news-background
news-background

«واکین فینیکس» در تظاهرات لندن: همه‌ ما ریاکاریم

«واکین فینیکس» ستاره‌ی فیلم «جوکر» (دانلود فیلم Joker با لینک مستقیم) امروز در تظاهرات حمایت از حقوق حیوانات در لندن از مردم جهان تقاضا کرد که به مصرف غذاهای گیاهی روی بیاورند و ادعا کرد که همگی ما ریاکاریم.

او پیش از آنکه در مراسم بفتا حاضر شود و جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد نقش اول را با «جوکر» به خانه ببرد، از مردم خواست از مصرف محصولات گوشتی پرهیز کنند و غذاهای گیاهی را جایگزین آن کنند. فینیکس در مقابل افرادی که پلاکاردهایی با شکل مرغ‌های در قفس زندانی شده در دست داشتند ایستاد تا با استفاده از نفوذ خود بنری ۳۶ متر مربعی از «تاور بریج» که حامل یک پیام بود آویزان کند: «دامداری کارخانه‌ای سیاره‌ی ما را نابود می‌کند. گیاه‌خوار شوید.»

اخبار سینمای جهان با ۳۰نما.

فینیکس فعال حقوق حیوانات که از سه سالگی گیاه‌خوار شده، اخیراً ساعاتی پس از دریافت جایزه‌ی بازیگری از «صنف بازیگران» آمریکا به یک کشتارگاه خوک در لس‌آنجلس رفت و در آنجا با ارسال ویدیویی از شناعت کشتن حیوانات گفت.

به گزارش اسوشیتد پرس، فینیکس ۴۵ ساله پس از تظاهرات می‌گوید: «همه‌ی ما به نوعی انسان‌هایی ریاکار هستیم. تلاش می‌کنیم کار درست را انجام دهیم و باز هم مرتکب اشتباه می‌شویم.»

او که به همکاران بازیگرش توصیه کرده بود از جت شخصی استفاده نکنند، اخیراً «خبرنگاران خارجی هالیوود»، تشکیلات برگزار کننده‌ی گلدن گلوب را ترغیب کرده بود در این مراسم غذاهای گیاهی سرو کنند. او گفته بود: «به جای قضاوت در مورد یکدیگر و حمله به هم، باید تلاش کنیم به یکدیگر یاری برسانیم و به هم در مورد ایجاد تغییر آموزش دهیم. من می‌توانم اصلاحات زیادی در زندگی خودم ایجاد کنم و سعی دارم این کارها را انجام دهم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ۱۴:۴۷

خیلی ها میگن گوشت لازمه برای بدن یا خیلی مشتقات دیگه ای از حیوانات این ها افرادی هستند که نمیتونن جلوی خودشونو شیکمشونو بگیرن برای همین میان دلیل و برهان میارند که این گیاه خواران زر میزنند این تفکر اشتباهه زمین گیاهانی داره که پروتئینی زیاد دارند میشه از انها استفاده کرد من کاری ندارم به نظر این سوپر استار به نظرم باید همه چی روی تعادل خاص خودش قرار داشته باشه زمینی که ما در حال حاظر بر روی اون زندگی میکنیم در حال نابودیه از گاز های گلخانه ای بگیر تا مریضی و از بین رفتن گونه های مختلف حیوانات یا ور رفتن به اورانیوم و غنی سازیش (که نمونه کامل و وحشت ناکش رو توی سریال چرنوبیل دیدم ) و خیلی موارد دیگه که تمامی این ها بزرگ ترین ضربه به سکونت گاه بشر داره میزنه اما یک جای کار همیشه میلنگه و اونم مذهب و سیاست و سرکوب ملت ها توسط دولت ها است . از بازی های نمایشی سیاسی که برای تفکرات عمومی درست میکنند بگیر تا دست های پشت پرده برای پول و قدرت ..

نمایش اسپویل
۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ۱۹:۱۷

"این ها افرادی هستند که نمیتونن جلوی خودشونو شیکمشونو بگیرن" تا حالا استدلالی به این پر مغزی ندیده بودم! جالبه که دم از دفاع از حقوق حیوانات میزنید بعد ابتدایی‌ترین فرهنگ انسانی یعنی رعایت احترام به طرف مقابل رو رعایت نمی‌کنید و به راحتی چنین جمله‌ای به مخالفین خودتون میگید و این دقیقاً همون نکته‌ای هست که در پایین بهش اشاره کردم. سکولاریسم یعنی صرفاً حرفهایی با ظاهری خوش رنگ و لعاب، اما در عمل کاملاً برعکس!

