود را تحت فشار احساس می‌کرده یا نه، بهترین پاسخ را ارائه می‌دهد: «نمی‌دانم فاورو چه فیلم‌های دیگری ساخته است.»

هرتسوک شخصیتی بی‌مانند است. چه بازیگر دیگری می‌تواند با فاورو در سریالی پرخرج در سطح «مندلوریایی» همکاری کند و در عین حال اعتراف کند که دیگر فیلم‌های او را ندیده است؟ او اعتراف می‌کند که حتی یک قسمت از چندگانه‌ی «جنگ ستارگان» را هم ندیده و این مسئله او را برای بازی در سریال سلب صلاحیت نمی‌کند. هرتسوک می‌گوید تنها چند فیلم را در سال تماشا می‌کند و ترجیح می‌دهد بیشتر کتاب بخواند.

با این حال او بار دیگر معترف می‌شود که بعضی از سریال‌های تلویزیون را نگاه می‌کند: «اخبار را از چند منبع مختلف دنبال می‌کنم. گاهی به تماشای چیزهایی می‌نشینم که به کلی با ذات فرهنگی من در تضاد است. من با زبان لاتین و یونان باستان و شعرهای کهن یونانی بزرگ شده‌ام، اما گاهی تنها برای اینکه بدانم در چه دنیایی زندگی می‌کنم شوی کشتی کج «رسل‌مینیا» را می‌بینم.»

او اضافه می‌کند: «باید بدانید که اکثر مردم چه چیزهایی تماشا می‌کنند. کاردشین‌ها را دست کم نگیرید. شاید مبتذل و عوامانه و بی‌اهمیت به نظر برسد، اما باید نوع گرایش به آن را کشف کنید. همان‌گونه که همیشه می‌گویم، شاعر نباید چشمانش را ببندد، نباید از آن‌ها روی گردان شود.»

او در بخش دیگری از مصاحبه می‌گوید: «تاکنون تنها اشتراک یک سرویس استریمینگ را خریداری کرده‌ام و آن کرایترین (Criterion) است. آن‌ها صدها فیلم در اختیار دارند که تمامی‌شان فوق‌العاده‌اند.»

اپیزود اول سریال «مندلوریایی» روز گذشته از دیزنی+ پخش شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۲ آبان ۱۳۹۸ ۱۸:۱۵

هرتزوگ یکی از بینظیرترین فیلمسازان حال حاضر است. شاید فیلم های اخیرش افت کرده باشند اما فیلم های قبل هزاره او عالی هستند. همچنین در مستند سازی هم بسیار چیره دست است. برای بازیگری هم چهره ای جذاب، نگاهی نافذ و صدا و لهجه ای جادویی دارد.

نمایش اسپویل