news-background
news-background

«واکین فینیکس»: پسرم را به اجبار گیاه‌خوار نمی‌کنم

ستاره «جوکر» می‌گوید از سه سالگی گیاه‌خوار است.

 

«واکین فینیکس» می‌گوید فرزند تازه متولد شده‌اش «ریور» را به اجبار گیاه‌خوار نخواهد کرد. فینیکس از سه سالگی گیاه‌خوار است و مستند جدیدی به نام «گاندا» (Gunda) را در مورد ادراکات یک خوک، دو گاو و یک مرغ یک پا تهیه کرده است.

ستاره «جوکر» (Joker 2019) در مصاحبه جدیدی با «ساندی تایمز» ادعا کرده که به‌رغم اعتقادش به گیاه‌خواری، به فرزندش حق انتخاب می‌دهد: «قطعاً امیدوارم که [گیاه‌خوار شود]، اما اعتقاداتم را بر فرزندم تحمیل نمی‌کنم. فکر نمی‌کنم کار درستی باشد.»

او ادامه می‌دهد: «او را در مورد واقعیات آموزش می‌دهم. نمی‌خواهم به او تلقین کنم که مک‌دونالد [برگر] «هپی میل» دارد چون هیچ چیز لذت‌بخشی در موردش وجود ندارد. و به او نخواهم گفت که خواندن کتاب‌هایی در مورد حیوانات کوچک و شگفت‌انگیز مزرعه که صداهای مختلف درمی‌آورند، اشکالی ندارد، و بعد به او نگویم که همبرگر یعنی همین.»

فینیکس اضافه می‌کند: «دروغ را در او همیشگی نخواهم کرد، اما از طرف دیگر او را به اجبار گیاه‌خوار نیز نمی‌کنم. از او حمایت خواهم کرد. برنامه‌ام این است.»

فینیکس در آن سال در مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب، صنف بازیگران، و بفتا، برای دریافت جایزه روی صحنه رفته و سخنرانی کرده بود، اما در این مصاحبه می‌گوید هچنان وحشت‌زده بوده. او به «ساندی تایمز» می‌گوید: «می‌خواهم رو راست باشم. نمی‌خواستم هر جایی روی صحنه بروم و هر کاری انجام دهم. از آن فرصت به دست آمده هیجان‌زده نبودم. چنین فردی نیستم. پر از احساس ترس بودم.»

فینیکس در مراسم اسکار ۲۰۲۰ گفت: «خود را بالاتر از هیچ‌یک از دیگر نامزدها نمی‌بینم. ما سهم یکسانی از عشق داریم، عشق به سینما، و این فرم بیان، زندگی مرا به شکل فوق‌العاده‌ای تغییر داده است.» او در ادامه می‌گوید وقتی او یا دیگر نامزدها از نابرابری، نژادپرستی، حقوق حیوانات و مسائلی از این قبیل سخن می‌گویند، در واقع از «جنگ علیه بی‌عدالتی» حرف می‌زنند و سپس به مسئله گرمایش زمین می‌پردازد و می‌گوید: «ما انسان‌ها به سراغ طبیعت رفته‌ایم و منابعش را به غارت برده‌ایم. از فکر تغییر به هراس می‌افتیم، زیرا خیال می‌کنیم که باید چیزی را فدا کنیم تا به چیزی دیگر دست پیدا کنیم. انسان‌ها بسیار خلاق و نوآورند... وقتی عشق و شور را سرلوحه قرار دهیم... می‌توانیم نظامی خلق کنیم که شرایط [فعلی] محیط زیست را تعییر دهد.»

کمتر از چهل و هشت ساعت پس از کسب اسکار بهترین بازیگر مرد نقش اول با فیلم «جوکر»، «واکین فینیکس» جان یک گوساله تازه متولد شده را در یک کشتارگاه در شهر لس‌آنجلس نجات داد.

فیلم «جوکر» ۱۳ ژانویه ۲۰۲۰ با تاریخ‌سازی در اسکار، پس از «پلنگ سیاه» مارول، به دومین فیلم ابرقهرمانی تاریخ تبدیل شد که در بخش بهترین فیلم نامزد اسکار می‌شود. این فیلم به کارگردانی «تاد فیلیپس»، علاوه بر این، اولین فیلم نامزد اسکار تاریخ دی‌سی در بخش بهترین فیلم نیز شد. «جوکر» از این هم فراتر رفت و با ۱۱ نامزدی رکورد فیلم‌های ابرقهرمانی را هم شکست. «جوکر» پس از اکران در سالن‌های آمریکا به اولین فیلم با رده‌ی سنی بزرگسال تبدیل شد که از فروش ۱ میلیارد دلاری عبور می‌کرد. این فیلم سودآورترین فیلم اقتباس شده از کتاب‌های مصور هم لقب گرفت و رکورد «ددپول» را شکست.

تابستان سال گذشته «میرور» به نقل از منابعش ادعا کرد که فینیکس برای بازی در قسمت دوم و سوم فیلم پیشنهاد ۵۰ میلیون دلاری دریافت کرده است. «هالیوود ریپورتر» نیز هفته گذشته گزارش داد که «تاد فیلیپس قرارداد بسته تا یکی از نویسندگان قسمت بعدی «جوکر» باشد.» این در حالی است که برادران وارنر و فیلیپس تا امروز تولید دنباله‌های فیلم را به تأیید نرسانده‌اند.

فیلم بعدی فینیکس «بلوار ناامیدی» (Disappointment Blvd) به کارگردانی «آری استر» است که «پرتره‌ای صمیمانه و به گستردگی چند دهه» توصیف شده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ۱۶:۵۷

ترجمه: هنوز به اندازه بقیه هالیوود عقلم رو از دست ندادم.

نمایش اسپویل
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۵۱

???

نمایش اسپویل