نمایش اسپویل
۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ۰۰:۴۷

امان از این تفکر مسموم چپ

نمایش اسپویل
۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ۱۶:۵۵

بله نظم نوین جهانی ارتباط مستقیمی با چپ نداره ولی اینو در نظر بگیرین که همه این جریان های فمینیسم، گلوبالیسم، lgbtq ، گرمایش و نابودی کره زمین، ترویج مهاجرت های غیر قانونی در مقابل ملی‌گرایی، سرمایه داری و دین قرار میگیرن کمونیسم و سوسیالیسم هم مقابل سرمایه داری هستن پس همه این جریان ها از هم دیگه حمایت میکنن. شاید تو کمونیسم چیزی در مورد فمینیسم و ... نباشه ولی همه چپی های امریکا هم از کمونیسم حمایت میکنن هم از بقیه موارد بالا. چرا گیاه خواری چپی محسوب میشه؟ 1 چون اکثر چپی های امریکا حتی اگه خودشون گیاه خوار نباشن از گیاه خواری حمایت و تبلیغ میکنن گویا گوشت خواری موجب نابودی کره زمین میشه 2 فمینیسم بله فمینیست ها گوشت رو غذای مردها میدونن گویا گوشت دلیل تاکسیک مسکولینیتی (toxic masculinity) هست 3 گوشت فقط گوشت نیست گوشت رو نماد طبقه مرفه جامعه میدونن چون پولدارا گوشت زیاد میخورن پس میگن که ناعدالتی وجود داره. شاید الان داری به من میخندی ولی دوست من اینا حرف های من نیست اکثر چپی های امریکا آدمای منطقی ای نیستن در ضمن فقط در مورد سلیبریتی ها هم حرف نمیزنم خودم میدونم اکثر سلیبریتی ها آدمای دو رویی هستن اگه از هر جریانی حمایت کنند یا یه ابزاری برای کله گنده ها هستن یا فقط این کار رو میکنن که رو ترند باشن من در مورد فعالان این جریان ها صحبت میکنم باز هم میگم شاید این جریان ها روی کاغذ حرف های قشنگی بزنن ولی تو دنیای واقعا اینجوری قشنگ پیاده نمیکنن اگه انگلیسی تون خوبه به شما پیشنهاد میکنم که تو اینترنت چند تا از تجمع ها و راهپیمایی های این جریان ها رو ببینید به چند تا مصاحبه با شرکت کننده های این جریان ها گوش کنین. چرا این ها رو به نظم نوین جهانی ربط دادم؟ بله نظم نوین جهانی در تئوری های توطئه مطرح میشه ولی واقعا وجود داره. نظم نوین جهانی، برده‌داری مدرن، ایلومیناتی، فراماسونری همه اینها تعاریف متفاوتی دارن ولی همه شون یه چیز هستن. نمیخوام بحث رو گسترده کنم فقط میخوام بگم که همه اینا هدف اصلی شون کنترل و کاهش جمعیت جهان هست این جریان های بالایی هم یه ابزاری هستن دست اینا. در مورد دین هم اینو بگم که اولا خودم آدم دینداری نیستم و میدونم دین هم یه ابزاری هست برای کنترل جامعه ولی در دین چیزهایی وجود داره که بر ضد اهداف اینا هست. در آخر اینو بگم که درسته تو جامعه ما این جریان ها به صورت پررنگ وجود نداره ولی حضور دارن یا به صورت ضعیف یا با نام های دیگه این رو هم در نظر بگیرین که هر جریانی یا هر چیزی که تو جوامع غربی بوجود میاد به بقیه دنیا هم انتقال پیدا میکنه فقط کمی زمان میبره مثلا همین کامنت بالایی رو ببینین طرف واقعا باور کرده که "زمینی که ما در حال حاظر بر روی اون زندگی میکنیم در حال نابودیه". از طرف دیگه خودم هم میدونم که زیادی رو این موضوع ها حساس شدم و دارم اعصاب خودم رو خراب میکنم شاید دلیلش این باشه که سینمای چند سال اخیر کلا تریبونی شده برای این جریان ها... واقعا سینما دیگه برای من لذتی نداره.

