news-background
news-background

واکنش هالیوود به مرگ «پیتر فاندا» در سن ۷۹ سالگی

«پیتر فاندا» که شب گذشته در سن ۷۹ سالگی درگذشت، یکی از اعضای خانواده‌ی سینمایی هالیوود متشکل از پدرش «هنری فاندا»، خواهرش «جین فاندا» و دخترش «بریجت فاندا» بود. او که در کنار «دنیس هوپر» در فیلم «ایزی رایدر» (Easy Rider) درخشید، به اعتقاد بسیاری یکی از پایه‌گذاران سینمای مستقل بود. امسال پنجاهمین سالگرد اکران آن فیلم بود.

مرگ فاندا که دو بار برای نویسندگی فیلمنامه‌ی «ایزی رایدر» به همراه هوپر و «تری ساترن»، و نقش‌آفرینی در فیلم «طلای یولی» (Ulee's Gold) سی سال پس از آن فیلم، نامزد دریافت اسکار شد، بسیاری از فیلمسازان هالیوود را تحت تأثیر قرار داد.

«راب راینر» بازیگر ۷۲ ساله‌ی «همه‌ی اعضای خانواده» (All In the Family) می‌نویسد: «با جین به خاطر مرگ برادرش همدردی می‌کنم. پیتر فاندا فیلمسازی انقلابی بود در دورانی انقلابی. در خانه‌ای متولد شد که اکنون در آن زندگی می‌کنم، دلم برای روح او تنگ خواهد شد.»

«ایوا دوورنی» فیلمساز آمریکایی با انتشار تصویر مشترکی با «پیتر فاندا» می‌گوید: «روحت قرین آرامش، آقای مهربان.»

«ادگار رایت» کارگردان «بیبی درایور» می‌نویسد: «پیتر فاندا، اسطوره‌ی سنت شکنی، بازیگر نوآور و قهرمان واقعی زندگی را خداوند بیامرزد. صدای دیالوگ او در فیلم «فرشتگان وحشی» (The Wild Angels) [که می‌گوید: «ما می‌خواهیم آزاد باشیم»] تا ابد در ذهن من تداعی خواهد کرد.»

«جین فاندا» نیز با انتشار بیانیه‌ای گفت: «بسیار غمگینم. او برادر کوچک عزیز من بود. کسی که در خانواده‌ی ما خوب حرف می‌زد. این روزهای آخر لحظات زیبایی را به تنهایی در کنارش تجربه کردم. او لبخندزنان رفت.»

«پیتر فاندا» در سال‌های اخیر در کنار «نیکلاس کیج» در فیلم «گوست رایدر»، «قطار ۳:۱۰ به یوما» و درام سیاسی «نامزد» (The Runner) ظاهر شده بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید