news-background
news-background

واکنش HBO به جا ماندن لیوان قهوه در Game of Thrones؛ حضور کوتاه نویسندگان در اپیزود اخیر کشف شد

اپیزود چهارم از فصل هشتم «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) که «آخرین استارک‌ها» نام داشت و شامل لحظات سرنوشت‌سازی می‌شد، اما هواداران در شبکه‌های اجتماعی بیش از هر چیز به اشتباه کوچک سازندگان در این قسمت اشاره می‌کنند. در یکی از اولین صحنه‌های اپیزود، دنریس با نگاهی مغموم به کسانی خیره شده که اطراف «جان اسنو» حلقه زده‌اند و در حال جشن گرفتن‌اند. وقتی که دوربین به دنریس، مادر اژدهایان کات می‌خورد یک لیوان قهوه‌ی امروزی در مقابل او دیده می‌شود.

به دنبال هیاهوی هواداران، شبکه‌ی HBO دوشنبه شب بیانیه‌ای طنزآمیز در مورد این صحنه صادر کرد: «آن لیوان قهوه که در اپیزود ظاهر شده حاصل یک اشتباه است. دنریس چای گیاهی سفارش داده بود.»

از آنجا که این اشتباه غیرقابل انکار است و تقریباً تمامی هواداران از وجودش مطلع شده‌اند، شبکه‌ به روشنی این خطا در تدوین را پذیرفته و به این علت که کاری از دست کسی ساخته نیست سعی می‌کند با آن شوخی کند،‌ هرچند به نظر می‌رسد که HBO فراموش کرده است که حتی اگر دنریس چای گیاهی هم سفارش داده بود در همین نوع لیوان‌ها سرو می‌شد.

درحالی که تصویر این اشتباه بصری به سرعت در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد، اما کمی زمان برد تا مخاطبین «دیوید بنیاف» و «دن وایس» را در میان برپا کنندگان جشن در وینترفل شناسایی کنند وقتی که با ظاهر وحشی‌ها برای تماشای مدح و ستایش «تورمند جاینتس‌بین» در وصف «جان اسنو» در تالار حضور یافته بودند. لیوان قهوه نیز در همین صحنه پدیدار شد، وقتی که تورمند و جان با یکدیگر در حال گفتگو بودند و دنریس نگاهی از روی یأس به اسنو می‌اندازد.

برخی ممکن است تصور کنند که جا ماندن لیوان قهوه مسئله‌ی چندان مهمی در این اپیزود پر از جزئیات نبوده، اما اگر واکنش‌های مخاطبین در شبکه‌های اجتماعی جنجالی نمی‌شد،  حضور شورانرهای «بازی تاج‌وتخت» هم در همین صحنه کشف نشده باقی می‌ماند. به این ترتیب نادیده گرفته شدن چنین خطایی توسط طراحان تولید، کارگردانان، و تدوینگران تا حدودی غیرمنطقی به نظر خواهد رسید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۹:۳۸

ای بابا بیخیال

نمایش اسپویل
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۳۵

این حرکت هم به نوعی تبلیغ بوده!

نمایش اسپویل