نمایش اسپویل
۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ۱۱:۲۲

در نهایت "نظم نوین جهانی" که در تئوری توطئه مطرح میشود چطور به تفکر چپ ارتباط دارد؟ طرفداران این تئوری در آمریکا یا از راست های ضد حکومتی بودند یا مسیحیان اصول گرا که نگرانی های "ضد مسیح" در "اخر الزمان" را داشتند. در صورتی که در تفکر چپ اولا دین بدین شکل تفسیر نمیشود. حداقل در دیدگاه مارکس انسان ها ذات انسانی اشان را به صورت یک نیروی غیر شخصی فرافکنی میکنند و نامش را خدا میگذارند. و دین به عنوان یک ابزار فکری کنترل گر مورد تقبیح قرار میگرد. و در دیدگاه های تعدیل شده بعدی ساختار دین به ساختار اندیشگانی بشر اشاره دارد. مثلن بررسی های لوی استراوس در رابطه با توتمیسم که نمونه ساده و ابتدایی دین است. و حتی مارکس به آینده بشریت خوشبین است و مفاهیمی مثل آخرالزمان وجود ندارد. حقیقتش را بخواهید همچین مفهومی در هیچکدام از مارکسیستهایی که بنده تا به اکنون خوانده ام با آن کارکردی دینی اش وجود ندارد. شاید حرفهای پارگراف اخر بی ربط باشد. امیدوارم حرفتان را برایم روشن کنید

نمایش اسپویل
۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ۱۱:۲۱

اما در رابطه با اینکه فمینیست کتاب راهنما دارد یا نه؟ بله کتاب راهنما دارد. آن هم هر کتابی است که سه ویژگی دانشگاهی، علمی و تاریخی را داشته باشد و در رابطه با فمینیست باشد. شما چطور به حرف های یک پزشک یا یک مهندس اعتماد میکنید؟ اما حال من مثلا به عنوان یک بازیگر در مورد بخشی از پزشکی حرفی بزنم که خلاف حرف های پزشک ها باشد. ایا چون من یک بازیگرم و جایگاه حرف زدن و شنیده شدن دارم دلیل بر این است که حرفم درست میباشد؟ مسلما نه من هیچ تخصصی در آن زمینه ندارم. فمینیست هم همینطور. برای اینکه کسانی که عمل میکنند و شنیده میشوند متخصصین نیستند. نه اینکه متخصصین کاری نمیکنند بلکه در میدان توجه قرار ندارند. باز هم شما را ارجاع میدهم به کتاب استوری و تحقیقات فمینیست ها. و در نهایت منظورم از "دانشگاهی" جمعی از متخصصین است. حال میتوان گروهی در خارج از دانشگاه کار کنند اما متخصص موضوع باشند. مثل خیلی از فیلم ساز ها که شاید درس نمیدهند و در محیط آکادمیک نیستند اما متخصص رشته خود میباشند. منظورم از علمی این است که بر پایه استدلال و روشمند باشد. مشخصا حرفی که از شکم درآمده باشد برای توالت است. و منظورم از تاریخی این است که اولا در طول تاریخ مانده باشد یا ماندنی باشد. مثلا همه ما ارزش ارسطو و یا مثلا حافظ را درک میکنیم جدا از تمام حرف هایشان در طول تاریخ مانده اند و تاریخ بهترین قاضی حرف هاست و اینکه شیوه های تحلیل تاریخی رعایت شود. بشر ورا و فرای تاریخ وجود ندارد

