news-background
news-background

واکنش Hulu به ترول‌هایی که از زیرنویس Parasite شکایت می‌کردند

فیلم برنده‌ی اسکار «بونگ جون هو» به تازگی از طریق شبکه‌ی هولو منتشر شده است.

هولو به ترول‌های شبکه‌های اجتماعی اجازه نمی‌دهد به فیلم «انگل» (دانلود فیلم Parasite با لینک مستقیم) حمله کنند. فیلم پرافتخار «بونگ جون هو» که در ماه فوریه چهار جایزه‌ی اسکار را تصاحب کرد، از ۸ آوریل به صورت انحصاری به سرویس استریمینگ هولو آمده. این کمپانی به همین مناسبت انتشار فیلم را در توئیتر با یک ویدیو اعلام کرد، اما بعضی از دنبال‌کنندگان صفحه‌ی رسمی شبکه به انتقاد از «انگل» پرداختند. یکی از کاربران فیلم «انگل» را «تهوع‌آور» می‌خواند و صفحه‌ی هولو واکنش نشان می‌دهد: «[اما] چهار... جایزه‌ی اسکار را برد.»

یکی دیگر از کاربران معترض می‌شود: «این فیلم انگلیسی زبان نیست، هیچ کس تمایلی ندارد فیلمی نگاه کند که برای فهمیدنش لازم باشد متن بخوانی. صدا بخش عظیمی از یک فیلم را تشکیل می‌دهد و اگر فیلمی به زبان دیگری باشد بسیار [عجیب] است.» هولو به این کاربر بهترین واکنش را نشان می‌دهد: «اگر تمایلی به خواندن زیرنویس ندارید، همیشه وقت برای آموختن زبان کره‌ای دارید!»

«انگل» سال گذشته ابتدا نخل طلای کن را کسب کرد و سپس تا پیروزی در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار پیش رفت، اما تا پیش برگزاری مراسم اهدای جوایز آکادمی، کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد که این فیلم غیر-انگلیسی زبان برنده‌ی اسکار بهترین فیلم شود. تا پیش از «انگل» هیچ فیلم غیر-انگلیسی زبانی در تاریخ ۹۲ ساله‌ی اسکار برنده‌ی جایزه‌ی بهترین فیلم نشده بود. «رما» (Roma) در سال ۲۰۱۹ به این افتخار نزدیک شد اما رقابت را به «کتاب سبز» (Green Book) واگذار کرد. «انگل» نه‌ تنها اولین فیلم خارجی زبان اسکار در بخش بهترین فیلم، بلکه اولین فیلم کره‌ای زبان نامزد اسکار نیز شد. این فیلم جوایز بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه‌ی اریجینال را هم به خانه برد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

فیلم برنده‌ی اسکار بونگ در حالی در هولو منتشر می‌شود که اکرانی طولانی را پشت سر گذاشته است. «انگل» اولین فیلم کارنامه‌ی فیلمساز بود که بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروش می‌کرد. این فیلم در بازار آمریکا ۵۰ میلیون دلار و در سراسر دنیا ۲۵۴ میلیون دلار فروخت و به یکی از پنج فیلم خارجی زبان تاریخ سینمای آمریکا شد.

بونگ ژانویه گذشته اعلام کرد که قصد دارد با همکاری شبکه‌ی HBO یک سریال شش ساعته برای «انگل» تولید کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۳ فروردین ۱۳۹۹ ۱۵:۳۳

خب نگاه نکنید اگه زبانشو نمیفهمید اگه زورتون میاد زیر نویس بخونید مرزهای خریتو جابجا کردن این امریکا ییها واقعا فکر میکنن سینما فقط برای خودشون انقدر احمق بخدا اگه یدونشون کوروساوا. برگمان .تارکوفسکی بشناسن

نمایش اسپویل
۲۳ فروردین ۱۳۹۹ ۱۰:۵۸

انگل فیلم خوبی بود، فیلم خوب هم نه به زبان و ملیت فیلمه ، نه به فروششه و نه به محبوبیت و ترند بودنش و نه به اسکار بردن!

نمایش اسپویل
۲۳ فروردین ۱۳۹۹ ۰۷:۲۵

اینا دیگه چقد نژاد پرستن چون فیلم انگلیسی نیست فحشش میدن

نمایش اسپویل