نمایش اسپویل
۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ۱۱:۲۱

صحبت های شما سوال های بیشتر در ذهن بنده ایجاد کرد در حالی که برای سوال های قبلی هنوز پاسخی پیدا نشده است. اما بگذارید چند موضوع رو از منظر خودم توضیح دهم: شاید بنده حرفم را بیش از اندازه صریح زده ام و بله قطعا هم اشتباه کرده ام چرا که نسبت به تمام حرف های تولید شده در گفتمان فمینیسم اطلاع ندارم. اما میتوانم کتاب کوتاهی را معرفی کنم به جای اینکه شما را حواله کنم به جمله" بروید خودتان تحقیق کنید" چرا قصد از تعامل کردن در وهله اول تولید است. من کتاب کوتاه درباره نظریه دیدگاه فمینیستی نوشته نانسی هارتسوک و همچنین بخش هایی از کتاب درباره فرهنگ عامه نوشته جان استوری را معرفی میکنم. کتاب اخیر را به این دلیل نام برده ام که بخش مناسبی از تحقیقات اجتماعی علمی و دانشگاهی در این زمینه را کنار مباحث دیگر بررسی میکند که میتواند به داوری کمک بکند. اینکه از تمام تفکر فمینیسم در طول حدود 150 سال این موضوع سقط جنین پر رنگ شده است از بدی زمانه امان و به قول شما شاید تبلیغات و شاید به طور هم زمان بت سازی روزگار ما از افرادی مثل همین بازیگر ها باشد که میتوانند نظر خودشان را به عنوان نظر یک گروه یا یک جریان جا بزنند. مثلا مسئله بعضی از فمینیست ها در دوره اخیر این است که ایا زن و مرد به جز تصور اجتماعی وجود دارد؟ یا بهتر بگویم آیا جنسیت یک برساخت اجتماعی است؟ این موضوع قابل تامل است و کیفیت مباحثه این مسئله کجا و دعوای امبر هرد با جانی دپ کجا؟ و از آن ناراحت کننده تر فضای خبری است که میگیرد در مقابل هر سال فیلم های شایسته بیشتری به کنار زده میشوند؟ اینها همه اش از سردی روزگار است که اصل و فرع دیگر قابل تشخیص نیست. همه چیز غباری است در فراموشی. و اگر دیدید که صحبتی از فمینیسم در این پست کردم به خاطر نظر دوست عزیزمون omid689 در پست های قبلی است که قبل از پاسخ دهی چک کردم و آن این است : "توقع زیادیه از یه فمنیست که عقل درست و حسابی داشته باشه..." که خودتان میتواند بررسی کنید. و موضوع اصلی حداقل برای من در این پاسخ نه فمینیسم بلکه برچسب زنی به یک فرد و یک گروه و در نهایت یک جامعه است. این طرز حرف زدن با فرد غیر ایرانی دیگر که در یک محیط اجتماعی دیگر با من دارد حرف میزند و میگوید تمام ایرانی ها تروریست اند فرقی ندارد. اما غلط بودن این حرف اخیر را همه مان میتوانیم اثبات کنیم. امیدوارم موضع خود را به درستی مشخص کرده باشم.

نمایش اسپویل
۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ۲۲:۵۱

فقط میتونم بگم بدجوری با این تبلیغاتشون تو مغزت نفوذ کردن. هرچیزی هر جریانی که روی کاغذ حرف‌های قشنگ میزنه لزوما خوب نیست مثلا گروه های antifa یا آنتی فاشیست که ادعای مبارزه با فاشیسم رو دارن خودشون مثل فاشیست ها به افرادی که با نظرشون مخالف هستن، حمله میکنن... "قسمت اعظم کارهای فمینیست ها تمام ان طرز رفتار از سمت هر فردی، چه زن چه مرد، را رد میکند" آیا فمینیسم کتاب راهنمایی داره یا جایی قانون گذاری شده که همچین ادعایی داری؟ چرا وقتی به عمل میاد اینجوری حس نمیشه؟ هر وقت هرجایی اگه یه زنی به شوهر یا شریک زندگیش خشونتی اعمال کنه یا ازش سو استفاده کنه چه مادی چه روحی، فمینیست ها به ستایش زن میپردازن. اگه یه مرد تصمیم بگیره وارد رابطه‌ای نشه و تنها زندگی کنه میشه incel ولی اگه یه زن تنها زندگی کنه میشه یه زن قوی. اگه فمینیسم در مورد برابری بود که اسمش فمینیسم نبود femin = زنانه . اگه فمینیسم تمام "ان طرز رفتار" از سمت هر فردی رو رد میکنه، چرا تا حالا نشده از یه مردی که مورد سو استفاده ی یک زنی واقع شده، حمایت کنه؟ خیلی میخوام بدونم فمینیسم چه "سندهای معتبر دانشگاهی و علمی و تاریخی" برای سقط جنین داره؟ الان تو کشور های غربی سقط جنین تا 22 هفتگی قانونیه فمینیست هنوز هم دست بردار نیستن میخوان تا دوره سوم حاملگی هم پیش برن میخوام بگی هدفشون از زیر پا گذاشتن ارزشهای انسانی چیه؟ چه سودی برای مدنیت داره؟ بله گیاه خواری هم جز تفکر چپی هست. یه کم در مورد "نظم نوین جهانی" و هدفش تحقیق کن شاید یه تصویر کلی برات روشن بشه

نمایش اسپویل
۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ۰۹:۱۲

الان میتوانی توضیح بدهی: 1. چه ربطی به تفکر چپ دارد؟ اسم متفکر چپی رو بگو که موضوع حقوق حبوانات رو توی بررسی های نظری اش دخیل دانسته؟ 2. تفکر چپ چه چیز هست که مسموم شده است؟ ممنون میشم اگر از مارکسیست های نظریه پرداز هم نامی ببری و سندی ارائه دهی. نه اینکه بگویی شوروی و چین را نگاه کن. چون که این دو هم در نهایت سیستم اقتصادی بازار ازاد و رقابتی کشورهای "غربی " رو دارند و داشته اند و مهمترین انتقادی های مارکسیست ها به این سیستم اقتصادی و تبعاتش بوده است. 3. این چه طرز بر چسب زنی است؟ اصلا ورای نظریات و سیاست ها دور از اخلاق میباشد. اینکه فلان بازیگر در مناسبات زناشویی اش مشکل داشته و برچسب فمینیستی خورده است در حالی که قسمت اعظم کارهای فمینیست ها تمام ان طرز رفتار از سمت هر فردی، چه زن چه مرد، را رد میکند. چون یک نفر در دانشگاه میگوید که من چپ هستم و یا فمینیست هستم دلیل بر این نیست که نماینده ان گروه باشد. آن گروه یا بهتر بگویم آن جریان فکری مشخصا کتاب ها و سندهای معتبر دانشگاهی و علمی و تاریخی برای ارائه نظریاتش دارد که میتوان به انها رجوع کرد نه اینکه به نام هر احمقی اسم یک جریان فکری را لکه دار کنیم و این طرز فکر برچسب زنی را اشاعه دهیم.

نمایش اسپویل
۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ۲۳:۴۰

گوشت برای بدن لازمه و قسمتهای هضم و گوارش و چیدش دندان ها . نیازهای بدن برای رسیدن به کراتین گوشت و دریافت پروتیین حیوانی که پروتیین گیاهی هیچوقت برای بدن کافی نیستجوری هستن که نشون میدن انسان ذاتا یه موجود گوشت خواره .هیچ گیاه خواری نمیتونه بدون مولتی ویتامین و کارهای فیزیکی سبک زنده بمونه.اونایی که میگن گیاه خواری خوبه برن 6 ساعت تو زمین بیل بزننو باغداری کنن یا برن سر ساختمون صبح تا عصر کارگری کنن بعد بیان میوه و کرفس بخورن و از قرصهای تقویت کننده هم استفاده نکنن به یک ماه نرسیده 20 سالی پیرتر میشن.گوشت لازمه بدنه

نمایش اسپویل
۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ۲۱:۱۱

خانه از پایبست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است! هر روز انسان‌های زیادی در دنیا بر اثر فقر یا جنگ میمیرن که بخش زیادیش کار دولت‌های همین‌هاست، اون وقت اینا دنبال احقاق حقوق حیوانات هستن! چه اینهایی که از این اَداها در میارن و چه اونهایی که کورکورانه ازشون پیروی می‌کنن، نظرتون چیه که از فردا حیوانات گوشت‌خوار رو بکشیم؟ آخه اونها هم حیوانات دیگه رو می‌خورن!! گیاه‌خواری بخشی از آئین جادوگری و کابالاست. ولی متأسفانه بعضی‌ها بدون توجه به سیستم بدن انسان و ریشه این حرفهای به ظاهر قشنگ، این حرفها رو قبول می‌کنن تا زمانی که افراد زودباور وجود داشته باشن، اینها هم می‌تونن این دروغ‌های خوش رنگ و لعاب رو به خوردشون بدن

نمایش اسپویل
۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ۱۹:۲۹

ایول به این بازیگر فعال و دوست داشتنی و با شخصیت گوشت که باید خورد اما باید محدودتر بشه داریم زمین رو نابود میکنیم...

نمایش اسپویل
بیشتر